Gå til innhold
Arkivverket

[#10173] C J Anker, hvem var han, og hvor er hans opptegnelser i dag?


Gjest Magne Godberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Godberg

Vet noen hvilke fornavn som skjuler seg bak initialene C J i navnet til C J Anker?Jeg søker også informasjon om hvor hans eventuelle opptegnelser finnes i dag. Kanskje noen etterkommere har dem?Se her innlegg 9048 for referanse. Jeg vet at C J Anker i Aftenposten skrev noen artikler om norske Dannebrogsmenn rundt 1884. Min tanke er så at Anker kanskje også tok vare på informasjon om Dannebrogsmenn han ikke nevnte i sine artikler. Denne informasjonen kan finnes i hans opptegnelser eller arkiv.Vet noen noe mer om dette?Mvh Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det finnes en Carl Johan Anker som har skrevet stamtavle over slekten Anker. Den burde vel kanskje finnes på Nasjonalbiblioteket (UB).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Familiearkiv for familien Anker finnes på Riksarkivet. Lenke her og du vil finne litt mer om arkivet. Som du ser, bidro Carl Johan Anker med en del dokumenter i 1902.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.