Gå til innhold
Arkivverket

[#10251] Presten?? Brager


Gjest Anne M. Gilhuus
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne M. Gilhuus

Kjenner noen til en prest som het Brager?( Undersøker for en venn av meg) Presten bodde ant. på Sørlandet et sted, og er født på 1800-tallet. Eneste Brager jeg har funnet med tilknytting til kirken er en kirkesanger på Gran, Hadeland, og det blir vel ikke helt det samme :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvi Arntzen

Peter Munch Brager, født 1806 i Land, død 1869, var fra 1849 sogneprest i Øiestad. Han var sønn av skolelærer og klokker i Land, Niels Brager (1780-1842), som 1803 fikk bev. som gjestgiver og landhandler i Land, gift 1805 med Severine Petersdatter Munch, døpt 29/10 1755 i Ringebu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest knut fasting

Severine Munch er ved ft 1801 26 år, da antakelig født i 1775 og datter av sognepresten.Kjenner noen til bakgrunnen til Niels Brager ?; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvi Arntzen

Severine var selvfølgelig født 1775 (og ikke 1755). Niels Brager var sønn av klokker i Land Ole Anderssøn Brager og Marthe Nilsdatter Harkenes.Kilde: Norsk Personalhistorisk tidsskrift 1, av Thomle og Finne-Grønn, 1906.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Hei :-)Jeg har ikke lenger noen kontakt med ham jeg søkte for, han var ikke egentlig en venn...men en hyggelig kollega :-) Siden han ikke har vist noen interesse for videre søking i sin slekt så gidder ikke jeg søke mer heller....men til Sølvi og Knut...dere må så gjerne fortsette diskussen ang. Brager under dette temaet jeg har tatt opp :-)Ha en hyggelig 17de mai!! :-)MvhAnne M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.