Gå til innhold
Arkivverket

[#10291] Finner ikke Andrea Halvorsen som ankommet Ellis Island 1903

Gjest Jon Torp
 Del

Recommended Posts

Gjest Jon Torp

Andrea Halvorsen og hennes lille nevø Alfred forlot Christiania 2 oktober 1903 - de er her: Lenke Andrea skulle til Chicago for å bo hos sin bror Håkon og sin svigerinne Ingeborg, Håkon og Ingeborg var foreldre til lille Alfred, som hadde blitt igjen i Norge. (Alfred levde i Chicago til april 1974) I oktober 1903 reiser altså 17 år gamle Andrea Halvorsen og den lille nevøen Alfred til Amerika. Jeg har gjort alle mulige krumspring for å finne dem på Ellis Island, uten hell. Jeg har forsøkt å søke på andre passasjerer som forlot Kristiania med samme skip. Det er mange av disse jeg heller ikke finner. Men de jeg hittil har funnet ankom Ellis Island 19. oktober 1903 fra Liverpool med skipet 'Cymric'. Kan noen hjelpe meg med å finne dem? Eller hjelpe til med en mulig forklaring på hvorfor jeg ikke finner dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Jon! Ser av bestemmelsesstedene for noen av de som reiste samtidig at de f.eks. skulle til Boston, N.Dakota og Wisconsin. Ellis Island var ikke den eneste innfallsporten for de som skulle vestover og kunne reise over de store sjøene. Tenker i denne sammenheng på både Boston og Quebec. (Vet at f.eks. Allan Line hadde rute fra Liverpool til Quebec).Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.