Gå til innhold
Arkivverket

[#11122] 'Til Severin Knudsen fra inspektøren på Holmenkollen turisthotell, julen 1898.'


Gjest Nina Møller Nordby
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Møller Nordby

Min mormor har etterlatt seg en gammel bibel som hun i sin tid fikk gjennom sine foreldres dødsbo. På permen står inskripsjonen; 'Til Severin Knudsen fra inspektøren på Holmenkollen turisthotell, julen 1898.' Nå lurer jeg på om denne kan ha en tilknytning til en tidligere etterlsyning som jeg har lagt ut; LenkeHvem var denne Severin, og når døde han? Kan det være samme Severin som i 1900 står oppført som bygningsarbeider i Kristiania? Best av alt hadde det vært å komme i kontakt med noen som nedstammer fra denne Severin, og kanskje hadde hatt et bilde av ham.Var det forresten 'vanlig' at man ga bort bibler til ansatt? Og deretter ut av slekta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Svarer meg selv jeg. Denne Severin som jeg fant i 1900-tellinga var bygningsarbeider. Holmenkollen turisthotell brant ned i 1895 og det er meget mulig at dette er denne Severin som eide den omtalte bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.