Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#11210] Hva betyr 1931 som omstendigheter rundt uekte fødsel ?

Recommended Posts

Gjest Ove Haugrud

Min oldefar Hans Christian var uekte barn av Mathis Henriksen Vallo og Hanna Petrikka Hansdatter. Han ble født i Lenvik 13.04.1847 og døpt 20.06. samme år. I forbindelse med dåpen står det '1931' under 'Omstendigheter rundt uekte fødsel' (http://www.rhd.uit.no/rhdbin/dliste.asp?RR=72783) Er det noen som vet hva det betyr ? Og evt. vet hva som hendte med faren Mathis Henriksen Vallo etter fødselen ?(han var kvensk og kom fra Nedertorneå)

Gjest per helge seglsten

Nei, den var ikke lett å forstå. Men det ser ut til å være et kommunenummer. Kommunene i Troms starter på 19. Og Lenvik har 1931. Kan det bety at det finnes mer omkring fødselen i kommunearkivene?

Gjest Jan Oldervoll

Kommunenummeret 1931 var ikkje 'funne oppe' i 1847, så eg trur knapt 1931 vart ført inn i kyrkjeboka. Eg trur heller det er ein eller annan form for feltforskyving og at 1931 ikkje betyr noko anna enn at dette er kyrkjeboka for Lenvik.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.