Gå til innhold
Arkivverket

[#11584] Niels Krognes


Gjest Marius Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marius Larsen

Jeg søker en Niels Krognes. Han er oppgitt som fra til min tippoldemor Christine Petrine Martine Nielsdatter (født 1848) i Rødøy. Han er oppgitt som enkemann både ved dåp og konfirmasjon. Han døde 28.09.1864 i Rønvik i Rødøy i Nordland.Jeg tror han har tilknytning til Krognes-slekta i Rissa / Stadsbygd i Sør-Trøndelag.Etter som han var enkemann har han kanskje barn fra tidligere ekteskap.Alle opplysninger om denne mannen tas i mot med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Larsen

Jeg må vel også legge til at Chrsitne Nielsdatter var ekte barn, og at hun vokste opp sammen med sin mor som var enslig husmandskone. Niels giftet seg ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Marius Larsen

Prøver på nytt om denne mannen. Ved Christines dåp er han omtalt som omstreifer.Er det ingen som har oversikt over slektene fra Krognes, Rissa (Stadsbygd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Larsen

Niels kan også være fra andre Krognes-gårder. (Hordaland)Jeg har bare en muntlig kilde på at han var fra Rissa. Ikke sikkert med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.