Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Marius Larsen

[#11584] Niels Krognes

Recommended Posts

Guest Marius Larsen

Jeg søker en Niels Krognes. Han er oppgitt som fra til min tippoldemor Christine Petrine Martine Nielsdatter (født 1848) i Rødøy. Han er oppgitt som enkemann både ved dåp og konfirmasjon. Han døde 28.09.1864 i Rønvik i Rødøy i Nordland.Jeg tror han har tilknytning til Krognes-slekta i Rissa / Stadsbygd i Sør-Trøndelag.Etter som han var enkemann har han kanskje barn fra tidligere ekteskap.Alle opplysninger om denne mannen tas i mot med takk

Guest Marius Larsen

Jeg må vel også legge til at Chrsitne Nielsdatter var ekte barn, og at hun vokste opp sammen med sin mor som var enslig husmandskone. Niels giftet seg ikke igjen.

Guest Marius Larsen

Jeg mente uekte barn

Guest Marius Larsen

Prøver på nytt om denne mannen. Ved Christines dåp er han omtalt som omstreifer.Er det ingen som har oversikt over slektene fra Krognes, Rissa (Stadsbygd)

Guest Berit Knusen

Har du ingen alder på han ?Og har du sjekket om dette kan være hans far Lenke

Guest Marius Larsen

Han er født rundt 1782, ut ifra alder ved hans død.

Guest Marius Larsen

Niels kan også være fra andre Krognes-gårder. (Hordaland)Jeg har bare en muntlig kilde på at han var fra Rissa. Ikke sikkert med andre ord.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.