Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#11714] Anne Cathrine Severine Eriksen

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Matros Lars Olai Paulsen ble den26.10.1856 viet med Anne Cathrine Severine Eriksen i Domkirken i Bergen.Det oppgis der at hun da var 23 år og 6 mnd Altså skal hun være født i 1833. Det oppgis også at hennes fødested er Domkirken sogn i Bergen. Jeg kan ikke finne henne der. Kan dere hjelpe meg? Jeg ville gjerne hatt navnet på foreldrene samt deres bopæl.Med vennlig hilsenJan Frode Johansen jafjohan@online.no

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/97607-11714-anne-cathrine-severine-eriksen/
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Anne Cathrine Severine, datter av Anders Erichsen Rolland og Johanne Nielsdatter, var født 20. februar 1833. Familien bodde i 10. rode nr. 32, andre ganger er adressen oppgitt å være 10. rode nr. 31. Der bodde hun også da hun giftet seg.

• 3 år senere...
  • 8 måneder senere...
Gjest Yngve Nedrebø

Dette arbeidet har måttet finne seg i å vente. Det vil kreve at noen (les: jeg) må få tid til å kontrollere filene og sy dem sammen. Jeg har relativt mange baller i luften, og har hatt rikelig å fylle både arbeidstid og såkalt fritid med.Nå vil jo også de skannede kirkebøkene snart komme ut for angjeldende periode, og slik gi adgang til informasjonen.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.