Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#11827] Rauland eller Hjartdal?

Gjest Solfrid Therese Henriksen

Recommended Posts

Gjest Nils Buverud

Ja, - nå ser det ut som om det hele er 'i havn'!Når det gjelder Peder Pedersen senior, så har jeg lagt inn den Peder som er døpt i 1728, sønn av Peder Christensen Opsal/Kjendalen/Dalen u/lille Vale og Marte Ambrosdatter (fra Sauar i Heddal?).Jeg hadde ikke kommet så langt at jeg hadde sjekket mot folketellingen i 1801. Nå er jo ikke alderen alltid like korrekt i disse tellingene, så inntil en ukjent sønn Peder, et eventuelt barn nr. 8 i denne søskenflokken dukker opp, så holder jeg på den jeg har!Nils :-)

Gjest Leif Biberg Kristensen

Tror du ikke heller at Marte er datter av Ambrosius Svendsen Lunde?Peder Larsen Myra og Sara Johansdatter bor forresten på Verket i 1801. Han er oppgitt til å være 64 år gammel, og da er han vel identisk med sønnen til Lars Hansen 'Fen' og Ingebor Lucasdatter, født 1737.Sara Johansdatter Verket er tjukke slekta for min del: LenkeJeg holder på å samle trådene, og kommer snart med en oppdatering på Solumslekt.mvh Leif.

Gjest Nils Buverud

Jo, jeg tror nok heller det ja!Jeg overså Ambrosius Svendsen Lunde/Dalen her!Når det gjelder Peder Larsen, så må det igjen være noe misvisende alder i 1801, for han er sønn av Lars Helgesen og Maren Andersdatter Myren:1) Anders, døpt 1734 (g 1757 m Johanne Svendsdatter)2) Berte, døpt 1736 (g 1754 m Thomas d.y. Thomassen Kastet)3) Peder, døpt 17414) Maren, døpt 17435) Sivert(Sigur), døpt 1746 (g 1779 m Asberg Halvorsdatter Hegland)6) Maren, døpt 1751Nils............

Gjest Solfrid Therese Henriksen

Duverden, snakk om å få servert opplysninger på sølvfat!Takk!!Pappa fyller 75 år i slutten av denne måneden, han skal få et slekts-tre innrammet. Det passet godt å få med dette siste.Han heter Sven, hans bestefar het Sven og hans bestefar igjen var da Svend Johannesen, skomaker fra Kongsberg. De er ingen annen gren i slekten som har noen personer med navnet Sven. Takk igjen!.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.