Gå til innhold
Arkivverket

[#11827] Rauland eller Hjartdal?

Gjest Solfrid Therese Henriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Nils Buverud

Ja, - nå ser det ut som om det hele er 'i havn'!Når det gjelder Peder Pedersen senior, så har jeg lagt inn den Peder som er døpt i 1728, sønn av Peder Christensen Opsal/Kjendalen/Dalen u/lille Vale og Marte Ambrosdatter (fra Sauar i Heddal?).Jeg hadde ikke kommet så langt at jeg hadde sjekket mot folketellingen i 1801. Nå er jo ikke alderen alltid like korrekt i disse tellingene, så inntil en ukjent sønn Peder, et eventuelt barn nr. 8 i denne søskenflokken dukker opp, så holder jeg på den jeg har!Nils :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Buverud

Takk for datoen for bryllupet - og bekreftelsen!Ang. korrekt alder er det jo et paradoks at når jeg kostruerte dette paret, gjorde jeg det ut fra alderen i folketellingen, sammenholdt med det jeg hadde inne fra før!Nils........ :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Biberg Kristensen

Tror du ikke heller at Marte er datter av Ambrosius Svendsen Lunde?Peder Larsen Myra og Sara Johansdatter bor forresten på Verket i 1801. Han er oppgitt til å være 64 år gammel, og da er han vel identisk med sønnen til Lars Hansen 'Fen' og Ingebor Lucasdatter, født 1737.Sara Johansdatter Verket er tjukke slekta for min del: LenkeJeg holder på å samle trådene, og kommer snart med en oppdatering på Solumslekt.mvh Leif.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Buverud

Jo, jeg tror nok heller det ja!Jeg overså Ambrosius Svendsen Lunde/Dalen her!Når det gjelder Peder Larsen, så må det igjen være noe misvisende alder i 1801, for han er sønn av Lars Helgesen og Maren Andersdatter Myren:1) Anders, døpt 1734 (g 1757 m Johanne Svendsdatter)2) Berte, døpt 1736 (g 1754 m Thomas d.y. Thomassen Kastet)3) Peder, døpt 17414) Maren, døpt 17435) Sivert(Sigur), døpt 1746 (g 1779 m Asberg Halvorsdatter Hegland)6) Maren, døpt 1751Nils............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Therese Henriksen

Duverden, snakk om å få servert opplysninger på sølvfat!Takk!!Pappa fyller 75 år i slutten av denne måneden, han skal få et slekts-tre innrammet. Det passet godt å få med dette siste.Han heter Sven, hans bestefar het Sven og hans bestefar igjen var da Svend Johannesen, skomaker fra Kongsberg. De er ingen annen gren i slekten som har noen personer med navnet Sven. Takk igjen!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Biberg Kristensen

Da har jeg rettet opphavet til Peder Larsen Myra. Opphavet til Peder Pedersen Kjendalen senior synes jeg fortsatt er litt usikkert, så det har jeg ikke lagt inn ennå.mvh Leif.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.