Gå til innhold
Arkivverket

[#11876] Søker foreldre til Andreas Svendsen gift med Berthe Olsdtr 4. juni 1853

Gjest Roar Kristensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Roar Kristensen

Hei,Søker foreldre til Andreas Svendsen som ble viet med Berthe Olsdatter i Sylling kirke 4. juni 1853. Iflg kirkeboken fra Lier var han 28 år og hun 26 år da de giftet seg. Brugdommens farsnavn var Svend og brudens farsnavn var Ole ( ingen etternavn angitt). Forloveren som ble skrevet opp, Ole Svendsen Solberg-eie var trolig bror til Andreas. Jeg har funnet en Andreas Svendsen f. 14. mars 1826 på Solberg i Sylling med bror Ole Svendsen f. 1818 på Solberg og far Svend Olsen og mor Marte Gundersdatter som kan være de rette, men jeg er ikke sikker. Det jeg vet i tillegg er at Andreas var iflg vielseopplysninger først gift i Christiania, men at konen døde der og at han fikk understøttelse fra fattigvesnet der.Hvordan kan jeg skaffe sikre kilder som bekrefter at Svend og Marte var foreldre til Andreas?Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Finn vielsen i Christiania. Det burde gi deg mer opplysninger såsom hvor han er fra og farens fulle navn. Vielsen i Lier 1853 burde også gitt fedrenes fulle navn. Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.