Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#11876] Søker foreldre til Andreas Svendsen gift med Berthe Olsdtr 4. juni 1853

Recommended Posts

Gjest Roar Kristensen

Hei,Søker foreldre til Andreas Svendsen som ble viet med Berthe Olsdatter i Sylling kirke 4. juni 1853. Iflg kirkeboken fra Lier var han 28 år og hun 26 år da de giftet seg. Brugdommens farsnavn var Svend og brudens farsnavn var Ole ( ingen etternavn angitt). Forloveren som ble skrevet opp, Ole Svendsen Solberg-eie var trolig bror til Andreas. Jeg har funnet en Andreas Svendsen f. 14. mars 1826 på Solberg i Sylling med bror Ole Svendsen f. 1818 på Solberg og far Svend Olsen og mor Marte Gundersdatter som kan være de rette, men jeg er ikke sikker. Det jeg vet i tillegg er at Andreas var iflg vielseopplysninger først gift i Christiania, men at konen døde der og at han fikk understøttelse fra fattigvesnet der.Hvordan kan jeg skaffe sikre kilder som bekrefter at Svend og Marte var foreldre til Andreas?Noen tips?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.