Gå til innhold
Arkivverket

[#12023] Ingeborg Bårdsd. Engdal i Aure - hennes aner


Gjest Torgeir Kvalvaag
 Del

Recommended Posts

Gjest Torgeir Kvalvaag

Ingeborg Bårdsdatter var gift med Knut Eriksen Lenes fra Hemne og døde på Nedre Engdal i Aure i 1844. Mens jeg med gode kollegers hjelp har funnet mye om Knut Eriksens aner, har Ingeborg Bårdsdatters opprinnelse vært en godt bevart hemmelighet. Ihvertfall til nå.Kan noen av dere sette meg på riktig spor? Godt nyttår, forresten!På forhånd takk!Mvh Torgeir Kvalvaag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Engdal

Hei! Vi er visst på leting etter samme folket vi. Min bestefar het Martin A. Engdal. Jeg selv er oppvokst i bygda Engdal. Jeg fanten Ingeborg Andersdatter født 1823 som 'Nyder føderaad' på Gården Nedre Engdal under folketellingen i 1900. Nå har jeg ikke mine notater om resten av familien foran meg i dag, men kunne du kontakte meg på e-mailadressen min kenga1972@hotmail.com, så kan vi eventuelt utveksle opplysninger? Jeg er tilgjengelig på den adressen i morgen. Godt nyttår til deg og dine! Mvh Kari E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Vel, nå etterlyste jo jeg Ingeborg Bårdsdatter, død i 1844. Hun og Knut Eriksen hadde riktignok ei datter som ble kalt Kari (el. Karen.) Noe sier meg at dette er en annen familie enn den du skriver om. Men dette kan vi ta opp på en tosidig basis.Uansett mangler jeg fortsatt informasjoner om Ingeborg Bårdsdatters aner. Så den utfordringer ligger der fortsatt!Mvh Torgeir Kvalvaag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.