Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#12131] Peder Anker's tømmerhandlere

Recommended Posts

Gjest Tor Rustad

Jeg leter etter 'noe' med alt for mange ukjente faktorer: En av mine aner skal ifølge slektssagaen ha vært et uekte barn av en av Peder Anker 'Bogstad' tømmeroppkjøpere som under et opphold i Torpa; N.land i Oppland satte barn på en ung pike. Intil videre er det mye antagelser om når dette skulle ha skjedd:Peder A's levetid var 1749-1824 og det siste kjente ledd før 'franskmannen'; min tt-oldefar Johan Nielsen (Bratlien) Øystad var født ca 1808. 'Franskmannen' må i så fall være far eller bestefar til omtalte Johan. SPØRSMÅL:På hvilken måte kan jeg spore min ukjente franske tømmerhandler som arbeidet for Peder Anker?? (FT 1801 har ikke registrert fødested; og jeg aner ikke navnet. Har så langt heller ikke funnet han som registrert barnefar i aktuelle periode i N.Land)

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/98019-12131-peder-ankers-t%C3%B8mmerhandlere/
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.