Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#12285] Nils Westgaard (d.1771) og h. Gjertrud Vahl, Loppa i Finnmark. Deres aner?

Recommended Posts

Gjest Asbjørn Lind

En av mine forfedre er Nils Larsen Westgaard og h. Gjertrud Kirstine Vahl. Nils bestyrte handelen på Loppa fram til sin død i 1771. Anne giftet seg deretter på nytt med Sr. Henrich Schmith. Hun levde fortsatt i 1801, 2. gang enke 77 aar. Kalles da Sørensdatter Wal, bodde på Loppa. Deres datter Anne Elisabeth ble i 1775 gift med Fredrich Buch, som døde i 1802 som handelsbestyrer i Kjøllefjord. Deres datter Anne f. 1792 kom til Folden i Salten og er en av mine formødre. Noen som kjenner Gjertrud og Nils`s aner?

Gjest Alf Thynes

HeiJeg kjenner ikke til de to personene du nevner, men når etternavnet Vahl nevnes vil jeg henvise til Isaac Andreas Vahl (1749 - 1822), som var handelsmann både i Hammerfest og på Hopseidet (Lebesby/Kjøllefjord). Han kom fra Bergen. Jeg vet ikke om det er noen forbindelse her, men du kan forsøke kirkebøkene for Bergen som inneholder en god del personer med etternavnet Vahl ( i forskjellige varianter (Wahl, Vahl, Faal, Fahl etc.) Lykke til.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.