Gå til innhold
Arkivverket

[#12504] Risør-familien Them


Gjest Per Holte Rosenkilde
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Holte Rosenkilde

Denne familien danner en forbindelse mellom to diskusjoner som nylig har vært ført i dette forumet, nemlig 10632, Bragernesborgeren Simon Lauritsen og hans familie, og 11646, Odderbech og Minsted. Jeg får bare litt problemer med å legge puslespillbitene på plass.Første generasjon i familien er Jacob Them, f. 1635, g, Sigrid Toresdatter. I annen generasjon er det to brødre (som jeg kjenner til): Claus Jacobsen Them, f. 1665. Han danner den første forbindelsen med Simon Lauritsens familie, idet han gifter seg med barnebarnet Anne Pedersdatter Hylle (som også er etterkommer ettter Skiensrådmannen Marcus Helmer). Han bror Jacob Jacobsen Them, f. 1675, ble gift med Marie Magdalene Schram. Så langt er det greit.I neste generasjon skal det være enda en knytning til Marcus Helmers etterkommere, og resultatet er blant annet en datter som gifter seg med Jens Jensen Minsted, på den tiden tollvisitør i Risør. Men her er jeg ikke helt sikker på hvordan sammenhengen er. Det ligger en del informasjon ute på LDS, men den virker selvmotsigende.Er det noen som kjenner mer til den familien?mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.