Gå til innhold
Arkivverket

[#12958] Ole Eriksen Aarland f. 1851 i Sund sogn - Minnesota USA


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Eg har no fått litt info frå eit av barnebarna til Ole Erickson. Dvs, sonen til Margrethe Erickson Running. Eg har fått opplyst at Margrethe fekk ei dotter i 1932 og ho var sjølvsagt ikkje med i FT for 1930. Margrethe hadde såleis tre døtre og to søner. Det er bare to av barna hennar som lever i dag.Det ser ut som om denne slekta er svært stor og det tar tid før alt er på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Terje Aarland

Johanna Erickson f. 18. okt. 1895 ble etter det jeg har fått info om gift Simonson og fikk to sønner Sherman og Curtis. Milton Running visste ingenting om dem, så viss det er noen som kan finne dem på 1920 eller 1930 tellingen hadde det vert fint.Videre har jeg fått oppgitt at Carl Erickson f. 18 mars 1890 - 15. mai 1968 ble gift med Tilla J. Thompson og hadde dattera Tilla. Mens enda hun het Erickson flyttet hun til Calefornia, men mer vet jeg ikke om henne.Det hadde vert fint om noen kunne finne noe mer om disse personene for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Terje Aarland

Nå har jeg fått ganske mye opplysninger om etterkommerne etter Ole og Johanna Erickson, men jeg magler fortsatt opplysninger om dattera Susana f. mars 1888 i ND. Det står i obit eller nekrologen etter Ole's død at kona og to sønner og to døtre var død før han. Dette kan tyde på at Susana var død før faren, men når kan dette ha skjedd. Døde hun i ung alder eller når tid kan dette ha skjedd.Milton som jeg har kontakt med skriver ingenting om Susana. Han vet også lite om barna til Martin Erickson (Vivian og Orpha)Dattera til Ole, Johanna f. 18. okt. 1895-21. april 1966 ble gift med Halvor Simonson 1888-1959 hadde barna:Sherman Simonson f. 22. aug. 1927 og Curtis Simonson f. 22. fet. 1932 Jeg finner ikke ut hvor disse to siste bodde eller om de er fortsatt i livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.