Gå til innhold
Arkivverket

[#13033] Johannes Johannesen Hammer 1822 og Gjertrud Nilsdt.Manger prestegj.1820


Gjest Kristin Lyngved
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Davidsen

Ja, det kan vel hende det ...No har eg i alle høve funne fram til følgjande:Lars Nilsen var son av Nils Larsen og Gjertrud Conelisdotter. Nils var frå Fauskanger nord på Askøy, medan Gjertrud var frå Hop nær Ask. Dette gjorde at dei vigdes i hans prestegjeld, Manger, før dei slo seg ned som husfolk i Kollevåg. Her er vigsla frå DA (Vigde i Manger 1759-1880):2625 1818 1907 ungK. Niels Lars. Fuskang Pigen Giertru Corneliusdtr Hop Gdbr. 28 27Og her er dåpen til borna dei fekk i Kollevåg:,,Nils,Larsen,Kollevog,,,,,Giertrud Cornelisdtr,,,,Huusmandsfolk,Lars,1612,1912,1819,,Nils,Larsen,Kollevog,,,,,Giertrud Cornelisdtr,,,,Husmand,Agothe,3001,0102,1824,,Nils,Larsen,Kollevog,,,,,Giertrud Cornelisdtr,,,,Huusmand,Anna Martine,2808,0409,1825,,Nils,Larsen,Kollevog,,,,,Giertrud Cornelisdtr,,,,Huusmand,Oline,2712,1101,1828,,Nils,Larsen,Kollevaag,,,,,Giertrud Cornelisdtr,,,,Strandsidder,Johanne,2411,2711,1836Der finn du altså Lars fødd og døypt på slutten av 1819, noko som høver godt med at han var 32 då han vigdes i 1852.Sidan Nils er fødd utanfor det området eg holder litt styr på, måtte eg ty til DA og Døypte i Manger 1759-1815 for å finne dåpen hans, men her er truleg den:2504 Nils m Lars Rasmusen Ane Nilsdtr Fuskanger 1791Gjertrud, derimot, har eg i mitt register. Her er foreldra si vigsle (merka 0) samt dåpen til alle ungane som er døypte i Askøy (1-9):AS0377,0,Cornelles,Hansen,Hoopshavn,,,,Pige,Agaathe,Simensdtr.,Lien,,,Kirkebok for Askøy A1 fol. 267b.,,0112,1782AS0377,1,Corneles,Hansen,Sietre,,,,,Agate Simonsdtr,,,,,Hans,2903,,1785AS0377,2,Corneles,Hansen,Sætre,,,,,Agate Simonsdtr,,,,,Simen,2208,,1786AS0377,3,Corneles,Hansen,Hopshavn,,,,,Agate Simonsdtr,,,,,Marthe Marie,0308,,1788AS0377,4,Corneles,Hansen,Hop,,,,,Agate Simonsdtr,,,,,Martinus,2706,,1790AS0377,5,Corneles,Hansen,Strømsnes,,,,,Agate Simonsdtr,,,,,Giertrud,2402,,1793AS0377,6,Corneles,Hansen,Strudshavn,,,,,Agate Simonsdtr,,,,,Synneve,2709,,1795AS0377,7,Corneles,Hansen,Lien,,,,,Agate Simonsdtr,,,,,Corneles,0605,,1798AS0377,8,Corneles,Hansen,Hoep,,,,,Agate Simonsdtr,,,,,Anne Maria,1907,,1801AS0377,9,Corneles,Hansen,Asch,,,,,Agate Simonsdtr,,,,,Niels,2204,,1804Corneles var fødd på Askøy, men det er dårleg med oplysningar på mora. Far hans var nok korkje fødd eller vigd fyrste gongen på Askøy, men vart gift oppatt der. Her er det eg har om dei folka:Hans,Hansen,Hopshavn,,,,,Synneve,,,,,Corneles,1603,,1760Hans,Hansen,Hoopshavn,,,,,Anne,,,,,Benjamine,1406,,1778Og nytt ekteskap m/born:AS0586,0,Hans,Hansen,Hopshavn,Enkemand,,,Pige,Olene,Henrichsdatter,Hopshavn,,,Kirkebok for Askøy A1 fol. 149a.,,2104,1798AS0586,0,Hans,Hansen,Hopshavn,,,,Pige,Oline,Henrichsdatter,,,,Kirkebok for Askøy A1 fol. 138b.,,2704,1800AS0586,1,Hans,Hansen,Hoepshavn,,,,,Oline Henrichsdtr,,,,,Henrich Andreas,0306,,1804Når det gjeld mor til Gjertrud, var ho truleg av denne familien som vigdes i Jølster. Ho er òg truleg døypt der, før dei flutte til Lien på Ask:Simon,Nilsen,Asch,,,,,Marte Larsdtr,,,,,Niels,1206,,1763Simon,Nilsen,Lien v/Hop,,,,,Marte Larsdtr,,,,,Anders,1312,,1765Simon,Nilsen,Lien,,,,,Marte Larsdtr,,,,,Giertrud,2808,,1768Simon,Nilsen,Lien,,,,,Marte Olsdtr,,,,,Rasmus,2411,,1773Simon,Nilsen,Lien,,,,,Marte Andersdtr,,,,,Marie,1802,,1778Det er det eg har funne så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Lyngved

No tror jeg det begynner å gå litt i surr for meg,må prøve å få litt system på alle opplysningene jeg har fått. Hvis det er noen som er inntresert i å lage slekts boken min er det bare å si i fra ! Takk for all responsen jeg får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Lyngved

Så da het gjertruds mor Gjertrud.... eller Marie...? Hvordan ser jeg ut ifra det oppsettet der hva hun het til etternavn da? Og faren til cornell Hans Hansen? Er jeg helt på villspor no? Jeg har bare holdt på 1 1/2 uke med dette her, så jeg er kanskje litt 'treig' enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Det er ikkje alltid like lett å halde oversikt over slikt, men her er i alle høve det eg les ut av opplysningane:Ingeborg Nilsdatter var gift med Helge Lyngved.Ingeborg var dotter av Nils Kristian Johannessen og Gjertrud LarsdotterNils Kristian var son av Johannes Johannessen og Gjertrud Nilsdotter.Kona til Nils Kristian, Gjertrud Larsdotter, var dotter av Lars Nilsen og Ingeborg Christiansdotter SkråmestøLars Nilsen Skråmestø var son av Nils Larsen og Gjertrud Cornelesdotter og fødd i KollevågNils Larsen var son av Lars Rasmussen og Ane Nilsdotter og fødd på FauskangerGjertrud Cornelesdotter var dotter av Corneles Hansen og Agate Simonsdotter og fødd på HopCorneles Hansen var son av Hans Hansen og kona SynneveAgate Simonsdotter var truleg dotter av Simon Nilsen og Marte Larsdotter som kom frå Jølster og slo seg ned i Lien på Ask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Det du har fått frå Tore Turøy, Johan Ludvig Kvamme og meg om folket ditt på Askøy og omliggjande sokn, trur eg du kan sette to strekar under. Eg ser i alle høve ikkje noko tvilsamt i dei opplysningane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Lyngved

men i innlegg nr 4. står det att Johannes sin far het Johannes Johannesen Olsen,det stemmer vel ikke med det som står i innlegg nr14 Eller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Det har du for så vidt rett i, men der står ikkje Johannes Johannessen Olsen, berre Johannes Olsen. For det mellom %% er strøket over i boka. Alt har nok likevel ei forklåring - og du har eit godt utgangspunkt for vidare gransking av han Johannes og opphavet hans. Men for å finne ut meire om han, lyt du nok ta deg ein tur til Statsarkivet oppe på Årstadvollen. Der er det mange hyggjelege folk som sikkert vil gje deg ein hjelpande hand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Turøy

Det som skaper litt tvil om akkurat dette er det som står om Johannes Johannesen då han gifta seg. Her har presten tydelegvis vore i tvil. Han har streka over og endra. Men dersom han var født på Salhus (og det trur eg), og Johan Ludvik Kvamme ikkje kan finna andre som passar, så er eg ganske sikker på at det er den rette.Det at presten har streka over kan også kome av at Johannes sjølv har stussa over kva faren heitte. Han var født utanfor ekteskap, og det kan tenkjast at han ikkje kjente far sin. Sjølv om forholda stort sett var meir ryddige før, så hendte det forskjelligt då óg. (100% sikker på opphavet er det vel mange som ikkje er.) Eg har sett mange opphav som er meir tvilsame enn dette.Men ha ein liten strek i margen. Dersom du ein gong kan kome over konfirmasjonen til Johannes eller skifte etter ein av foreldra så vil du være tryggare. Men førebels er det eit svært godt alternativ.Men eg må innrømme at etter at eg byrja med slektsgransking så har eg fleire gonger måtte endra på anene mine. Ting som ein finn i gamle bygdebøker må ein i allfall sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Når det gjelder Johannes Johannesen/Olsen og vigde i Manger 1849, er det ikke vanskelig å se hvordan sammenblandingen har dukket opp:10. mars 1849 er det to Johannes Johannesen som gifter seg. Den ene er fra Herløsund, sønn av Johannes Olsen, den andre fra Herlø, sønn av Johannes Johannesen. Likeens ser du at de har byttet om farsnavnet på konene først, og rettet det.Dette fra linken som også T. Turøy har lagt inn over: dette Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Johannes Andersen Norvik, Fana står som sagt som far ved dåpen av Johannes, født i Salhus og døpt i Hamre. Det finnes 2 kandidater Johannes Andersen i Fana 1801 en er f.1794 og bor på Liland, en er f. 1799 og bor på Sælen. Når det gjelder Christi Olsdatter som får Johannes i Salhus, her er den eneste gode kandidat Christi som er f.1798 på Hjertås i Meland av foreldre Ole Olsen/Martha Iversdatter. Christie Olsdatter Hjertås gifter seg i Hamre 02.07.1825 med Nils Rasmussen Erstad f.1800 og dør på Valde i Meland 14.03.1843, Christi dør 28.03.1875 på Valde i Meland.Mvh. Johan Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Lyngved

Skjønner at dette er litt vanskelig , føler at jeg er i ferd med å dette ut her. Er det noen som kan sumere dette opp med årstall for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Det er rett at borna til Corneles Hansen er fødde på mange forskjellige gardar. Det har nok sin grunn i at Corneles var paktar (altså ikkje eigar, men brukar) av desse gardane - og flutte rundt om; eit år eller to her og eit anna år der. Men alle dei gardane som du finn på han, ligg i same området kring Ask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Lyngved

Kan jeg gå utifra at Johannes Andersen Norvik er Faren til Johannes da? Går det an og finne ut når de flyttet til skandsen? I så fall hvor må jeg leite? Så da må jeg finne ut når Simon Nilsen og Marte Larsdatter giftet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Til det fyrste spørsmålet må eg svare at det er truleg. Til det andre: Veit ikkje, men det går kan hende an å finne ut - utan at eg er i stand til det no i natt. Når det gjeld det siste, treng du ikkje gjere noko, for det har eg her: Simon Nilssen Hammar, f. omlag 1730, vart vigd i Jølster 1758 til Marte Larsdotter Lergrovbakke, f. 1735. Dei flutta til Lien på Askøy. Han døydde 1800, ho i 1799 (eg har nok datoane ein stad, men ikkje no.Det du derimot bør du no finne ut, er om Agathe var dottera deira. Det finst det nok nokon som veit, i alle høve på eller kring Statsarkivet i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Om du går inn på konfirmerte i Askøy på DA, finn du Agaathe for presten 1780, 19 år gamal, adr. Hop - samstundes med det som truleg er broren Nils, 17 år - fødd 1763 på Lien. Agaathe har adresse Hop, ho tente vel der, medan broren har adresse Lien. Der er ingen annan Simen i nærleiken på den tida, så ho er nok av den slekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Elles vil du på DA (under døde i Askøy) finne at Corneles døydde i Sørlien v/Hop tidleg på 1830-talet, medan Agotte døydde i Kollevåg nokre år seinare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Turøy

Eg hadde ikkje heilt lyst å sleppa denne Johannes Johannesen frå Salhus. Eg har stor tru på at det er rett opphav som Johan Ludvig har funne, men….No veit vi frå før at presten i Manger surra med farsnamna til dei som gifta seg. Kfr. tema 10208 her i brukarforumet.Dersom det er som Johan Ludvig Kvamme går ut frå i innlegg (40), så er vel sjansen for at mora tok den 1 1/2 år gamle sonen med seg inn i ekteskapet då ho giftar seg i 1825, tilstades. JJ burde då finnast konfirmert kring 1840 i Hammer prg. Er det nokon som har tilgang til kyrkjebøkene over konfirmerte i Hammer på den tida?Dersom det vart skifta etter Christi då ho døydde i 1875, burde vel også JJ vera nemnd sjølv om han var født utanfor ekteskapet. Dette kan ein finna ut av på Statsarkivet i Bergen.Så forstår eg at du har problem med å få system på alle opplysningane du har fått. Dersom du ikkje allereie har fått fatt i, så vil eg råda deg til å anskaffe deg eit slektsprogram. Sjølv brukar eg eit program som heiter Brother’s Keeper og det er greit nok til mitt bruk. Men det er mange fleire. Desse programma lager også greie utskrifter.TT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Lyngved

Der ble det visst litt feil. Jeg skrev først at jeg skulle finne Marthe Iversdtr. og Ole Olsen Simon Nilsen og Marthe Larsdtr. Er nok på tide å få seg litt søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Til Tore Turøy. Konfirmerte i Hamre ligger her på nettet (jeg har vært med på å skrive det av) Men der finner jeg ikke Johannes til Christie, bare hennes 4 sønner som hun får med Nils Rasmussen Erstad, (barna har alle bosted Valde ved konfirmasjon) Jeg tror heller Johannes er konfirmert i Herdla, Manger siden det er der han senere gifter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.