Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Nina Møller Nordby

[#13199] Oppslag i fødte Enningdalen, Idd, i 1823

Recommended Posts

Gjest Nina Møller Nordby

Jfr tema 13150Har noen mulighet til å sjekke om det ble født en Elias Bryngelsen i Enningdalen den 28. desember 1823?Han kom over til Vassbotten i Naverstad, Sverige, i 1850 med oppgitt bosted Enningdalen.Elias døde 15. eller 20. mars 1915 i Vassbotten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Liv S. Hansen

Jeg kan ikke finne noen døpte med navnet Elias Bryngelsen eller Brynildsen i kirkeboka for Idd i tiden rundt 1823. Enningdalen kirke lå under Idd. mvh Liv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Nina Møller Nordby

Hmmmmmmm, tusen takk. Har du utflyttere 1850? Han skal ha kommet fra Enningdalen til Vassbotten i 1850.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Liv S. Hansen

Jeg har desverre bare kirkebok Idd 1814-31. mvh Liv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Dåpen kan ha blitt holdt i Halden, dessverre slutter mine kirkebøker for Fredrikshald noen måneder før Elias ble født.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Harald Storaker

Kan fødselsdatoen ha vore 28/2 1823?I så fall kan det vere Elias oppe fra Aremark:ELIAS BRYNILDSEN Christening: 06 APR 1823 Aremark, Ostfold Father: BRYNILD EVENSEN Mother: XSTINE ANDERSDRBrynild Evensen Birth: 1793 Bergstrom, Aremark, Ostfold, Norway Spouse: Christine Andersen Marriage: 24 MAR 1818 Aremark, Ostfold, Norway Record submitted by a member of the LDS Church.Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Liv S. Hansen

Ja, denne Elias synes jeg Nina bør se mer på. Laila nevner jo i et innlegg i dedatten (13150) at det faktisk ser ut som det står Marker som fødested i et husforhør. Aremark og Marker 'hørte' sammen på den tiden. mvh Liv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Nina Møller Nordby

Takk for forslaget, siden det ikke ble noen utteliing i Idd flytter jeg diskusjonene tilbake til tema 13150.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Hennum Hansen

Jeg tror jeg har vært borti det navnet, Elias Bryngelsen.... Stemmer det hører du fra meg i løpet av et par dager

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.