Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen Skrevet April 18, 2003 Del Skrevet April 18, 2003 Jeg tror ikke jeg henger helt med. Nikolai Hansen Bodin er sønn av Olaus Erichsen Baudin? Eller er Nikolai H. Bodin sønn av Hans Olsen Bodin. Så er Hans O. Bodin sønn av Olaus E. Baudin?Er foreldrene til Erich Bodin funnet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Lill Ann Parry Skrevet April 18, 2003 Del Skrevet April 18, 2003 Kai, I don't have any parents for Erich Nilsen Bodin. I found him with wife, Inger Hansdatter and family in the 1801 census. Digitalarkivet: 1801-telling for 0903 Arendal. [18385/40] Rettar til dataene: Digitalarkivet Post 144 av 226/1701 totalt i databasen Amt Prestegjeld Sokn Gard 144 Nedenæs Arendal 3de Rode 2dn. Afdeeling No 183 Førenamn Mellomnamn Etternamn Hushaldstatus Alder Sivilstand Yrke Kjønn 1032 Erich Boden Huusbonde 37 Begge i 1te ægteskab Mestersmed M 1033 Inger Hansdtr Hans kone 40 Begge i 1te ægteskab K 1034 Anders Andersen Hendes søn 16 Ugift M 1035 Niels Erichsen Deres søn 7 Ugift M 1036 Hans Erichsen Deres søn 6 Ugift M 1037 Olaus Erichsen Deres søn 4 Ugift M 1038 Berthe Maria Deres datter 3 Ugift KErich and Inger were married in Arendal (per IGI and my family history) 13 Feb 1794. Until Rasmus posted about Erich, I had no knowledge of his place of birth, only an estimate of 1764 based on the census. I found the christenings for the children of Erich and Inger, who are listed in the census, in the IGI extracted records for Arendal and also another Berthe Maria in 1806.I don't know how or if Nikolai Hansen Bodin fits into my family of Erich Nilsen Bodin and Inger Hansdatter. I do know that they had a son Hans (b 17 Oct 1795, chr 24 Oct 1795 Arendal). I have not found any christenings for any children of Hans Erichsen Bodin and Juliane Marie Henrichsdatter. I also know they had a son Ole/Olaus Erichsen Bodin. I have found two christenings for him and wife Hermana, but no Nikolai. (Amalia and Carl August). There may be more children, but I have not been able to locate them.Perhaps when Rasmus returns he can fill us in on his statement that Nikolai was grandson to Erich Bodin via son Olaus. I have not found the connection.mvh Lill Ann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Rasmus Lange Skrevet April 29, 2003 Del Skrevet April 29, 2003 Hei! Det var ikke meningen å skape forvirring med mitt forrige innlegg. Men det var forårsaket av innleggene 12 og 13 for den Nikolai som nevnes der er;NIKOLAI BODIN, f. c. 1820 (hvor er ikke funnet enda), han er sønn av Olaus Erichsen Bodin som i 1825 er smed i Øiestad, Aust-Agder, og gift med Hermana Cathrine Pedersdatter. Nikolai er blikkenslager og blir gift i Øiestad 11.6.1843 med pigen Serine Hansdatter, døpt i Øiestad 19.1.1823 og datter av Hans hansen og Anne Pedersdatter. De oppholder seg en tid i Sannikedal og flytter så til Arendal. Så den enke Severine Bodin(Budiin)i Arendal, som du Kai nevner i ditt innlegg 12 er denne Serine og hennes barn.Det kan jo bli litt forvirring når det er to samtidige med samme navn og koner med nesten likelydende navn, Nikolai Bodin/Serine Hansdatter kontra Nikolay Hansen Bodin/Tarjer Sørine Andersdatter.Litt om Erich Nilsen Bodin/Boudin, f. ca. 1764, hvor i Sverige han er født har jeg ikke klart å finne ut av. Men han har en bror Lars Nilsen Boudin/Bodin i Christiania, han er salmaker der og innvandret ca. 1785 og har slekt i Enkøping i Sverige. Jeg har ikke klart å finne disse eller noen Nils Bodin der som kan være deres far. Lill Ann Parry, jeg kan godt sende deg e-mail med mer om hans etterkommere hvis det har interesse for det blir for omfattende å legge ut her.Så til; HANS OLSEN BODIN, hesteskjærer eller også kallt hestelege, opphavet hans er jeg ikke kommet nærmere enn at faren het Olof/Ole Bodin. Hans B. selv er funnet med reisepass i Norge fra 1821-1827, og det nevnes at skrev navnet sitt selv, og der er han nevnt med blå øyne og svart hår. Antagelig dør han ikke så lenge etter det, for 1834-1835 er kona hans JOHANNA MARIA SØDERSTRØM registrert med eget reisepass sammen med to mindreårige barn og reiste da som korg- og veskjebinderske.Johanna var 'enke' etter hovslager Johan Faltin, som hun hadde flere barn med, bl.a. Karl Petter Bodin, som tok navnet til stefaren sin. Hun er nevnt med hjemsted 'Raane i Sverige', og på et av passene hennes er sagt at hun hadde grå øyne og gult hår. Hennes mor Kristine Åberg reiste sammen med dem en periode, hun nevnes som Kristine Søderstrøm på pass mellom 1807 og 1810, da som kona til hovslageren Petter Åberg. Petter Åberg er ikke far til Johanna for han er selv f.c. 1780.HANS OLSEN BODIN, f.ca. 1781/82 i Torneå?, Sverige, d.ca. 1828/34. 'gift' med JOHANNA MARIA SØDERSTRØM, f.ca. 1781 i Raane, Sverige. Barn jeg kjenner til nå er;a.JACOB EMMANUEL BODIN, f.ca. 1812 i Sverige. Blir gift 1841 i Hammerfest Lisa Samuelsdatter. Blir fisker og gardbruker i Stoppelfjord, Nordland.b.NIKOLAI HANSEN BODIN, f.ca. 1816/17 på Røros? Gift med Tarjer Sørine Andreasdatter. Reiste som feier i Grenland og Vestfold. (etterkommere)c.ALEXANDER HANSEN BODIN, f.ca. 1820/21 i Värmland. Gift 1852 med Anne Marie Engebretsdatter. Reiste som korg- og veskjebinder, slo seg så ned i Høland, Akershus.(etterkommere)d.KARL FREDRIK HANSEN BODIN, f.ca. 1825 i Alta?e.JOHANNE MARIE HANSDATTER BODIN, f.ca. 1827 i Värmland. Hun levde en tid sammen med Iver Iversen Iisberget.Det var dette så langt, mye gjenstår så alle tillegg er velkomne.MVH Rasmus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Bjørn Gunnar Lindalen Skrevet Mai 4, 2003 Del Skrevet Mai 4, 2003 Vil bar gjøre oppmerksom på at det finnes Boding i Skillingmark sogn i Värmland. Vi finner dem der bl.a. på 1870-tallet. En av disse flyttet over grensen til Norge. Etterkommrene til disse bruker slektsnavnet Bodding. (med 2 d-er.) I Skillingmak finner vi Boda. Mulig Boding/Bodding her kommer av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen Skrevet Mai 13, 2003 Del Skrevet Mai 13, 2003 Takk for deres respons, jeg skal svare dere litt senere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kai Larsen Skrevet Mai 26, 2003 Del Skrevet Mai 26, 2003 Takk for den flotte infoen dere har lagt igjen. Jeg har sett på den og skrevet det ut.Takk så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Lill Ann Parry Skrevet Juni 9, 2003 Del Skrevet Juni 9, 2003 Rasmus,I somehow missed your answer. Yes, I would very much like the information you have on the Bodin family. I will be happy to share what I have if you are interested. You can email me at lillannp@earthlink.netmvh Lill Ann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kai Larsen Skrevet August 11, 2003 Del Skrevet August 11, 2003 Jeg tenkte at dere kanskje hviste noe mere rundt noen i denne omstreifer-slekta! Skriv det ned!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kai Larsen Skrevet Oktober 20, 2003 Del Skrevet Oktober 20, 2003 Jeg har fra et reisepass kilden for at Nicolai het: Nicolai Hansen Bodin. Hans far skulle da være Hans Olsen Bodin. Det vil da være naturlig at Ole/Olaus var far til Hans Bodin?Den Nicolai som nevnes er vell sønnen til Hans Bodin? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Rasmus lange Skrevet November 18, 2003 Del Skrevet November 18, 2003 Hei KaiHar litt mer om Nicolai Hansen Bodins mor, Johanne Maria Friberg/Søderstrøm og hennes mor. KRISTINE ERIKSDATTER RUNEBERG, fødtca. 1750/60? i Sverige, død ca. 1810 da hun ikke finnes nevnt etter dette årstall.Gift? med N.N. SØDERSTRØM, som antagelig er far til datteren Johanne Maria SøderstrømGift? med CHRISTIAN FRIBERG, hesteskjærer og hovslager.25.2.1796 får hesteskjærer Christian Friberg med hustru og 2 barn utstedt reisepass, i Trondheim, til Romsdalen Amt. 20.7.1797 får hestedoktor og hovslager Christian Friberg med kone og 1 barn utstedt reisepass, i Trondheim, til Røros og siden til Sverige. 21.6.1798 får hestedoktor Christian Friberg utstedt reisepass, i Trondheim, til Jemtland. 2.9.1802 får hovslager Christian Friberg med kone Christina Eriksdotter Runeberg utstedt reisepass, i Trondheim, til Sverige. Denne gang har de følge med datteren og svigersønnen. Christian Friberg må være død før 1807.Gift? med PETTER ÅBERG,30.11.1807 får hovslager Petter Åberg og hustru Christina Søderstrøm utstedt reisepass, i Trondheim, til Hernøsand i Sverige.A.JOHANNE MARIA FRIBERG/SØDERSTRØM, født ca. 1781 i Raane/Råneå?, Sverige, død ca. 1840.Gift 18.1.1802 i Degerfors, Sverige, med JOHAN FALTIN, jern og glasshandler, senere hovslager.2.9.1802 får jern og glashandler Johan Faltin og hans kjæreste Johanna Maria Friberg utstedt reisepass, i Trondheim, til Sverige. 11.10.1806 får de reisepass med tre barn fra Trondheim over Røros til Karlstad, Sverige. De var innom Røros 21.10., Idre grenseovergang 5.11., i Lima, Sverige, 19.11., i Floda 6.1.1807 og der tok de pass tilbake til Norge. De kryssa grensa 22.1. og var på Hedmark 3.2. da de fikk nytt pass av fogden der og var tilbake i Trondheim 16.3. Så fikk de nytt pass til Salten hvor de var 13.6 hvor de fikk nytt pass tilbake til Trondheim med to barn. 19.1.1808 var de havnet i Fredrikshald, lensgt sørøst i Norge, og fikk der pass til Finnmark. På denne reisa kom de til Trondheim 9.4.1808. De hadde en sønn, A1.Gift 1809-15? med HANS OLSON BODINA1.KARL PETTER (JOHANSEN FALTIN) BODIN, døpt 31.6.1806 i Vefsn, Nordland. Han tok etternavnet til sin stedfar Bodin.Alle disse passene gir en utrolig spennende oversikt over hvor mye og hvor langt de reiste, og til alle årstider. Tror ikke vi idag har mulighet for å sette oss inn i vilket slit det til tider må ha vært. Jobber fortsatt med å finne Hans Olson Bodins foreldre men det er en hard nøtt å knekke, kommer tilbake etterhvert som jeg kommer over noe.Mvh Rasmus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kai S Gurrik Larsen Skrevet November 28, 2003 Del Skrevet November 28, 2003 Dette var toppers Rasmus! Håper at du legger ut mere opplysninger hvis du finner noe!Hvor har du funnet alle disse opplysningene? Er de fra statsarkivet/Riksarkivet, kirkebøker? eller?Igjen en STOOOR takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Rasmus Lange Skrevet Desember 11, 2003 Del Skrevet Desember 11, 2003 Har nå lest Sundts beretning igjen og da er det noe som jeg stusser litt på.Nikolai Hansen Bodin, om han sies det; 'I sin barndom streifet denne mann (som nå er litt over 40 år gammel) omkring med sin mor. Hun døde fra ham, da han var 10 år gammel, og nå streifet han en tid alene omkring, inntil han 13-14 år gammel kom til Christiania..'Hvis dette er riktig så kan jo ikke Johanne Marie Søderstrøm være hans mor for hun lever da ihverfall frem til ca. 1840. Så hvis han ikke overdrev for å oppnå sympati, så må jo hans far Hans Olsen Bodin vært gift eller levet sammen med en annen før Johanne, som så er mor til Nikolai. Eller har Sundt misforstått, for hans far ble borte tidlig. Har noen av dere stusset over dette eller? Rasmus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kai S Gurrik Larsen Skrevet Desember 13, 2004 Del Skrevet Desember 13, 2004 Jeg håper noen har noen flere opplysninger om denne Nicolai Hansen Bodin eller hans slekt/familie.På forhånd takk for hjelpen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kristin Berthelsen Skrevet Desember 13, 2004 Del Skrevet Desember 13, 2004 Litt på sidelinjen. Jeg har navnet Bodin i min anerekke og de kommer fra Boda,Skillingmak. Navnet Bodin var kanskje 'finere' en Olsson, hva vet jeg, de tok iallefall Bodin etter Boda når de flyttet til Norge.Din Bodin-familie kan jeg dessverre ikke hjelpe medMvh Kristin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kai S Gurrik Larsen Skrevet November 21, 2005 Del Skrevet November 21, 2005 Er det noen som har funnet ut noe videre på denne slekten? La høre fra dere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gry Axelsen Skrevet November 22, 2005 Del Skrevet November 22, 2005 Hei,Enda en Bodin:Urmaker Paulsen?? Og Jenny Elisabeth BodinBarn: Einar Petter Juvelin født 12. 09. 96 Fødested: Kaajan i Finland. Døpt 12. 10. 97 i Kjelvik kommune, Finnmark.Hilsen Gry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kai-Samuel Vigardt Skrevet Oktober 25, 2009 Del Skrevet Oktober 25, 2009 Jeg sliter fortsatt med å finne ut av denne grenen av min slekt. Er det noen som kan bistå? Noen som har tips på hvor man kan lete osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Fredrik Buch Skrevet Oktober 26, 2009 Del Skrevet Oktober 26, 2009 Litt mer i Lill Ann's retning:Hans Eriksen Bodin (b1795, Arendal) hadde kone Juliane Marie Møller (b1799, Kristiansand), og datteren Hanne Marie Bodin (b25.9.1827, Kristiansand). Hun giftet seg med Hans Christian Knudsen (b1829, Kristiansand) og hadde fem barn, Jacob Bodin Knudsen (b1857), Harald Emil Knudsen (b1859), Juliane Marie Knudsen (b1862, Stavanger), Anne Gurine Knudsen (b1864) og Olga Bodin.Juliane Marie giftet seg med Andreas Ludvig Edvard Buch (b1861), min oldefar...Seilskips designer (Imperator, sjøsatt 19.4.1876 i Stavanger, forlist 1891) Hans Christian Knudsen emigrerte til USA (med familien, untagen Juliane Marie) rundt 1890, og bosatte seg i San Francisco. Jeg leter fremdeles etter mer informasjon om HCK... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Anne Lene Hagen Skrevet Oktober 26, 2009 Del Skrevet Oktober 26, 2009 Hei KaiJeg ser det spekuleres i om navnet kan være svensk.Jeg har et hefte som heter Värmlandske antavlor 1-50. I antavle 29 forekommer etternavnet Bodin, men ikke de navnene du nevner.Det er først:Nils Johansson Bodin f 1764 Norra Ny, torpare.Hans foreldre er: Johannes Bodin, kronoskogvaktare f1737 i Norge og Kerstin Larsdotter f 1738 i Norra NyJohannes Bodins foreldre: Nils Bodin, handlande och kronolänsman f 1697 og Beata Hessler f 1706 Norra NySikkert ikke disse du søker, men før antavlen står info om den som har sendt den inn. Nav, adr, telefon og mail. Kan jo være at vedkommende sitter på mer kunnskap om Bodin navnet.Emigrantdatabasen Emibas har noen Bodin navn som emigrerte til Norge men det var fra ca 1850 tallet.Når jeg søker på Svenske 1890 tellingen så ser jeg at navnet er nok ganske så vanlig i Sverige og det finnes flere i omtrent alle län.Ja, ja er jamen ikke sikker på om dette var så aktuellt for deg, men ville nå nevne det allikevel.Hilsen Anne lene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jonny Mydland Skrevet Oktober 26, 2009 Del Skrevet Oktober 26, 2009 Hei! Den Bodin-slekten som Kai Samuel spør etter, er reisende og har sitt utspring i Hans Olsson Bodin, f.1781 i Torneå (eget utsagn, men ifølge Johanna ”nær Røros”), død ca 1828/34?, gift ca 1810 med Johanna Maria Söderström (reisende slekt), f.1784 i Österbotten (eget utsagn) som tidligere var gift med Johannes Faltin, også reisende slekt. Denne slekten diskuteres også på Anbytarforum der den har en egen rubrikk (Bodin / Baudin / Budin), for øvrig også startet av Kai-Samuel. Navnet Bodin finnes selvsagt også i ikke-reisende slekter, men i denne sammenhengen er det den reisende slekten Bodin som det dreier seg om. Beste hilsener Jonny Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Anne Lene Hagen Skrevet Oktober 26, 2009 Del Skrevet Oktober 26, 2009 Ja , jeg regnet med at slekten han spør etter er reisende. Men, ville bare nevne det.Så ser jeg jo at värmland var så galt som det kunne få blitt. Ser på familysearch at Hans Olsson Bodin skal være f. 1781 og da skal vi jo til nord Lenke Kai har sikkert sett det, men legger ved lenken allikvel.Kanskje det at far er født ca 1781 i Torneå kan være et spor til å finne mer ?Anne Lene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Anne Lene Hagen Skrevet Oktober 26, 2009 Del Skrevet Oktober 26, 2009 Ser (på familysearch) at Hans Olsson Bodin og Johanne Marie pettersdotter Søderstrøm fikk flere barn:Jacob Emmanuel 1812 SverigeNicolai 1816 RøråsAlexander ca 1820 Frisdalen, Ö Enelvig (kan det være Ö. Emtervik som menes ?)Johanne Maria 1827 VärmlandHilsen Anne Lene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kjetil Sigvart Eidskard Skrevet Oktober 26, 2009 Del Skrevet Oktober 26, 2009 ***mellom 5 og 10 år siden hadde jeg på døra en Bruce Andersen fra Auckland New Zealand han hadde sporet opp at min hobby var slekter . Videre spurte han om jeg hadde en Nils Andersen borne abt 1819. Jeg hadde han som er her nedenfor men var veldig usikker om det var den rette. Etterpå samme dag fikk jeg vite at ca 100 mennesker deltok i Åmli idrettshall med slektstevne - der kunne han ha gått direkte inn som deltager . Dette med hans kone Bodin fant jeg ut senere. Debatten her har gitt meg fantastisk mye - som jeg kan sende ham dersom jeg finner han fortsatt på email systemet *** *** Nils Anderson Vimme f: 06 jul 1818 i Åmli Døpt 11 Juli 1818 In Åmli -3 Born Til New Zealand d: 19 jun 1873 i Huseland Gård, Grimstad *** *** gift med ---- Nicoline Marie Bodin f: 23 des 1824 i Arendal g: 07 sep 1848 i Arendal d: i *** eg er imponert over fantastisk nivå på deltagere i debatten. *** MIN EMAIL ADR *** *** eidskard#frisurf.no *** mvh kse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kjetil Sigvart Eidskard Skrevet Oktober 26, 2009 Del Skrevet Oktober 26, 2009 *** unbelivable - for 30 minutes - got answer from New Zealand - Bruce Andersen - had just his email ads on my pc have not had any conversations for several years:: *** *** *** Hello Kjetil, Thank you very much for remembering our visit and for sending through some more information.Our family has grown a little in the meantime as well. We now have 5 grandchildren and our youngest daughter Rochelle is expecting her first baby in early November. I will get Judith to send you an update of their names and birthdays.Here in New Zealand we are enjoying Spring weather now although for us that brings quite a lot of rain. Day temperatures around 18 to 20 degrees. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kai-Samuel Vigardt Skrevet Oktober 26, 2009 Del Skrevet Oktober 26, 2009 Hei alle ivrige debatanter. Tusen takk for iherdige forsøk med å hjelpe meg å komme med ytterligere opplysninger.Jeg legger ved de opplysningene jeg kjenner til så langt:Hans Olsen Bodin, f. CA. 1781 i Västerbotten i Torneå, Sverige / nær Røros ST, høyde 08.01.1822 64 1/4 tomme, hårfarge 08.01.1822 Svartbrunt, øyenfarge 08.01.1822 Blå, d. CA. 1833, yrke Hesteskjærer. Han giftet seg med Johanna Maria Pettersdotter Söderström Friberg, gift ca.1805 i Hammerfest FI (?), f. 1784 i Raane, Sverige / Österbotten, Sverige, (datter av N.N Söderström og Anna Christina Eriksdatter Runeberg) hendelse 02.09.1802 i Reisepass til Sverige, hendelse 11.10.1806 i Reisepass til Sverige, hendelse 16.03.1807 i Reisepass til Saltens Fogderi, hendelse 30.11.1807 i Reisepass til Fredrikshald ØS, d. ett ER 1835, yrke 1834-35 Korg -og veskjebinderske.I. Jacob Emanuel Hansen Bodin, f. CA.1803 - 1812 i Sverige, folketelling 1865 i Stoppelfjord i Måsøy FI (Kven, i Riget over 20 år. En tjener for Jacob Bodin - Berith Jahnsdatter (f.1816 i Måsøy, Finne).), d. 18.11.1868, gravlagt 07.02.1869 i Måsøy krk FI, yrke 1865 Gårdbruker og selveier, yrke Fisker og gårdbruker. Han giftet seg med (1) Lisa Samuelsdatter, religiøst gift 31.01.1841 i Hammerfest krk FI, d. før 1851. Han giftet seg med (2) Anne Grethe Pedersdatter, religiøst gift 09.07.1851 i Måsøy krk FI, f. CA.1800 i Kvalsund, f. 1816 (?) i Finland, folketelling 1865 i Stoppelfjord i Måsøy FI (Kven, her i 30 år.), d. 13.04.1880, dødsårsak Alderdomssvakhet, gravlagt 01.06.1880 i Måsøy krk FI.II. Nicolai Antonius Hansen Tufteie Bodin, f. 1810 i Røros ST, f. 1810 i Risør, f. 1815 i Røros ST, f. CA.1818, folketelling FF 1845 i Sannidal TE, konfirmert 1861 - 1862 i Gjerpen Krk TE (?), folketelling FF 1865 i Gjerpen TE, bosted 1894 i Gjerpen TE (Fattigunderstøttet i Gjerpen - hvor han på sine gamle dager hadde en hytte. '**) Efter Terjer Sørines død bodde Nikolai sammen med Gunhild Marie i Gjerpen - enke efter gårdbr. i Sandsvær Sjur Hansen - med hvem hun hadde 5 barn. Med Nikolai 1 søn'.), d. 12.06.1899 på Venstøp fattighus i Gjerpen TE (Nicolai Hansen, fvh. omstreifer, fl., d. 12.06-1899 Venstøp fattighus, f. 1815 Røros. Nicolai Hansen Feier, arbeider, bodde og døde på Foss 12.06.1899 av alderdomssvakhet, 84 år gl, anmeldt lensmannen 14.06.1899. Myndige barn. Fattiglem.), gravlagt 17.06.1899 i Gjerpen krk TE, yrke Skorstensfeier og Blikkenslager, yrke 27.02.1887 Feiermester. Nicolai er ikke døpt i Røros i perioden 1801 - 1822. Nicolai er ikke konfirmert i Gjerpen i perioden 1861 - 1862. Nicolai er ikke døpt i Gjerpen i perioden 1810 - 1811. Han giftet seg med (1) Tarjer Serine Andreasdatter, f. 1819 i Øster-Risøer, (datter av Andreas Adolfsen Selling og Ingeborg Alfsdatter) dåp 14.11.1819 i Søndeled krk AA, folketelling FF 1845 i Sannidal TE, d. 1874. Han giftet seg med (2) Anne Kirstine Nilsdatter, f. i Tønsberg VE (?). Forhold til Gunhild Marie Anundsdatter Kampekaste, ikke gift f. 1834 i Kleiva i Sandsvær BU, (datter av Anund Olssøn Komneseie og Ellen Kirstine Olsdatter) bosted i Gjerpen TE ('**) Efter Terjer Sørines død bodde Nikolai sammen med Gunhild Marie i Gjerpen - enke efter gårdbr. i Sandsvær Sjur Hansen - med hvem hun hadde 5 barn. Med Nikolai 1 søn'.), d. ett ER 1876.III. Johan Erik Hansen Boudin, f. CA. 1815. Han giftet seg med Marie Kristensdatter Kolstadbakken, f. 1844 i Østre Slidre.IV. Ole Johannesen Bodin, f. 1818 i Solør HE.V. Aleksander Hansen Bodin, f. 1819 - 1820 i Frisdalen i Östre Enelvig i Värmland, Sverige, bosted 13.10.1851 i Moen u/Skolerud i Høland AK (Kom som innflytter fra Blomskog i Värmland, etter å ha streifet om i Sverige sammen med Anne Marie i 5 år.), d. 02.02.1861 i Sandvig i Høland AK (Aleksander døde som fattiglem.), yrke Vevskebinder og kurvbinder, yrke 1849 Kammager, yrke Vevskebinder, yrke Kurvbinder. Han giftet seg med Anne Marie Engebretsdatter Hakebro, gift 03.03.1852 i Høland krk AK, f. 20.11.1826 i Paradis u/Nedre Krok i Hemnes, Høland AK, (datter av Engebret Hansen Hakebro og Pernille Jensdatter Aabogen) dåp DES 1826 i Høland krk AK, bosted 13.10.1851 i Paradis, Høland AK (Kom som innflytter fra Blomskog i Värmland, etter å ha streifet om sammen med Aleksander i 5 år.), folketelling FF 1865 i Sandvig i Høland AK, folketelling 1865 i Sandvig i Høland AK, d. 1874 i Keiserud u/Pavestad.VI. Johan Johannesen Bodin, f. 1823 i Idd ØS.VII. Karl Fredrik Hansen Bodin, f. 1826 i Alta FI, hårfarge Sort, øyenfarge Blå, yrke Skorsteinsfeier. Han giftet seg med Marie Nilsdatter.VIII. Johanne Marie Hansdatter Bodin, f. 1827 i Värmlands län, Sverige, folketelling 1845 i Rødenæs ØS. Hun giftet seg med Hans Iver Iversen Rokken, f. 03.08.1826 i Lisbjerget, Ullensaker AK, (sønn av Iver Andersen Rokken og Marthe Helene Christiansdatter Kjelsen) dåp 06.08.1826 i Ullensaker AK, konfirmert 1842 i Kristiania Tukthus OS, folketelling FF 1845 i Rødenæs ØS (Her kalles han Iver Iversen Lisbjerget.), d. 1862 i Jåvallbråten, Rødenes ØS. Takk for alle tilbakemeldinger. Mvh Kai-Samuel (',) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts