Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kristin Lunde Gibbons

[#13870] Marie Eugenie Velberg/Vilberg

Recommended Posts

Gjest Kristin Lunde Gibbons

Can anyone help me determine how Marie Eugenie Velberg/Vilberg/Wilberg (1861-1951) was related to my great-grandmother Josefine Henriette Marie Hansen (1843-1883)? Marie was the daughter of Thore Ols. Velberg and Karoline Dortea Velberg (christening record says her mother was Caroline Vilberg Enerhougen). Josefine was the daughter of Halvor Hansen and Elen Marie Jensd. All of them lived in or around Fredrikshalden/Ostfold. Josefine married Johan Larsen (later Eek) and Marie married Otto Heinrich Klein, a German baker who settled in Halden. My grandmother went to live with the Kleins after her mother died and before she came to America in 1892, and Marie is said to have been a cousin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest May Anita Klein

Sorry that my english is so bad, and my daughter who could have helped me is not home, but I will try to wrighte you enyway. I can't answer your question, but maibe you have found the answeres yorself by now. I see it has been here a wile.But I can tell you my great grandfathers full name. Otto Heinrich Freidrich Ludwig August Klein.(1859-1911). It is a great disappointment that his gravestone, only say's Otto Klein. It must have been a protest against all his names.I have of course a lot more information aboat the family Klein, and you are welcome to write if you want to.maklein online.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest May Anita Klein

KirkebokoppslagEr det noen som har tilgang på kirkebøker fra Halden?Halden Mini I 3 og Halden Mini I 4Jeg tror jeg kan ha funnet forbindelsen mellom Josephine Henriette og Marie Eugenie. De har begge en bestemor ved navn, Marthe Jørgensdatter.Jeg har slått opp den ene dåpen en gang før, men det var første gangen jeg prøvde å fordype meg i en kirkebok, så jeg fikk kun notert meg foreldrenes navn. Selv ungen glemte jeg gitt.Dåpen er i Halden Mini I 4 1823-1834 2/4 side 85.Jenta heter Caroline DortheaForeldre Peder Pedersen Strøm og Marthe Jørgensdatter. Den andre dåpen må vel være i Halden Mini I 3 1815-1824Jenta heter Ellen MarieForeldre Jens Pet. Olsen og Marthe Jørgensdatter.Jeg håper noen kan hjelpe. Damen som etterlyser, hun har jammen vært helt i Norge og Halden hun, og prøvd å finne svar. Nå er det vel på tide at hun får hjelp....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest May Anita Klein

Oisann, jeg glemmer visst fortsatt litt da. Datoene hadde det jo kanskje vært fint å ta med.Caroline Dorthea er døpt den 10.okt 1827 i Halden. Ellen Marie er døpt den 20. Juni 1817 i Halden. Håper noen kan hjelpe...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest May Anita Klein

Jeg har vært i kirkebøkene nå, og tittet. Så jeg trenger ikke hjelp til oppslag lenger.Gledelig fant jeg sikre bevis også, på at Josephine Henriette og Marie Eugenie, er søskenbarn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.