Gå til innhold
Arkivverket

[#13984] Emil Eriksen f. 1857 i Kristiania


Gjest Kjell Mo
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Mo

Emil Eriksen f. 1857 i Kristiania var ifølge FT 1865 for Aker ugift pleiesønn 'for Betaling' hos mine tippoldeforeldre Christian (skal være Christopher) Hansen f. 1810 i Ski og Berthe Johnsdatter f. 1841 i Aker som da bodde på Neubergløkken i Aker. Jeg har lenge forsøkt å finne opplysninger om hvordan det gikk med Emil Eriksen, uten å lykkes. Det kan være en mulighet at han flyttet til Sandar/Sandefjord, og at han giftet seg med en svensk kvinne (Anna?). Det kan også være at han endret etternavn til Hansen. Det er en Emil Hansen gravlagt i samme grav som en bror (Isak Waldemar Hansen) av min mormor som flyttet fra Kristiania til Sandefjord i 1910. Det er ikke kjent at det var noen ekte bror som het Emil, og det framgår ikke av kirkegårdsregisteret når Emil Hansen ble begravet. Enkelte i familien mener at Emil arbeidet og bodde en tid på Mjølløst i Sandar. Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Kjell Mo

Kan noen sette meg på sporet av Emil Eriksen? Jeg har vært i kontakt med ulike kontorer i Sandefjord kommune, men ingen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Ok.. men da har du vel fødselsdatoer osv da??? det er jo første bud for å kunne be/av krefte.. :)Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Mo

Jeg vet ikke mer om Emil Eriksen enn det jeg har opplyst i innlegg 1. Pleieforeldrene Christopher Hansen f. 3.10.1810 i Yssig, Sorum, Akershus døde 28.6.1867 i Aker og Berthe Johnsdatter f. 11.9.1814 i Kråkstad døde 28.12.1871 i Aker.Christopher og Berthe hadde egne barn: Hans Martin f. 18.9.1841 i Aker (min oldefar)og døde 5.2.1893 i Borge, Christian August f. 30.10.1848 i Christiania og døde 18.5.1926 i Oslo, Johan Petter f. 26.4.1855 i Aker og døde 10.2.1916 i Kristiania, Andreas f. 7.2.1860 i Aker (vet ikke når han døde) og Johannes f. 7.2.1860 og døde 12.10.1952 i Oslo.Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.