Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#14145] Hågen Bardonsen i Oppland

Recommended Posts

Gjest Eva Johannessen

Hågen Bardonsen på Lille Goplum i Torpa er min 8.tipp.Han har ei datter Marte/Marit Hågensdatter f.ca.1684.Hun gifter seg 3.4.1712 i Nordsinni med Ole Johannessen Odde.Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut hvor han Hågen Bardonsen er født og hvem er hans foreldre og kone er? Eva

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/99960-14145-h%C3%A5gen-bardonsen-i-oppland/
Del på andre sider

Gjest Rune Hårstadsveen

Hei Eva! Kan dessverre ikke gi deg noe konkret svar, men navnekombinasjonen fikk meg til å tenke mot Gudbrandsdalen, nærmere bestemt Øyer og Ringebu.Berdon Segelstad er en kjent fyr i Ringebu, som nevnes bl.a. i 1612. Han har etterslekt, og hvis jeg ikke husker feil dukker Berdon-navnet opp igjen i ei grein som går via Søre Bjørge i Fåvang til Øyer, og her blir vel også Hågen-navnet brukt. Men som sagt - dette blir lite konkret.Ødegaard nevnes også Berdon-navnet i Gudbrandsdalen, og han nevner bl.a. Berdon på Aulestad i Gausdal i 1647. Fra Gausdal til Torpa er ikke avstanden stor...Ellers burde Hågen Bardunsen være å finne i 1666-manntallet.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.