Jump to content
Arkivverket

Search the Community

Showing results for tags 'amundsdattter'.

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Forums

  • Ask the National Archives of Norway
    • Questions about archival material and use of the archives
    • Questions about the use of the Digital Archives
    • Inquiries and messages about technical errors and metadata errors in the Digital Archives
  • Ask users of the Digital Archives
    • Users' own forum
    • Assistance with transcribing handwriting
  • Collaboration between the National Archives and users of the Digital Archives
    • Questions about volunteer efforts and source registration
    • Questions about proofreading of AMF material
  • Archived forums
    • Arkiv
    • Spørsmål om skannet materiale
    • Spørsmål om transkribert materiale
    • Andre spørsmål til Digitalarkivet
    • Tekniske tilbakemeldinger
  • Miscellaneous

Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

Found 1 result

  1. Hei. Trenger hjelp til å finne/bekrefte når Anne (Kathrine?) Amundsdatter ble født, og hvem som er hennes foreldre. Det jeg vet med sikkerhet, er at hun giftet seg med Hans Jacobsen i 1837 ( https://www.digitalarkivet.no/view/327/pv00000001190040 ) og at de fikk sønnen Hans Johan Andreas Hansen i 1838 ( https://media.digitalarkivet.no/view/16676/72 ). Jeg antar at hun døde i 1902 ( https://media.digitalarkivet.no/view/2105/234 ). Alle disse hendelsene i Evenes, Nordland. I flere slektssider (bl.a. myheritage og geni) står det at Anne (Kathrine?) Amundsdatter er født 02.05.1817 i Evenes og at hennes foreldre er Amund Amundsen (1789-1853) og Ane Lid Thorstensdatter (1792-1867). Hun har bl.a. to søstre, Anne Gurine (f. 1814) og Maren Anna (f. 1816). Begge søstrene finner jeg i kirkebøker fra Evenes både ved dåp og konfirmasjon ( https://media.digitalarkivet.no/view/16675/51752/47 og https://media.digitalarkivet.no/view/16676/51763/1 ). Jeg klarer derimot ikke å finne "min" Anne i disse protokollene. Er det noen som kan hjelpe meg her? Jeg trodde først at "min" Anne kanskje feilaktig var en kombinasjon av hennes to søstre, men i vigselsprotokollene fra perioden fremgår det tydelig at disse tre er forskjellige personer som giftet seg med forskjellige menn ( https://www.digitalarkivet.no/search/99/16676?forenamn=an*&etternamn=am*&kjonn=k&rolle=&stilling_stand=&bustad=&fodestad=&fodselsaar=&fodselsdato=&alder=&aar=&vidato=&trdato=&sokn_kyrkje=&vistad=&lysning=&konfirm=&altergang=&vaksin=&tidl_gift=&ektesknr=&merknader= ). "Min" Anne finnes også i tre folketellinger fra 1865, 1875 og 1900 ( https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01038376000291, https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01052432000335 og https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01037533000372 ) Setter pris på all hjelp. Ann-Mary, jeg har husket lenker denne gangen:-))) Hilsen Bjørn Tore
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.