Jump to content
Arkivverket

Search the Community

Showing results for tags 'anne'.

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Forums

  • Ask the National Archives of Norway
    • Questions about archival material and use of the archives
    • Questions about the use of the Digital Archives
    • Inquiries and messages about technical errors and metadata errors in the Digital Archives
  • Ask users of the Digital Archives
    • Users' own forum
    • Assistance with transcribing handwriting
  • Collaboration between the National Archives and users of the Digital Archives
    • Questions about volunteer efforts and source registration
    • Questions about proofreading of AMF material
  • Archived forums
    • Arkiv
    • Spørsmål om skannet materiale
    • Spørsmål om transkribert materiale
    • Andre spørsmål til Digitalarkivet
    • Tekniske tilbakemeldinger
  • Miscellaneous

Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

Found 4 results

  1. Det begynte med at jeg fant hans datters vielse, og da bodde hun på Ronningen. https://www.digitalarkivet.no/view/327/pv00000002191236 Deretter fant jeg hennes dåp, og der skrev presten Thord Rødningen Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20061208020206 Deretter søkte jeg på nb.no og fant dette nederst på side 169: https://www.nb.no/items/d93a9e485e2b4fc9265b62a8b2910092?page=169 Der er Thor Jonsen død, og hans datter Anne er nr. 5. Da var det lett match å finne begravelsen hans. Den har løpenr. 1 i 1801. Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20061208020320 Dødsdatoen er ikke helt klar, men det må jo være 15. eller 25. november. Takker for hjelp med å tyde denne. Det står at han ble 57 år gammel. For å gi presten litt feilmargin begynte jeg å lete fra 1740 og frammover etter dåpen hans. I løpet av hele 1740 tallet ble det bare døpt en Thor, og hans far het, så vidt jeg kan se Jens. Da blir fadderne viktige for å finne ut om dette faktisk er "min" Thor. Dåpen har løpenr. 17, og er på venstre side. Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20061208010329 På forhånd takk for hjelp med tyding av denne.
  2. Oddmund Kylleso

    Ramberg-slekt på Kongsberg 1

    Anne Margrethe Larsdatter Lia/Lie 24/10-1810 https://media.digitalarkivet.no/view/8574/42232/4 gift med Torstein Hallsteinson Ramberg frå Flesberg, andre gang 25/6-1856 https://media.digitalarkivet.no/view/1098/7017/8 gift med enkemann Svend Jakobson Vogt. Der blir far hennar Lars Haagensen oppgitt, men han greier eg ikkje finne. Ho er å finne i ft. 1865 https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01038082001114 og 1875 https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01052113000344. 1801 er eg usikker på om det er henne vi finner her https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01058268004503. Er der ev. noen som kjenner foreldra og besteforeldra?
  3. Hei. Trenger hjelp til å finne/bekrefte når Anne (Kathrine?) Amundsdatter ble født, og hvem som er hennes foreldre. Det jeg vet med sikkerhet, er at hun giftet seg med Hans Jacobsen i 1837 ( https://www.digitalarkivet.no/view/327/pv00000001190040 ) og at de fikk sønnen Hans Johan Andreas Hansen i 1838 ( https://media.digitalarkivet.no/view/16676/72 ). Jeg antar at hun døde i 1902 ( https://media.digitalarkivet.no/view/2105/234 ). Alle disse hendelsene i Evenes, Nordland. I flere slektssider (bl.a. myheritage og geni) står det at Anne (Kathrine?) Amundsdatter er født 02.05.1817 i Evenes og at hennes foreldre er Amund Amundsen (1789-1853) og Ane Lid Thorstensdatter (1792-1867). Hun har bl.a. to søstre, Anne Gurine (f. 1814) og Maren Anna (f. 1816). Begge søstrene finner jeg i kirkebøker fra Evenes både ved dåp og konfirmasjon ( https://media.digitalarkivet.no/view/16675/51752/47 og https://media.digitalarkivet.no/view/16676/51763/1 ). Jeg klarer derimot ikke å finne "min" Anne i disse protokollene. Er det noen som kan hjelpe meg her? Jeg trodde først at "min" Anne kanskje feilaktig var en kombinasjon av hennes to søstre, men i vigselsprotokollene fra perioden fremgår det tydelig at disse tre er forskjellige personer som giftet seg med forskjellige menn ( https://www.digitalarkivet.no/search/99/16676?forenamn=an*&etternamn=am*&kjonn=k&rolle=&stilling_stand=&bustad=&fodestad=&fodselsaar=&fodselsdato=&alder=&aar=&vidato=&trdato=&sokn_kyrkje=&vistad=&lysning=&konfirm=&altergang=&vaksin=&tidl_gift=&ektesknr=&merknader= ). "Min" Anne finnes også i tre folketellinger fra 1865, 1875 og 1900 ( https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01038376000291, https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01052432000335 og https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01037533000372 ) Setter pris på all hjelp. Ann-Mary, jeg har husket lenker denne gangen:-))) Hilsen Bjørn Tore
  4. erik alhaug

    Anne Antonsdatter Pram i USA

    Oldemors eldste søster Anne Antonsdatter Pram født 22.05.1862, datter av Anton Jensen Pram og Helene Pedersdtr i Elverum, har jeg tidligere etterlyst på forumet. Igår fikk jeg endelig sikker opplysning på at hun emigrerte til Minnesota i 1887. Tidligere var det opplysning om at en Anna Antons på 24 år med bosted Wermland reiste den 13.5.1887 med ankomst Canada 25.05.1887 med angitt reiesemål Morris. Nå har jeg fått opplysning om at den 28.11.1887 i Morris Minnesota giftet 25 årige Anne Antonsdatter Pram med foreldre som angitt over seg med 34 årige Ole J. el. S. Brovold (litt usikker på navnet, men ser slik ut), sønn av John Johnsen og Inger Olsdatte. Brudeparet begge født/døpt i Elverum. Artig at kirkeboken står på norsk! Nå er jeg veldig spent på om noen kan finne ut etterkommere etter Anne og Ole, og venter i spenning.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.