Jump to content
Arkivverket

Search the Community

Showing results for tags 'bjugn'.

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Forums

  • Ask the National Archives of Norway
    • Questions about archival material and use of the archives
    • Questions about the use of the Digital Archives
    • Inquiries and messages about technical errors and metadata errors in the Digital Archives
  • Ask users of the Digital Archives
    • Users' own forum
    • Assistance with transcribing handwriting
  • Collaboration between the National Archives and users of the Digital Archives
    • Questions about volunteer efforts and source registration
    • Questions about proofreading of AMF material
  • Archived forums
    • Arkiv
    • Spørsmål om skannet materiale
    • Spørsmål om transkribert materiale
    • Andre spørsmål til Digitalarkivet
    • Tekniske tilbakemeldinger
  • Miscellaneous

Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

Found 3 results

  1. Vielsen til Ole og Marthe. Nr. 51. Han er da oppgitt som 30 år gammel f.1786 og fra Eide. Ole Antonsen - Klokkerbok for Korskirken prestegjeld 1815-1821 (1301M2) - Digitalarkivet Kirkebøker: Korskirken sokneprestembete, SAB/A-76101/H/Hab: Klokkerbok nr. A 1b, 1815-1821, s. 382-383 - Skanna arkiver - Arkivverket (digitalarkivet.no) Sønn Peder født i 1817 - Mulig det er sønn til hennes forrige mann Petter Anthonissen Ole Anthonissen Ejde - Ministerialbok for Korskirken prestegjeld 1815-1822 (1301M2) - Digitalarkivet Sønn Ole født i 1818 Marthe Johanne Thistel - Ministerialbok for Korskirken prestegjeld 1815-1822 (1301M2) - Digitalarkivet Ole død 1858 Kirkebøker: Korskirken sokneprestembete, SAB/A-76101/H/Haa: Ministerialbok nr. E 2, 1848-1862, s. 92 - Skanna arkiver - Arkivverket (digitalarkivet.no) Marthe var tidligere gift med Peter Antoniussen (født i Bergen 1761) og fikk mange barn med han. Jeg kan ikke finne noe slektsforhold mellom disse to ektemakene til Marthe. Et slektstre på MyHeritage mener Ole er født i Bjugn, men sliter med kirkebøkene der, har leitet i kirkebøker fra Ørlandet uten hell. Ole Antonsen Eide Fødsel mai 1788 Bjugn, Sør-Trøndelag, Norway Yrke Bødkermester og handelsmann, Bødker Ekteskap til: Marthe Johanne Eide Thistel 12. nov 1816 Nedre Korskirkeallmenningen, Bergen, Hordaland, Norway Død 1858 Bergen, Hordaland, Norway Mulig også at denne Ole Antonisen Eide fra Nordfjord kan være en kandidat Ole Antonisen Eide - Undersøkelseskommisjonens rulle over sjømannskap i Bergen 1804-1805 - Digitalarkivet Kanskje det er noen som kan hjelpe med tips eller fakta i denne saken? På forhånd takk. Mvh Ivar
  2. Hei! :-) Har en slektning jeg har lett etter i flere år uten å lykkes. Dette er Anna Eliasdatter, født 21. november 1872 i Nes (Bjugn), Sør-Trøndelag. Hun er født utenfor ekteskap av foreldre Grethe Birgitte Corneliusdatter (f. 1849 i Nes, d. 1926 i Nes) og Elias Gabrielsen (f. 1848 i Bjugn, d. 1873 i Herøy, Nordland). Jeg hadde et håp om å finne henne etter at Arkivverket nylig publiserte en større samling transkriberte kirkebøker, men har altså ikke lykkes. Det siste sikre sporet etter henne er ved folketellingen 1891, hvor hun bor med sin mor, to halvsøsken og stefar Eilert Andreassen. Hun er ikke oppført som arving etter sin mor (jr. Bjugn lensmannskontors dødsfallsprotokoll), noe som muligens betyr at hun døde en gang før 1926? Jeg har en mulig teori om at hun utvandret til Amerika. En kandidat i emigrantprotokollen er "Anna Eilerts", som utvandrer 1891-08-12 fra Trondheim, 18 år gammel og med bosted Bjugn. Hennes stefar var jo Eilert, så her kan hun jo ha brukt stefarens navn. Hennes halvbror utvandrer i 1899 med navnet "August Kavli Henriks. Wahl". Det er altså flere i familien som roter litt med navna. Halvbroren August bosetter seg forøvrig i Astoria, Oregon. Jeg kan utelukke "Anna Elisabeth Eliasdatter", f. 1873-11-20 i Nes, d. 1899-11-23 i Leksvik. Hun har en egen fødselsoppføring i kirkeboka for Nes. Her er de spor jeg har etter henne: Fødselsregister (nr. 28): https://urn.digitalarkivet.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070328660100.jpg Folketelling 1875: https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01052364002041 Folketelling 1891: https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01053081000117 Mulig utvandring: https://www.digitalarkivet.no/view/8/pe00000000109350
  3. Det ser ut til å mangla både kyrkjebøker og klokkarbøker som syner avlidne i Bjugn prestegjeld for perioden 1856-1866. Er det mogeleg å få greie på om det finst dødmeldingslister frå lensmannen som dekker denne perioden? Og er dei kan henda skanna? Eg takkar so mykje på førehand for hjelpi
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.