Jump to content
Arkivverket

Search the Community

Showing results for tags 'fauske'.

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Forums

  • Ask the National Archives of Norway
    • Questions about archival material and use of the archives
    • Questions about the use of the Digital Archives
    • Inquiries and messages about technical errors and metadata errors in the Digital Archives
  • Ask users of the Digital Archives
    • Users' own forum
    • Assistance with transcribing handwriting
  • Collaboration between the National Archives and users of the Digital Archives
    • Questions about volunteer efforts and source registration
    • Questions about proofreading of AMF material
  • Archived forums
    • Arkiv
    • Spørsmål om skannet materiale
    • Spørsmål om transkribert materiale
    • Andre spørsmål til Digitalarkivet
    • Tekniske tilbakemeldinger
  • Miscellaneous

Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

Found 2 results

  1. Den britiske soldaten William Benjamin Morris Bath ble drept under kamphandling i Norge 26. mai 1940 og er gravlagt på Fauske kirkegård. Jeg tok et bilde av gravminnet og la det inn på Findagrave.com i dag: https://www.findagrave.com/memorial/19040341/william-benjamin_morris-bath Når jeg søker i Ancestry.com og FamilySearch så oppgis det at han var født i april 1905. I vielsesprotokollen for Newland, Gloucestershire oppgis Bream som fødested. med forbehold om at jeg har funnet rett person. Er det mulig å finne nøyaktig fødselsdato? Jeg ser at 2. april 1905 er oppgitt i forbindelse med en gravstensavskrift for enken Alice May Bath (1904–1994), se http://places.wishful-thinking.org.uk/GLS/Bream/MIs.html , men jeg skulle gjerne sett mer offisielle kilder. I Gravminner er Bath for øvrig registrert med mest sannsynlig feilaktig fødselsår 1918 og 22. mai 1940 som dødsdato og 26. mai 1940 som begravelsesdato. Skal ikke utelukke at 22. mai er korrekt, men det står 26. mai på gravstenen og alle registre jeg har sjekket. https://slektogdata.no/gravminner/grav/1c9152e1-25a5-4d2d-b489-40158befc896 DTH
  2. Margrethe Jacobia Jentoft Andersdatter/Jacobsen var fosterdatter hos Anders Larsen og Anna Hansdatter Folketelling 1801 Sommerhuus, Hadsel prestegjeld: Margrete Jacobsdatter, 6 år (1795) Fosterdatter (av Anders Larsen). Konfirmert 6. oktober 1811 Margreth J. (Jacobia) Jent. (Jentoft) And. (Andersdatter) Sommerhuus, 16 Aar (1795). Gift i Hadsel, Nordland 23. september 1818 som Margrethe Jacobia Andersdatter. Død 6. januar 1863, begravet 10. mai 1863 Margrethe Jacobia Jentoft Andersdatter Iallefall ett av barna kalles opp med Jentoft navnet - så her kan det være noe. I en diskusjon om denne familien så er det noen som mente at hun var fra Erikstad på Fauske. Grunnen til dette var at det var flere som het Margrethe Jacobia der på den tiden? Det klarer jeg ikke bekrefte, men Slektsbok For Skjerstad Og Fauske, Bind II Side 264 Om Erikstad: "I 1825 Reiste Enken Berith Olsdatter Sammen Med Noen Av Barna Til Hadsel, Hvor Hun Ble Gift Med Lars Rasmussen" Forloveren på dette bryllupet var Axel Axelsen som var ektemann til Margrete - så her kan det være noe. Så spørsmålet er altså: hvem var foreldrene hennes?
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.