Jump to content
Arkivverket

Search the Community

Showing results for tags 'nesodden'.

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Forums

  • Ask the National Archives of Norway
    • Questions about archival material and use of the archives
    • Questions about the use of the Digital Archives
    • Inquiries and messages about technical errors and metadata errors in the Digital Archives
  • Ask users of the Digital Archives
    • Users' own forum
    • Assistance with transcribing handwriting
  • Collaboration between the National Archives and users of the Digital Archives
    • Questions about volunteer efforts and source registration
    • Questions about proofreading of AMF material
  • Archived forums
    • Arkiv
    • Spørsmål om skannet materiale
    • Spørsmål om transkribert materiale
    • Andre spørsmål til Digitalarkivet
    • Tekniske tilbakemeldinger
  • Miscellaneous

Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

Found 2 results

  1. Det finnes veldig mye info om Peder Ring og hans etterkommer i boken Familier i Drøbak i 1700 og 1800 årene https://www.nb.no/items/URN:NBN:no-nb_digibok_2014030406036 Men jeg sliter med å finne opprinnelsen til Barbara Marie Høvig. Et mulig spor er et skifte i Drammen etter Peder Feddersen Høvig 4.mar.1735 hvor Barbara Maria Høvig nevnes som hans datter: http://da3.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=8&filnamn=sk06021682&gardpostnr=1252&personpostnr=6644&merk=6644#ovre Her er Peder Feddersen Høvigs begravelse 19.feb.1735 https://media.digitalarkivet.no/kb20061215640255 Her er Barbara Marias dåp 19. mai 1733 https://media.digitalarkivet.no/kb20061215640101 25.okt.1735 gifter hun seg på nytt med han som er nevnt i skiftet, Simon Rasmussen https://media.digitalarkivet.no/kb20061215640124 Poul Holter er nevnt gift med enkens søster og de kjenner jeg til: Povel Hermandson Holter 1708-1762 gift med Anne Jensdatter Gamborg (bor på Sjåstad i Lier). Paret skal ha blitt gift i Eidsvoll og det kan være et spor, men jeg er redd det er et slektsvirus grunnet at det var en annen Jens Gamborg der. En gammel tråd har en del om Gamborg som er morens slekt https://forum.arkivverket.no/topic/164073-78732-hva-er-slekten-gamborgs-opprinnelse/ Det finnes en Jens Rasmussen Tingelstad Gamborg i Modum som trolig er den riktige morfar til Barbara Maria Høvig. Skifte etter ham er nevnt i tråden om Gamborg, men umulig å lese. Det hadde vært fint å få bekreftelse på at dette er riktig forbindelse for der bør Barbara Maria være nevnt for at kabalen skal gå opp. Eiker, Modum og Sigdal sorenskriveri, Skifteprotokoll 8c (Hba 0008.c), 1741-1743, 490aoppb: Statsarkivet i Kongsberg https://media.digitalarkivet.no/sk20081027630331 Kan føye til (som det fremgår av boken) at første barn ble født i 1755. Fødselsår på moren 1733 kan passe. Litt vanskeligere er faren til Barbara Marie Høvig. Hvor kommer han fra (Høvig i Røyken?) eller er navnet feilskrevet.
  2. Kan noen hjelpe meg å finne ut av hvor Lars Larsen Ommen (født 1752) kommer fra. Han var gift med Kristine Larsen Ommen (f Johansdatter) f 13 juli 1766 Alvern, gift med Lars på Svestad, Nesodden 5. oktober 1788, død på Ommen i 1853. Lars Larsen Ommen døde på Nesodden 20 oktober 1829. I Follominne 2000 s 103 har jeg funnet at Lars og hans bror Christin kom fra Blylaget. Men - jeg inner ingenting om dem tilbake i tid. Hvem er foreldrene ? Var de født på Blylaget eller hadde de flyttet dit ? og fra hvor. Takknemlig for svar mvh Kjersti Bratseth
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.