Jump to content
Arkivverket

Search the Community

Showing results for tags 'rjukan'.

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Forums

  • Ask the National Archives of Norway
    • Questions about archival material and use of the archives
    • Questions about the use of the Digital Archives
    • Inquiries and messages about technical errors and metadata errors in the Digital Archives
  • Ask users of the Digital Archives
    • Users' own forum
    • Assistance with transcribing handwriting
  • Collaboration between the National Archives and users of the Digital Archives
    • Questions about volunteer efforts and source registration
    • Questions about proofreading of AMF material
  • Archived forums
    • Arkiv
    • Spørsmål om skannet materiale
    • Spørsmål om transkribert materiale
    • Andre spørsmål til Digitalarkivet
    • Tekniske tilbakemeldinger
  • Miscellaneous

Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

Found 3 results

  1. Jeg leter etter opplysninger om en slekning som jobbet som fabrikkarbeider på Rjukan ca 1913 og muligens noe før. Martin August Jensen fra Tune, Sarpborg. Konfirmert 29.04.1906, flyttet hjem til Tune ca 1914 og giftet seg der. -så arbeidsperioden begrenser seg til mellom disse to datoene. Jeg finner kun to lysningsprotokoller under Rjukan på scanna kirkebøker, er det noen som vet hvorfor jeg ikke får opp mer? Er det ikke scanna inn? - er kirkebøker tapt? -søker jeg på feil parametere, dvs sokn? Jeg er også ute etter en annen gren som antageligvis flyttet fra Hurum til Rjukan ca 1895/1896, så det er egentlig flere år med kilder jeg er ute etter. Lilly Anette Antonsen f Sagene i Hurum 13.08.1895. Under giftemålet i Tune Kirke med Martin August i 1914, blir det notert at Lilly flyttet til Rjukan 02.09.1896. Det jeg vet, er at Lilly er barnepike under folketellingen i Hurum 1910, så her er det mye fram og tilbake mellom de to stedene. 012 Lilly Antonsen - 0001 Røed, østre - 003 Rødsbygden - Tellingskretsoversikt - Folketelling 1910 for 0628 Hurum herred - Digitalarkivet Gården Lilly bodde på i Hurum, Røed Østre, er også av interesse. Lilly havnet antageligvis tilbake til Rjukan før hun møtte Martin, og hun fødte en sønn i januar 1914. Lilly og Martin giftet seg i Sarpborg september 1914 og sønnen ble døpt og oppført som ektefødt en uke etterpå. Kan det ha vært noen steder på Rjukan hvor de kan ha giftet seg borgelig? -eller ble dette gjort feks i tinghus i en annen by som Oslo? Er det noen som har noen gode ideer? Jeg er nybegynner og ikke kjent i hverken Rjukan eller Hurum, så jeg setter pris på all hjelp
  2. Oldefar: Bernt Andersen Wien f.1882 - Gran på hadeland. Foreldre: Marie Torstensdatter f.11.11.1846 Gran og Anders Eriksen - Gammeeie, Gran Oldemor: Gudrun Jonette Karlsdatter f. 15.11.1882 - Kneppe, Nannestad. Foreldre: Marthea Jakobsdatter f. 1847 - Kneppestuen, Nannestad og Karl Johan Olsen f. 1848 - Oslo Bernt og Gudrun gifter seg 07.05.1909 i Johannes menighet i Oslo. De får barna Marry Alvilde Wien 06.12.1911 - Rikshospitalet, Fridel Wien f.20.05.1913 - ukjent fødested, Øyvind Wien f. 29.08.1914 - ukjent fødested, Ruth f.04.07.1919 på Rjukan - Telemark. Når flyttet de til Rjukan fra Oslo? Oldefar Bernt dør på Rjukan 18.02.1920 av kreft og oldemor tar med seg de fire overnevnte barna og flytter til Gran på Hadeland. Jeg finner ingen spor etter henne og barna på Gran, men sønnen Fridel finner jeg i kirkebøkene for Jevnaker hvor han er registrert som død 04.07.1937 Hvor ble det av oldemor? Finner ingen av barna registrert i forhold til skole eller konfirmasjon Så begynner morroa: Jeg oppdager helt tilfeldig at Gudrun og Bernt har fått et barn født utenfor ekteskap: Bernt Alexander Andersen Wien f.04.08.1908, dette barnet finner jeg igjen i kirkebøkene på Gran, registrert som død 18.05.1909, han er da registrert av en Svend Andersen med bosted Gammeeie eller Sanneeie (Vanskelig å tyde hva som står skrevet) Hvem er denne Svend Andersen? finner ingen ting om han. Så kommer jeg brått over enda et barn, Erna Margrethe f.05.02.1910 - Rikshospitalet, her står det notert at barnet adopteres av sporvognskonduktør Ole Ruud og Augusta Eriksen. Erna Margrethe finner jeg igjen i kirkebok fra sør-Odal hvor hun gifter seg 12.03.1938, her står hun da oppført med Bernt Andersen Wien som far. Var det vanlig at man oppga biologisk fars navn og ikke adoptivfars navn ved inngåelse av ekteskap når man var adoptert? Er det noen som kan hjelpe meg med de spørsmålene jeg har uthevet?
  3. Hei, og god påske ! Jeg er på leting etter opplysninger om en person med samme etternavn som meg og som jobbet som kokke på anlegg i Tinn/Rjukanområdet i 1954. Er det noen her som har, eller har kjenskap til hvor man kan finne slike oversikter over ansatte/lønningslister osv. Jeg ønsker å finne ut på hvilket anlegg vedkommende jobbet rundt årsskiftet 1953-1954 og gjerne også en oversikt over de som var ansatt på dette anlegget. m.v.h. Gunnar Aabøe.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.