Gå til innhold
Arkivverket

[#15367] Hjelp til å finne ut hvor John Ols. Rue fra Hovin i Telemark ble av


Gjest Kim Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kim Olsen

Jeg var inne på denne siden Lenke og søkte på John Olsen og f.1884 så kommer det noen opp. Jeg vet ikke om det kan være et skritt videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Gunn Marit Dalen

Ola Olsson er født på nordre Fåne i Rudsgrend i 1884.Faren var fra Såheim i Vestfjordalen, han var gift to ganger, så Jon hadde 10 ekte søsken og 7 halvsøsken.Av hans eldre brors barn, er det fremdeles noen i live på Rjukan. Kanskje de vet noe? Du kan ta kontakt med meg på mail for å få navn og adresse.mvh Gunn Marit gunnmarit29@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hei. I tillegg til Gunn Marit vil jeg også anbefale deg å ta kontakt med biblioteket på Rjukan. De har hjulpet mange og vet hvor man kan lete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Jeg regner med at du kjenner til at folk fra Rue var blant de aller første som emigrerte fra Telemark. Snowshoe Thompson, som jo ble en legende, het opprinnelig Jon Tostensen Rue. Det er jo derfor stor mulighet for at din person er i familie med folk fra Rue som emigrerte på 1830-tallet eller senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Marit Dalen

Snowshoe Thompson kom fra Rue i Tinn Austbygd og utvandret i 1837, og Jon Olsson Rue/Fåne er født i 1884 i Hovin i Tinn og disse to er ikke i slekt overhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.