Gå til innhold
Arkivverket

[#18396] Slekt frå Bolga,Meløy, Nordland.


Gjest Mariann Stokken
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

heiDet at Erik Iversen som jeg nevnte er fra Rana og dør i Rødøy betyr jo ikke at han er den mest aktuelle. Riktig nok skriver/mener Mary Einarsen i Engesvikslekten at Iver Eriksen var på Omnes i Meløy men hun skriver ikke hvor hun henter opplysningen. s. 25 i nevnte bokHeller til den oppfatning at Erik Iversen fra Tetmo er den mest sansynlige her.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei igjen :-) Eg meinar bestemt at eg har hatt eit tema om desse folka, men det kan eg ikkje finna igjen.Det er garantert nokon som har funne desse opplysningane til meg for omkring 5 år sidan, men eg hugsar ikkje kven!Eg var heilt ukjent med desse traktene av Nordland for fem år sidan, har _litt_ meir peiling no :-)Takk for engasjementet :-))Venleg helsing Mariann.PS:fann ikkje Ole Thommassen død mellom 1818-1824.Jmfr.(91)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

Heilegg merke til noe pussig her.Fra Rødøy kirkebok [url="http://www.lineset.net/slekt/no/bindex.htm>http://www.lineset.net/slekt/no/bindex.htm konfirmasjon 10.07.1836 Ole Iversen 19 1/2 Skonseg i Nord Ranen Grønøe Iver Erichsen og pige Beret Fordelsdog fra Meløy 4 år tidligere. Terje Pedersen, Hosteland, 17.1.2004 13:28 (52) Hei, Min kilde for opplysningene gitt i innlegg 15 er kirkeboken for Meløy, konfirmerte 10. juli 1832: Der står følgende: Ole Iversen, født på Skonseng i Rana, iflg oppgitt alder er han født 1817. Sønn av Iver Erichsen og piken Berit Fordelsdatter.Det er tydelig at en av de her har feil mor. Trolig er det slik at presten har mikset i Rana og at det er to Iver Eriksen. (Vi vet jo at det er flere Iver Eriksen i Rana på dette tidspunktet) som fikk hver sin sønn en med Berit Fordelsdtr og en med Hendrikke Arntsdtr. Det er sistnevnte som ender opp i Meløy.Det ser ut til at den Ole Iversen som søkes etter her er vaksinert i Meløy se denne nederst på siden. linken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Dette er eit tidlegare tema, i denne debatten, frå nr.(15) til omtrent (56), så trudde me at mora heitte Fordelsdtr :-)Det er nok Berit Anna Olsdtr. det skulle stått, så dei har nok flytta frå Rana til Meløy før konfirmasjonen til Ole.Eg har skrive at eg er sikker på (102) at eg har hatt eit tema før, men eg trur heller at eg var i kontakt med ein 'kjentmann' der oppe, utan at eg hugsar heilt kven.Så eg trur at det eg (med god hjelp :-) fann ut for 5 år sidan er det rette, tenkjer me avsluttar denne diskusjonen her :-)))Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.