Gå til innhold
Arkivverket

[#24521] Oppslag i Glemminge MINI omkr. 1887

Gjest Magne Grasto
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Grasto

Men da kan jo det se ut til å stemme. At Hulda Bolette er Dagnys eldre søster.Kanskje jeg kan få noen til å sjekke denne posten i kirkeboken for Østre Fredrikstad? Greit å være på den sikre siden.Takk Lill og Geir.M. Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto

Det kan virke som deres søster, Agnes Henriette, immigrerte til Kansas City. I 1903 da Dagny Cesilie ankommer New York, opplyses det at hun er på vei til sin søster Agnes Flood, 1301 Brand ave., Kansas City Mis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Det stemmer ifølge Fredrikstad Klok 1 (Østre Fredrikstad er ikke skilt ut ennå). Hulda Bolette, født og døpt som oppgitt. Utover opplysningene på FS (som stemte denne gangen), oppgis at faren er arbeider født i 1841, moren født 1850 og at de ble viet i 1872.Fredrikstad Mini 6 med identiske opplysninger, bortsett fra at faren står som sagarbeider og at vielsesdagen presiseres til 27.10.1872, fødselsdatoene til 15.02.1841 og 02.06.1850.Vielse skal jeg se om jeg finner (ikke i Fredrikstad).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Ikke uventet etter Lill's innlegg, Sarpsborg Mini 2:Viet 27.10.1872 Jens Kristian Hansen, født i Skjeberg 15.02.1841, ungkar og arbeider, med Hanna Mathea Andreasdatter, Pige, født i Tune 02.06.1850. Fedre Hans Kristiansen og Andreas Hansen.Kan jo også bekrefte Agnes Henriette, fødselsdatoen er rettet og vanskelig å lese ( ? mars 1872). Forøvrig anmeldt av Pigens moder, Helene Eriksdatter.Jens Christian (som navnet er skrevet i dåpen), kjenner du kanskje, døpt 04.04.1841 i Skjeberg med foreldre husmann Hans Christensen og Berthe Maria Syversdatter, Grasto under Hafslund. (Skjeberg Mini I 5).Hanna Mathea (riktignok Andersdatter, men faren står skrevet Andreas) bekreftes ved dåpen i Tune (Mini 10A) 11.08.1850.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto

Tusen takk skal du ha Geir. Jo, slekten til Jens Christian Hansen har jeg kartlagt en del av. Det er en av de fire Grasto-slektene jeg forsøker å gjøre rede for på mine nettsider.M. Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto

Jeg vil tro dette Lenke er Hanna med foreldre i FT1865 Tune. Farens etternavn stemmer ikke med det du fant i Sarpsborg MINI 2 Geir, men ut ifra det faktum at det ikke finnes flere familier som det kan passe på, må en vel kunne trekke slutningen om at det er riktig familie.M. Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.