Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#24521] Oppslag i Glemminge MINI omkr. 1887

Recommended Posts

Gjest Magne Grasto

Men da kan jo det se ut til å stemme. At Hulda Bolette er Dagnys eldre søster.Kanskje jeg kan få noen til å sjekke denne posten i kirkeboken for Østre Fredrikstad? Greit å være på den sikre siden.Takk Lill og Geir.M. Grasto

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Det stemmer ifølge Fredrikstad Klok 1 (Østre Fredrikstad er ikke skilt ut ennå). Hulda Bolette, født og døpt som oppgitt. Utover opplysningene på FS (som stemte denne gangen), oppgis at faren er arbeider født i 1841, moren født 1850 og at de ble viet i 1872.Fredrikstad Mini 6 med identiske opplysninger, bortsett fra at faren står som sagarbeider og at vielsesdagen presiseres til 27.10.1872, fødselsdatoene til 15.02.1841 og 02.06.1850.Vielse skal jeg se om jeg finner (ikke i Fredrikstad).

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Ikke uventet etter Lill's innlegg, Sarpsborg Mini 2:Viet 27.10.1872 Jens Kristian Hansen, født i Skjeberg 15.02.1841, ungkar og arbeider, med Hanna Mathea Andreasdatter, Pige, født i Tune 02.06.1850. Fedre Hans Kristiansen og Andreas Hansen.Kan jo også bekrefte Agnes Henriette, fødselsdatoen er rettet og vanskelig å lese ( ? mars 1872). Forøvrig anmeldt av Pigens moder, Helene Eriksdatter.Jens Christian (som navnet er skrevet i dåpen), kjenner du kanskje, døpt 04.04.1841 i Skjeberg med foreldre husmann Hans Christensen og Berthe Maria Syversdatter, Grasto under Hafslund. (Skjeberg Mini I 5).Hanna Mathea (riktignok Andersdatter, men faren står skrevet Andreas) bekreftes ved dåpen i Tune (Mini 10A) 11.08.1850.

Gjest Magne Grasto

Jeg vil tro dette Lenke er Hanna med foreldre i FT1865 Tune. Farens etternavn stemmer ikke med det du fant i Sarpsborg MINI 2 Geir, men ut ifra det faktum at det ikke finnes flere familier som det kan passe på, må en vel kunne trekke slutningen om at det er riktig familie.M. Grasto

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.