Gå til innhold
Arkivverket

[#32924] Menigmann av kongeslekt? - En enkel oversikt med eller uten adelsaner?


Gjest Knut Fjogstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore H Vigerust

Til spørsmålet i innlegg 67 om Drottning-ætten:jeg gjetter på at slektslinjen går fra kong Magnus Berrføtt, hans datter Tora, sønnen Jon Loptsson (Odde-verjene), en datter gift med Asbjørn Jonsson av Drottning-ætten, med tre barn, Jon Drottning, Gunnbjørn Jonsbror (Asbjørnsson) og en datter gift med Solve Disasson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Nei, men det har jeg heller aldri hevdet. Håkon 5 har etterkommere i Båhuslen, mens Drottning-ætten, med etterkommere i Båhuslen idag, kan nedstamme fra Magnus Berrføtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jo Rune Ugulen

OK. Men i innlegg 67, som var det du svara på, vart det nettopp stilt spørsmål om nedstamminga frå Håkon 5. Difor var det greit med denne oppklaringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Knut Fjogstad

B.J.Dale:Etter mitt forsiktige spørsmål ett år etter, i innlegget av den 2.9.2006 - nr. 39, synes de påfølgende innlegg å være lite for menigmann å kunne bygge videre på.Men - det kan endre seg med tiden.Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Knut Fjogstad

O.G.Dale:Det ver et fundamentalt opprørende og tilstedeværende problem dette at Ramborg var ektefødt, slik de seneste fremkomne dokumenter viser.Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.