Gå til innhold
Arkivverket

[#33920] Skannede kirkebøker i Digitalarkivet


Gjest Lars Nygaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Harald Jonson

Jeg får feilmelding for noen (få) bøker, mens andre virker helt fint.'Rakkestad / Degernes: 1920-1941, Klokkerbok' gir: Error kb_0013: Querying extended information failed! MySQL error: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ') and (kildeID = ))' at line 1'Spydeberg / Spydeberg: 1814-1841, Ministerialbok' er som en drøm ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Helge, det er rett. Jeg har også testet med IE 6.0.2900 xpsp2, der virker det. Bare et spørsmål til? Skaleres bildet slik at det fyller skjermen og/eller bredden? mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Dette ser ut som en indekseringsfeil hvor et tellerverk ikke nullstilt ved oppstart av indekseringen. Referansene blir derfor feil. Jeg skal se om jeg klarer å fikse det i basen. Men feilen vil dukke opp igjen i natt etter oppdateringer fra våre produksjonsservere. Feilen må rettes i originaldatabasen for å bli en varig rettelse. Typisk at dette skjer fredag kveld :-) mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Fint Lars. Jeg har akkurat fikset det i basen som nå ligger ute, men den blir overskrevet en gang langt ut på natten. update med kildeside = kildeside - 389 for kildeID 1811 gjør susen. Må gjøres i tre tabeller.Per Harald, du har noen timer på deg til å finne det du søker :-)mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Alt fungerer helt topp for meg. Bruker IE sp 6 Jeg er SÅ takknemlig for det som dere gjør for oss brukere av tjenesten!Med vennlig hilsen Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Aase Andresen

Hei. Jeg vil takke for denne muligheten til lete i kirkebøkene via min egen PC. Ulempen er kansje at vi mister, på sikt, kontakten med statsarkivene når vi vil søke i bl.a. kirkebøkene. Men for all del, en tur på Statsarkivet, og på bibliotekene er nytting selv om kirkebøkene er lagt ut på nettet.mvh Per Aase Andresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Jeg har nå benyttet meg av tilbudet med jevne mellomrom siden 8/11 - uten at jeg har fått feilmeldinger, opplevd funksjonsfeil e.l. Bruker IE 6.0. Tjenesten er et kjempetiltak!Oddbjørn J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Axel Braathen

Hei igjen, og tusen takk for et utmerket tilbud!Jeg har imidlertid forsatt noen problemer med å få se noen av billedstørrelsene, f.eks. her: LenkeVennlig hilsenNils Axel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Dere varsler 2-3 år på å skanne alt. Hvordan går dere fram? Ser at dere har begynt på det nyeste, og forsøker å variere på fylkene. Vil det fortsette slik? Eller vil dere feks ferdigstille fylke for fylke? Bare nysgjerrig...Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Typisk. Ser nå at dette spørsmålet allerede er besvart i bruksanvisningen. Da er det bare å glede seg :)Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørnulf Schømer

La meg først si at dette er et GLIMRENDE tiltak! Jeg har kost meg med kirkebøkene fra Nord-Frøya i flere dager nå for å sjekke opp rikholdige ungeflokker fra Sauøya.Dessverre er dette de eneste kirkebøkene jeg har hatt nytte av hittil, men mer kommer :-)Jeg har bare et lite ønske, om det er tillatt å ta dette i dette fora.Hadde det vært mulig å lage et 'klikkbart kart' for å finne kirkebøkene. Fylker er greie å forholde seg til - men jeg som relativt fersk slektsforsker og med slekt over det ganske land sliter med å få mening i lista over kirkebøker i et gitt fylke. Titt og ofte kan det jo være at man må kikke i bøkene til nabo-prestegjeldene, så det blir mye kartlesing og forsøk på å forstå den lokale geografien.Det jeg kunne ønske meg er at når man valgte Sør-Trøndelag, så kom det opp et kart hvor man vha farger kunne forklare hvilke prestegjeld og sogn som lå hvor - og kanskje til og med med linker til aktuell kirkebok!Det er selvfølgelig mulig at jeg bare er litt 'lat' her. :-)Men uansett - helt topp greie dette altså.Ørnulf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørnulf Schømer

Eh, ser nå at dere har satt i gang arbeid med en sogn/prestegjeldsdatabase - så mitt forslag er sikkert tenkt på allerede :-)Det var det der med å sette seg inn i ting før man åpnet munnen da...Flott gjort, gutter og jenter som har fått til denne tjenesten!Ørnulf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Aalen

Har problemer med å få opp sider med 100 og 150% størrelse, men andre størrelser går veldig greit. Kan det være feil på min maskin ?Hilsen J.Aalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe bestemt system på rekkefølgen kirkebøkene legges inn. F.eks er kun 8 år lagt inn for Gjerpen. Når kan resten ventes komme på plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Thorsen

Jeg får denne feilmeldingen i Klokkerbok for Berg og Torsken/ Torsken (Troms) 1833-1877:Error kb_0013: Querying extended information failed! MySQL error: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ') and (kildeID = ))' at line 1.Fødte og døpte ser ut til å fungere bra, men på alt det andre får jeg feilmelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus Sæthre

Innl. 70, 71 og 74. Jeg er ikke noe særlig teknisk, men min nettleser er Internet Explorer, vers. 6.0.2900.2180.xpsp_sp2_gdr.050301-1519. Det merkelige er at for eks. Ringsaker/Veldre i Hedmark fylke. fødte 1915 er det både 100 og 150% jeg ikke får opp, mens for eks Ringsaker/Ringsaker, fødte 1922 får jeg opp 100%, men ikke 150%. Når jeg ber om disse for (100,150), får jeg opp en liten firekant (ca 4 mm) med teksten 'Bilde av kirkeboka' utenfor. mvh. Magnus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Hei Else (innlegg 97). Dette virker som en indekseringsfeil noe ala den som er funnet i innlegg 76 med svaret i 79. Får se hva vi får gjort med det i morgen. Hvis vi får fikset det da, vil sidene virke fra onsdag morgen omtrent. mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Hei Magnus (innlegg 98). Jeg tror dette er en feil hos deg, selv om jeg ikke vil være påståelig. Når en side vises riktig for enkelte, men riktig for alle andre, er det sannsynlig at dataene leveres riktig fra serveren. Det kan være lurt å prøve å tømme din lokale cache (mellomlagring). mange PC'er mellomlagrer en side lokalt på harddisken og bruker denne når samme internettside benytte igjen innenfor et eller annet gitt tidsintervall. Er det feil i dette mellomlageret, vil det virke som siden er feil. Noen ganger kan en trykke på oppdateringsknappen (evt [F5]), andre ganger må du slette dette mellomlageret. For IE finner du dette valget under Verktøy på menylinjen, velg Innstillinger og deretter fanen Generelt. Klikk Slett filer og hak av valget Slett alt frakoblet innhold og trykk OK. mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.