Gå til innhold
Arkivverket

[#33920] Skannede kirkebøker i Digitalarkivet


Gjest Lars Nygaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole E Yttri

Under Buskerud fylke ligger bl.a ministerialbok for Sylling 1883-1910. Slik den står oppført, ser det ut som om Sylling skulle være et eget prestegjeld. Men Sylling burde vel vært ført opp som sokn i Lier prestegjeld.Med vennlig hilsenOle E. Yttri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole E Yttri

Jeg var kanskje litt kjapp med å sende inn forrige innlegg (176). Jeg ser nå at Sylling faktisk er et eget prestegjeld, fra 1957. Men den gang den aktuelle ministerialboken ble ført, hørte Sylling fortsatt inn under Lier prestegjeld.Med vennlig hilsenOle E. Yttri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Burde ikke Strømsgodset bli lagt under Buskerud fylke i stedet for Vestfold ??.. Ser jo at Strømsø ligger under Buskerud og det lå da før i Vestfold det og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Nygaard

Ole, det finnes en del eksempler på det du nevner med Sylling, der statsarkivet har katalogisert bøkene under et senere opprettet prestegjeld. Vi har under utarbeidelse en historisk database over prestegjeld og sokn i Norge, og slike tilfeller vil bli rettet opp i metadatabasen ved sjekking mot denne databasen, forhåpentligvis i 2006.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Nygaard

Magne, Strømsgodset var et sokn under Skoger prestegjeld i perioden for denne boka, og Skoger (kommunen) lå da i Vestfold fylke. Men jeg ser at statsarkivet har plassert Skoger prestegjeld under Buskerud i sin katalog (også i vår metadatabase), så da flytter vi Strømsgodset dit også. Rettes i løpet av natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Øverby

Jeg får alltid følgende feilmelding hvis jeg prøver å lese kirkebøkene for Rendal / Ytre Rendal: 1901-1925, Ministerialbok:Error kb_0013: Querying extended information failed! MySQL error: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ') and (kildeID = ))' at line 1Alle andre kirkebøker jeg har forsøkt å lese (og det er ganske mange) fungerer OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Nygaard

Denne tråden er blitt lang og avsluttes her. Innlegg angående skannede kirkebøker i Digitalarkivet fortsetter i tema 34919. (Der kommer også svar på det siste innlegget 181.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.