Gå til innhold
Arkivverket

[#34844] Söker min farfar Christe Bernhard Akkim Christoffersen född i Sortland

Gjest Lydia Nilsson
 Del

Recommended Posts

Gjest Lydia Nilsson

Du är en sällsynt pärla Nina, Visst är det dessa jag sökte. Har jag nu riktig tur så har någon av dessa barn som i sin tur vet något om min farfar Kram Lydia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lydia Nilsson

Nina hur hittar jag enklast papper på dödsboet, där måste det finnas släktingar. Arne tippsade mej om att skriva till News papper and magazincenter San Francisco. Obituary Requests. dessutom gratis eller inhandla en skiva på http;//vitals.rootsweb.com/ca/death/search.cgi fick jag utav Gunnar och Per harald. är dessa två samma sak? Det måste finnas någon släkt efter dödsboet kanske. Lydia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Jeg beklager at jeg ikke har svart deg før, men det har vært så mye annet å gjøre i kveld.Et 'Death Certificate' er ikke det samme som en 'Obituary'. Her er litt info om California Death Index:Description: Indexing death records in California between 1940 and 1997, this database is an invaluable tool for those researching in the state of California. Vital records in California have been kept by the state registrar of vital statistics since 01 July 1905. This database is an index to the death records in California from 1940 through 1997. The database provides such valuable information as first, last and middle names of the descendants, birth dates, mother's maiden name, father's last name, sex, birth place, death place, residence at time of death, death date, social security number (when available), and the age of the individual at the time they became deceased. The information provided in this database is sure to prove useful to those researching in the state of California. Opplysningene kan nok variere litt fra attest til attest. En nekrolog (Obituary) er en kort levnetsbeskrivelse (minneord) om den avdøde. Lengden på, og innholdet i en slik nekrolog kan variere mye, men de pårørende er alltid nevnt, så her bør det jo komme frem om de hadde barn i live.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Det er denne adressen du skal bruke, Lydia. (Bare så det ikke oppstår noen misforståelse):Obituary RequestsNewspapers and Magazines CenterSan Francisco Public Library, Main Branch100 Larkin StreetSan Francisco, CA 94102-4733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lydia Nilsson

Tack snälla Arne, nu vet jag vad en nekrolog är och det är ju mycket intressant. Det är inte lätt i den här nya forskar världen och veta skillnad. men nu har jag blivit en erfarenhet rikare. hälsningar Lydia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Linje 23,24 og 25 Lenke . Mor KRISTINA Nordberg på 66 år drar over til sin datter Paulina i 1910, reiser sammen med datteren Konstanse på 24 år og sønnen Gustav H. Nordberg på 9 år som er født i Malmø? Kan han være en sønn av Alma??Hvem er denne Gustav?-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Hauger

Det ser altså ut til at Alma het Alma Sofia og var f. i 1874 (innlegg 74). Da har nok Nina funnet rett person i California Death Index (innlegg 40). Da er det lurt å bestille en kopi av dødsattesten hennes også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lydia Nilsson

Nina du er en klippa. Jag har suttit och tittat för att överhuvudtaget kunna läsa denna stil 23 24 25. Gustav ? Det kan inte vara moren hon är gammal och dottern hon har med sig är lite för ung troligen är det Almas. De reste 1910.. Gustav var 9 år född 1901 samma år som min far. Blev de kanske halvsyskon, Jo ingen dum ide att beställa Almas dödsattest också. Tack Gunnar mvh Lydia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lydia Nilsson

Denne Gustav H Nordberg måste jag finna, Ja han lever väl inte, såvida han inte är 104 år men man får hoppas att han har barn som lever. Det är värre än julafton ikväll. Jag fick ett mail, det sitter en historiker i Sortland som har skrivet en byggdebok om Gården där min farfar är född och följer vår resa. mvh Lydia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Hauger

Ninas link i innlegg 83 går bare til den høyre delen av siden. Her kan du se den venstre delen:LenkeDet ser ut til at dette reisefølget skal til Kristinas mann i Pittsburgh, Pennsylvania. Men han bor ikke fast der, han ser ut til å ha fast bopel i Malmø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LydiaAlmas nevø, Manford var gift.....U.S. World War II Army Enlistment Records, 1938-1946Recordinfo about Manford F ButcherName: Manford F ButcherBirth Year: 1908Race: White, citizenNativity State or Country: PennsylvaniaState: New YorkCounty or City: Kings Enlistment Date: 16 Jul 1943Enlistment State: New YorkEnlistment City: New York CityBranch: No branch assignmentBranch Code: No branch assignmentGrade: PrivateGrade Code: PrivateTerm of Enlistment: Enlistment for the duration of the War or other emergency, plus six months, subject to the discretion of the President or otherwise according to lawComponent: Selectees (Enlisted Men)Source: Civil Life Education: 2 years of collegeCivil Occupation: Highway Maintenance ManMarital Status: MarriedHeight: 01Weight: 000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Hauger

Da har du oppfattet det helt riktig Lydia (innlegg 97). Lengst til høyre på den høyre delen av siden er det oppgitt fødested. Jeg kan ikke tyde fødestedet til Kristina, men Constance er f. i Malmø og Gustav i Stockholm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.