Gå til innhold
Arkivverket

[#34919] Skannede kirkebøker i Digitalarkivet - 2


Gjest Lars Nygaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Værnes

Hei igjenHvis det er riktig, at Lørenskog lå under Skedsmo fram til 1948, står det dessverre feil i den 247 siders oversikten jeg har over 'Herred, prestegjeld og sogn i Norge' - utgave 4 fra 2001. Der står Lørenskog prestegjeld helt for seg sjøl og utskilt fra Skedsmo i 1907 (samme info for Lillestrøm). Hmmmm..kanskje en opplysning jeg burde ha visst uten å slå opp noe sted, siden jeg både er døpt og oppvokst på Lørenskog :)))... Hei igjen fra Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei igjenHvis det er riktig, at Lørenskog lå under Skedsmo fram til 1948, står det dessverre feil i den 247 siders oversikten jeg har over 'Herred, prestegjeld og sogn i Norge' - utgave 4 fra 2001. Der står Lørenskog prestegjeld helt for seg sjøl og utskilt fra Skedsmo i 1907 (samme info for Lillestrøm). Hmmmm..kanskje en opplysning jeg burde ha visst uten å slå opp noe sted, siden jeg både er døpt og oppvokst på Lørnskauen :)))... Hei igjen fra Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Fet ministralbok 1857-1866. Det er de siste årene skrevet som 1962, 63, 65 og 1966. Noe som gjør at de er blitt sperret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonja Østengen

Hei ! Takk for det flotte arbeidet med skanna kirkebøker som er gjort og som stadig blir bedre. Jeg har funnet mye informasjon om min familie/slket på morssiden som var ukjent for meg. Jeg leter litt på farssiden også men må velge. Det er tidkrevende men morsomt og spennende. Takk til dere som legger ned så mye arbeid for oss som leter etter våre røtter. Sonja med røtter fra Vågå i Oppland på morssiden og Hamar i Hedmarken på farssiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonja Østengen

Hei ! Takk for det flotte arbeidet med skanna kirkebøker som er gjort og som stadig blir bedre. Jeg har funnet mye informasjon om min familie/slket på morssiden som var ukjent for meg. Jeg leter litt på farssiden også men må velge. Det er tidkrevende men morsomt og spennende. Takk til dere som legger ned så mye arbeid for oss som leter etter våre røtter. Sonja med røtter fra Vågå i Oppland på morssiden.og Hamar i Hedmarken på farssiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonja Østengen

Hei ! Takk for det flotte arbeidet med skanna kirkebøker som er gjort og som stadig blir bedre. Jeg har funnet mye informasjon om min familie/slket på morssiden som var ukjent for meg. Jeg leter litt på farssiden også men må velge. Det er tidkrevende men morsomt og spennende. Takk til dere som legger ned så mye arbeid for oss som leter etter våre røtter. Sonja med røtter fra Vågå i Oppland på morssiden.og Hamar i Hedmarken på farssiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Bamble Ministerialbok 1888-1900 folio 274 er dekket av et løsark slik at viktig informasjon ikke er kommet med. Kan dere skanne denne på nytt uten løsarket? LenkeMvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Helt utrolig, åssen kunne jeg klare å hoppe over den? Vel, takk for hjelpa. Må nok ta meg en pause i registreringa her......Fortsatt god påske !Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Feil i Ministralbok I-11 1857-1866, fødte og døpte, Akershus/Fet pg: valgbare år er 1857-1862, deretter 1962-1966 og da får en selvsagt ikke tilgang på data fra 1862-1866 !Mvh Kjell H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei Kjell innlegg 162Noen har kommet deg i forkjøpet - Se innlegg 154 og 155 - feilen vil bli retta opp etter påske. Hei igjen fra Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Nygaard

Til innlegg 154 og 162: Feilen er nå rettet opp i metadatabasen og vil forsvinne på nettet i løpet av morgendagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Biberg Kristensen

Solum Mini 3 (1761-1814) er ført noe ustrukturert, og dette skaper selvfølgelig problemer med indekseringen. Det har medført at viede for en del av perioden 1806-1809 har falt ut. De befinner seg på to upaginerte sider, som jeg i min egen avskrift har kalt side 192a og 192b. Ut fra navn på bildelenkene foran og etter, har jeg kommet fram til at de må ligge på Lenke - men der får jeg beskjed om at siden ikke er tilgjengelig 'grunnet personvern og/eller andre klausuler.' Kan dere være snille og ordne opp i dette?mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Det virker som om indekseringen ikke har fanget opp at Arendal A6 1855-68 også har fødte jenter. - Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

Jeg har lekt meg litt med å lage en mer effektiv løsning for navigering i bildene av kirkebøker.Løsningen kan kun brukes med nettleseren Firefox 1.5, med Javascript skrudd på.Hvis du har lyst til å teste løsningen uten forpliktelser, send meg en e-post på geir.thorud krøllalfa chell.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Brennsæter

Hei, takk for et fantastisk tilbud. Jeg er ganske ny på dette med skannede kirkebøker, så det er fare for at jeg tar opp ting som har vært oppe før. Men jeg har leita og lest både i dette temaet og i det foregående uten å finne svar. Mitt problem er at det ikke nytter å bla framover og bakover i sider med pilknappene. Da er jeg garantert å få feilmelding. Når jeg derimot går inn fra indeksen går det ganske ofte (ikke alltid) bra. Aner ikke hvorfor det er slik. Problemet blir at langt fra alle sidene kan søkes opp fra indeks. Hadde det vært mulig å legge inn et felt på indekssiden der en rett og slett taster inn sidetallet? Eller er det noe her jeg ikke har fått med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Nygaard

Øystein, dette var rart. Jeg sitter nå og blar fram og tilbake med pilknappene uten problemer. Men noen ganger får vi altså feilmelding om kapasitetsproblemer uansett hvilken måte vi prøver å få opp bildene på. Da er det bare å vente og prøve igjen senere.Du har også en mulighet til å skrive inn sidetall. På bildevisningssiden mellom pilknappene ser du at det er et felt med sidetallet i. Der kan du skrive et annet sidetall og avslutte med Enter, så kommer den aktuelle siden opp hvis den finnes. Prøv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Brennsæter

Takk for raskt svar. Jeg har prøvd å skrive inn sidetall slik du foreslår, men jeg må gå tilbake til indeksen for å få nytt treff. Er det mulig at de som søker fra indeksen har prioritet foran de som allerede er 'inne'? Etter at jeg sendte den første mailen var det en periode på ca 10-15 minutter da pilene fungerte, men nå er det helt umulig igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Biberg Kristensen

Jeg forsøkte å melde et problem i innlegg nr. 165. Det er 5 dager siden, og jeg har ikke sett noen respons. Har innlegget blitt oversett, eller må man bare regne med at det kan ta noen dager før man får svar? Ellers synes jeg at responsen her virker svært god, derfor er det litt underlig at dette bare blir liggende.mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Antallet indekserte kirkebøker har stått bom stille på 1876 hittil denne uken. Skyldes det tekniske problemer, eller er det pause i arbeidet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.