Gå til innhold
Arkivverket

[#36598] Er adelsgenealogi et potensmiddel ?

Gjest Svein Arne Opdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Kåre Solberg

Jeg ser ikke bort fra at selv Ibsen kan ha blandet sammen frenke med frille og/eller slegfred, som enke ikke rimer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørnulf Schømer

Jeg synes det er synd at slike tåpelige tråder som dette stadig vekk dukker opp. Det synes på meg åpenbart at den godeste trådstarter her ikke har noe fornuftig å komme med - men vil bare høre sin egen stemme. På tonefallet virket han også en smule snurt og misunnelig?Joda, blandt bønder er det nok masse hedersfolk, og i de siste 100 åra sikkert noen krigsprofitører også, så det jevner seg ut vil jeg tro. Er det hedersfolk du jakter på i din søken, eller er det aner? Du ville vel kanskje ikke fulgt opp spor som pekte mot adel du hvis du fant dem?Det beste er nok å tie ihjel slikt.MVH Ørnulf (og ja, jeg skjønner at jeg ikke helt lever opp til den siste setningen min. Klaps på lanken og lover å forbedre meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.