Gå til innhold
Arkivverket

[#37060] Mogens BUGGE f ca. 1535, fogd i Nordhordland, gift med Anne PIHL, - död i Vardö

Gjest Thomas  FRIIS KONST
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Fagervik

#225 : Niels HeggeJeg visste ikke at det gikk an å logge seg inn som gjest i Dis. Kjempegreit å kunne vite.Så langt synes jeg at begge forumene er til.Eva Fagervik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Friis Konst

Tilleggsopplysninger til innlegg # 217;I denne tråden er det i innlegg # 121 henvist til omkring 40 barnebarn av Dorothea J:dtr. BUGGE og Paul på Vega i Nordland, - dette via deres hittil kjente 8 barn.Deres tredje barn, sönnen Henrich f. 1650, var gift hele 3 ganger, og far til hele 17 barn (10+2+4+1).To av Henrich's mange barn, Maren og (Ole) Henrich, flyttet fra Nordland til Nord-Troms, henholdsvis Skjervöy og Karlsöy.Maren f. 1698 var gift i Skjervöy (ca. 1721) med Thyge Anderssön (BORCH) 1700-1747 fra Taskeby Store, - av Dansk aett.Maren og Thyge hadde i allefall 2 barn;- Jacob f. ca. 1723- Margrtehe f. ca. 1725 Jacob var gift med Abel Kathrine C(K)hristine Siem(o)ensdatter f. ca. 1715, og de hadde sammen 9 barn. Jacob's söster, Margrethe, var gift TORNE og var mor til 8 barn, dessuten en pleiedatter ved navn Maren BUGGE f. ca. 1785.Blant Jacob og Abel's 8 barn var den omtalte datteren Maren BUGGE f. 1763, Arnöy i Skjervöy. (Jfr. Eva FAGERVIK's spörsmål på DIS-Norge)I hennes förste ekteskap med den omtalte Hans Abrahamssön LOCHERT i Karlsöy av 1784 var det 2 barn;- Maren BUGGE f. 1785- Malena Cathrina f. 1787 Hennes 2. ekteskap av 1790 med Svend Ottessön (HEGGELUND) BLIX GRAM 1764-1814 var det minst 7 barn;- Johan Peder f. 1790- Hans LOCHERT f. 1791- Jacob Andreas f. 1793- Otte GRAM f. 1795- Hans Henrich HEGGELUND f. 1797- Petricka Cat(h)rina f. 1799- Abel K©hristina f. 1801Det er dog en stund siden jeg arbeidet med denne slektsgrenen og kommer derfor tilbake med med ytterligere data etter 2. gangs lesning.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Berg

Hei! Thomas: Jeg har notert at Jacob Thygesen Borch's søster Margrethe var gift i 1753 med Jens Sørensen Årvik (se Lenke Er det feil?Som barn av Maren Bugge og Svend O B Gram har jeg: Karen f 1790, Hans Lockert f 1792, Jacob Andreas f 1794, Otte f 1795, Hans f 1797, Fredrikke f 1799.Mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Fagervik

Tusen takk for infoen. Jeg måtte stryke noen slektsledd i Heggelund,men 'fikk' to slektslinjer istedet. Ikke verst det da. =)Da er det 'bare' Ole Ingebrigtsen Zahl fra Overhalla igjen å finne ut av, så sier jeg meg fornøyd til heftet som skal kopieres til slektstreffet.Men dette er en hobby man aldri blir helt ferdig med, slik er det vel og med disse linjene, man blir vel aldri helt ferdige. ^^;Eva Fagervik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Friis Konst

Til Arne's innlegg # 229;- Ja, det stemmer at Jacob's söster, Margrethe, var gift ca. 1750 med Jens Sörensen (TORNE) AARVIK, födt ca. 1715.I dette ekteskapet var det som nevnt 8 barn og en pleiedatter, som fölger;- Ole Henrich f. 1755- Niels f. 1757- Johannes f. 1759- Aleth f. 1761- Sören f. 1761- Jens f. 1763- Alet(h) f. 1770- Anna f. 1771- Maren BUGGE f. 1785 (pleiebarn)Margrethe's mann, Jens, var bror av Johan Sörensen (TORNE) AARVIK som via sine 6 barn (også) har stor etterslekt. Hans etternavn er også skrevet TORNIS.Interessant at du blant Maren BUGGE og Svend GRAM BLIX's barn nevner en Fredrikke f. 1799.Har over tid hatt en Fredericha Catharina f. ca. 1801 som jeg undret på om hun var Maren og Svend's datter.Har ikke funnet hennes dåp etc., men hun var visstnok gift i 1829 og mor til fölgende barn;- Jacob Andreas f. 1831- Nils f. 1832- Karen Ovedia f. 11834- Svend BLIX f. 1833- Jacob Andreas f. 1837- Hans HEGGELUND f. 1841- Johan Fredrik f. 1846Vet du, eller andre, mer om denne damen?MvhThomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Odd Villy Ovesen

Denne datteren til Svend Ottesen Blix Gram med navn Fredrikke f.1799, er vel egentlig en feil som stammer fra FT-1801: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=f11936&gardpostnr=11&personpostnr=156&merk=156#ovre>LenkeHer er hun kalt Fridricha Svendsdatter, men hun er døpt Petricha Chatrina: Lenke LenkeOgså ved vielsen blir hun kalt Fredrica Katrina Blix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Ang. innlegg # 217 (Maren Hansdatter/Nielsdatter Lochert).Kan bare finne ett sted hvor Maren Lockert er kalt Hansdatter, og det er ved vielsen 28 Nov 1763 i Karlsøy. Ved skiftet etter hennes død i 1784 er hun kalt Maren Nielsdatter Lockert. Skiftet kan fortelle at hennes arvinger er tre brorsønner, Anders Abrahamsen Lochert og Niels Abrahamsen Lochert i Westeraalen, Hans Abrahamsen Lochert, samt en søster Emerence Lochert, gift og boende på Steegen (Steigen??).Dette bygger jo opp under det som er registrert på Per Nermos slektssider (med det unntak at han mangler broren Anders), men det viser at Maren ganske riktig var tante til Hans Abrahamsen Lockert, gift med Maren Jacobsdatter Bugge.Ser at Thomas har omtalt Niels Pedersen i Burøysund som Niels Pedersen Graa. Hvis det er riktig at Niels var av Graa-slekt, så lurer jeg på om det via faren, Peder Nielsen eller via moren, Salome Olsdatter.Odd Villy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Friis Konst

Mange takk til Odd Villy for hans innlegg # 232 og 233.Jeg er på reisende fot og langt borte fra mine notater.- imidlertid var det en interessant forklaring vedrörende den omtalte damen (se innlegg # 231) med flere ulike navn.Har gjort en oversikt med etterkommere av Maren BUGGE TILREMs 2 barn (Jacob og Margrethe) som jeg legger ut her i denne tråden.Skal komme tilbake til navnet GRAA i Buresund etc. Mvh Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Friis Konst

Som nevnt ovenfor i forbindelse med bl.a. Svend BLIX GRAM 1764-1814 hadde Maren Henrichsdatter BUGGE TILREM f.1698 mange etterkommere via sine hittils to kjente barn; nemlig Jacob f. ca. 1723, og Margrethe f.ca. 172. Alle disse blir jo direkte etterkommere av hovedpersonen i denne tråden, fogden i Nordhordland, Mogens BUGGE f. ca. 1535 i Danmark.Dessuten hörer alle Petter Christian HÖIER/HÖYER's tre hustruer hjemme i denne slektsrekken, se tråden 53.912.Har 'så langt' registrert ca. 75 barebarn (med forbehold om feil) til Maren BUGGE TILREM, som fölger;- via sönnen Jacob f. ca. 1723, og gift med Abel Kristine (Kathrine) Simendatter;- Mal(l)ena f. 1752 - 3 barn- Peder Andreas f. 1752 - 4 barn i 1. ekteskap og 3 barn i 2. ekteskap- Karen Marie f. 1756 - 7 barn- Thyge f. 1757 - 0 barn- Henrich Mathias f. 1761 - 3 barn- Maren BUGGE f. 1763 - 2 barn i 1. ekteskap og 7 barn i 2. ekteskap- Jacob BUGGE f. 1764 - 3 barn- Abel Kristine (Kathrine) f. 1764 - 5 barn i 1. ekteskap og 1 barn i 2. ekteskap- Simon Henrich f. 1764 - 6 barnVia datteren, Margrethe som var f. ca. 1725, og gift med Jens (THORNE) Sörensen AARVIK f. ca. 1715 er det registrert fölgende barn;- Ole Henrich f. 1754? - ukjent- Niels f. 1757 - 6 barn i förste ekteskap og ukjent antall i 2. ekteskap- Johannes f. 1759 - 5 barn- Alet(h) f. 1761 - 3 barn- Sören f. 1761? - 6 barn i 1. ekteskap og 7 barn i 2. ekteskap- Jens f. 1763 - 4 barn- Alet(h)f. 1770? - ukjent- Maren BUGGE f. ca. 1785 - Pleiedatter, og inngiftet i familienBlant disse to söskenrekkene var inngiftet saerdeles stort med en slekt hvor også navnet LIE/LIND forekommer. Andre slekter som kan navnes er; ARILD, BRUNSTRUP, BROCX, BERNHOFF, FALCH, FRIIS, GAMST, GRU(B)E, GRÖNBECK, HEGGELUND, HÖIER/HÖYER, INDAHL, KONST, KURAAS, KOBI, LÖBERG, ODERUP, SCHANKE og WESSEL.- men det finnes sikkert mange flere som er verdt å nevne. Mer informasjon er å hente via homepager som bl.a. hos NERMO, NOSE og BERNTSEN.Til slutt kan opplyses at ovennevnte Svend BLIX GRAM d. 1814 som var gift med Maren Jacobsdatter BUGGE f. 1763 i hennes 2. ekteskap stammer fra HEGGELUND. Det finnes flere HEGELUND/HEGGELUND tråder her i B-forumet.Svend's mor, Karen Fredericha 1735-1801 var datter av Fredrik Christian MÛHLENPORT HEGGELUND og Cathrine (Trine) Svendsdatter HÖSTMARK BLIX.Svend's 'stedatter', hustruens datter fra 1. ekeskap med LOCHERT (jfr. saken om dette på DIS-Norge Troms), Maren BUGGE Hansdatter LOCHERT f. 1785, var dessuten gift med Jens Chr. WESSEL GRÖNBECK. Om jeg ikke tar feil så var hans far sönn av Magdalena Catharina BLIX HEGGELUND. Magdalena var söster til omtalte Karen Fredericha og de var barnebarn av Karlsöy-Presten Michel Jenssön (SEEST)HEGGELUND 1662-1729. Michel's hustru var Rebecka Elisabeth (VON) BADENHAUPT MÛHLENPORT 1680-1760. (- som tillegges å ha hatt en datter med Kong Fredrik den IV av Danmark!)Fortsatt god söndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Friis Konst

Til Odd Villy's innlegg # 233;Er nå tilbake og har igjen tilgang til mine notater.Har tittet litt på spörsmålet om GRAA/GRAAE i forbindelse med Maren Hansdatter LOCHERT 1727-1784 og hennes ekteskap med Nils Pedersen GRAA/GRAAE i Buresund i Karlsöy.Er usikker på hvorvidt GRAAE-navnet her har tilknytning til mors- eller farssiden. Derfor har jeg lagt inn et spörsmål om dette i en eksisterende GRAAE/GRAA tråd her på B-forumet, nemlig Michael MOUM's tråd nr. 24.452 av Oktober 2004,- 'Hans Pedersen Graae d. för 1687 på Langsund i Helgöy i Troms'.La oss håpe på interessante kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Friis Konst

God morgen,- ble nettopp gjort oppmerksom på fölgende tråd på DIS-Norge, under Troms fylke - Karlsöy;'Margrethe Hansdatter HORS og Ole (Oluf) MOGENSEN f. ukjent' - lagt ut av Magnor Arnth THORESEN i Mai måned i år.Så sent som i går har Kristian FORS lagt ut en interessant kommentar her bl.a. om GAMST-slekten.Da jeg ikke er DIS-medlem skriver jeg en kort kommentar her i denne tråden.Omtalte Hans Hansen HORSENS (HHH) f. ca. 1646 på Jylland, var vel handelsmann i Karlsöy og en tid skal han visstnok ha vaert godsforvalter. Skifte avholdt den 1. Juli 1720.I ekteskapet med Prestedatteren fra Loppa, Rebecka Torbensdatter 1658-1736, har jeg fölgende barn;- Hans f. ca. 1677- Margrethe- Kirsten f. ca. 1681- Gunhild/Gundel- Regina- Torben f. ca. 1688- Morten f. 1695Ser dog at Kristian FORS i DIS-Norge tråden nevner 'kun' 5 barn - hva er korrekt?Som Magnor A. THORESEN, undrer jeg også hvor denne Ole MOGENSEN som var gift med Margrethe, egentlig kom fra!Hele 3 av barna til HHH og Rebecka var gift HEGGELUND, - stor etterslekt.Dessuten var Gunhild i sitt 2. ekteskap gift med den her ofte omtalte Ole (Henrich) Henrichssön BUGGE TILREM. Denne Ole er bror til ovennevnte Maren Henrichsdtr. BUGGE TILREM f. 1698 på Vega i Nordland.Torben som var födt ca. 1688 var klokker i Skjervöy og en finner ham ofte som fadder der.Til slutt kan nevnes at broren, Morten f. ca.1695, var far til Rebecka Mortensdtr. HEGGELUND 1722-1788, som i sitt 2. ekteskap i 1758 var gift med Abraham LOCKERT 1719-1769 fra Sortland, - også omtalt i en DIS-Norge tråd.MvhThomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Svend Ottesen Blix Gram ble såvidt jeg vet døpt 29 Sep 1765 i Karlsøy. Han skal være født i Lanes, Vanna, Karlsøy, antakelig i 1765, og ble gravlagt på samme sted 8 Mai 1814. Gift i 1789 i Bodin med enken etter Hans Lockert (1764-1788) fra Hadsel, Maren Jacobsdatters Bugge, visstnok fra Akkarvik (første gang g. i Skjervøy kirke 20 sep 1784).Det er vel dessuten såvidt jeg vet ikke fastslått et denne Hans Lockert nødvendigvis er identisk med den Hans Abrahamsen Lochert som er nevnt i skiftet etter sin faster Maren Nielsdatter Lochert i 1784.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Thomas Friis Konst

Vennligst se tråd # 39.306'Hans Sörensen Gamst'- hvor flere slekter behandles som kan vaere av interesse i denne 'BUGGE'-tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest Thomas Friis Konst

Beste BUGGE-interesserte,I forbindelse med arbeidet med den store BUGGE-slekten deltok jeg i et mere privat 'studiebesök' i Hald og Viborg etc. tidligere i år.I den forbindelse kom jeg bl.a. over en interessant bok, nemelig;- 'Niels Bugges sidste rejse - og andre historier fra Hald'av Jens FRYDENLUND, på Viborg Forlaget. ISBN 87-91188-17-2Foruten den delen som behandler Niels BUGGEs tragiske skjebne i 1358, - finnes det også et del om den såkalte Maren BISPS. Maren var angivelig en datter av Biskop Jörgen FRIIS på Hald. Veldig interessant lesestoff om tilstandene under reformasjonstiden.Imidlertid kan nevnes at Kjaers Boghandel & Antikvariat, på Sct. Mathias Gade 29 i Viborg, også har mange andre böker etc. Dessuten en meget proffesjonell og hjelpsom betjening.Se for mere info www.kjaersboghandel.dkI samme by, Viborg, finnes også Viborg Stiftsmuseum som absolutt er verdt et besök. Museet ble opprettet i 1861.Se for mere info www.viborgstiftsmuseum.dkHald Hovedgård er imponerende og dens landbruksarealer er i dag under drift av Skov- og Naturstyrelsen. Like ved herregården finnes Danmarks störste samling av den såkalte 'vildtbanesten'. Disse kalles lokalt 'Niles Bugges hugtaender'.Har dessverre ingen homepage for hovedgården for tilfellet.Sist men ikke minst vil jeg nevne Niles Bugges Kro, Niels Bugges Hotel og Niels Bugges Anneks. Et bedre mulighet for å spise, drikke og overnatte er nok vanskelig å finne på hele Sönder-Jylland.Det vennlige vertskap kunne opplyse at alle deres tre etablisementer har stor pågang av BUGGE-etterkommere fra hele Skandinavia.Se for mere info. www.niels-bugges-kro.dkMvh BUGGE hilsen Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakkes her om- biskop i Viborg, Jørgen Friis, som i 1532 forlenet Jep Friis med Sebber Kloster ? Bodde han på Hald Hovedgård i Nørlyng ?- ridder (i Kong Valdemars følge i 1342), Niels Bugge, fra Hald i Nørlyng (ved Randers), som ble drept i Middelfart i desember 1359 ? (1358 ?) (Drept ble også hans far Bugge Nielsen, sønn av riksråden (1302) Niels Bugge, f. i Hegnet, Tondering, Viborg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Friis Konst

Til Pers innlegg # 241;- mange takk for dine spörsmål om to meget sentrale personer i Danmarks historie.Det finnes sikkert mange andre som bedre kjenner til data omrking Niels BUGGE og Jörgen FRIIS, enn det jeg gjör.Imidlertid finnes det utrolig mange referanser til disse to perosnene på nettet. Fant bl.a. denne som viser at jeg faktisk siktet til den samme Niels BUGGE du nevner;- 'Niels Buggesen Bugge, födt ca. 1295, död 30.12.1358, Middelfart, Danmark. Han eide godsene Hald, Spötturp og Nörre Vosborg, samt mange eiendommer andre steder på Jylland. Fra 1343 ble han en av Valdemar Atterdags naermeste menn, og han fikk antagelig ridderslaget ved Kristi grav i Jerusalem, da han i 1347 ledsaget kongen dit.I en periode antagelig fra 1353, var han slottskommendant på Riberhus, Vardehus og Skodborghus, noe som betyr at han administrerte hele Vest-Jylland, fra kongåen til Limfjorden.Da den jyske adel gjorde opprör mot kongen i 1351-53 og igjen 1357-59, var han en av lederne, noe som ser ut til å ha kostet ham livet. Lille julaften 1358 forhandlet han og andre opprörsledere med kongen i Slagelse, hvor Valdemar i flg. yngre Sjaellandske krönike foreslår noen vilkår, som de ikke kunne godta, og skiltes fra ham (mere lide stemte, end de var kommet).Det ble imidlertid avtalt, at de skulle ha fritt leide i ytterligere åtte dager, men på veien hjem ble Nils Bugge og to andre drept i Middelfart 30. desember 1358.Mistanken gikk naturlig nok mot kong Valdemar, men denne avla en ed sammen med sin sönn og flere riddere at han ikke var involvert på noen måte.Dette godtok Nils Bugges sönn Knut. Hver og en kan tenke hva en vil om dette, men det er neppe sansynlig at fiskerne i Middelfart, som ble pålagt en årlig bot (Buggespenger), som faktisk ble innkrevt helt opp til 1874, var de (mest) skyldige i disse ytterst beleilige dödsfall.Han var gift med Ingeborg Pedersdtr. Vendelbo.'- men det finnes sikkert mange andre interessante informasjons kilder om Niels BUGGE.Kommer tilbake til ditt spörsmål om Biskop Jörgen FRIIS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for interessant informasjon, Thomas !Såvidt jeg vet hadde Niels B. Bugge (c1295-1358) også datteren Lisbeth i sitt andre ekteskap med Ingeborg Pedersdatter Vendelboe, dessuten barna Niels, Jep, Mikkel, Bent, Kirsten og Ellen med sin første (?) kone Elisabeth Palnesdatter Juul fra Hald (til Støvringgård).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Friis Konst

Hei igjen Per,- som nevnt finnes det mye informasjon om BUGGE slekten på nettet rent generelt, og i saerdelshet hva anår Niels BUGGE til Hald 1285-1358.Når det gjelder Niels BUGGEs barn så fant jeg fölgende;I sitt förste ekteskap med Elisabeth (Lisbeth) Palnesdatter (LAENDI) JUUL f. 1300;- Niels f. 1316- Jep f. 1318- Mikkel f. 1320- Bent f. 1322- Kirsten f. 1325- Ellen f. 1330I det andre ekteskapet til Niels BUGGE til Hald med Ingeborg Pedersdatter (HVIDE) VENDELBO f. 1315 oppgis disse to barna;- Knud f. 1331- Lisbeth f. 1332Kildreferansene her er ikke klart gjengitt.Kan også opplyse at jeg tok en del fotografier på Hald og i Viborg under det ovennevnte 'studiebesök', - disse legges ut på et senere tidspunkt.Blant fotografiene også en avbildning av BUGGEs våpenskjold, - som også oversendes til Arnstein RÖNNINGs homepage om heraldik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har notert var ikke Niels Bugge's andre hustru Ingeborg Pedersdatter født i Peder Vendelboe's ekteskap med Sophie Andersdatter Hvide fra Morsø i Thirsted (som skal ha vært barnløs), men i hans første ekteskap med en Arine, som også skal ha blitt mor til Cæcilie (g. Gyldenstierne) og Christian (g.m. Ellen Bugge fra Niels Bugge's første ekteskap).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Friis Konst

Mange takk for informasjonen om Niels BUGGEs andre hustru, - dette var jeg ikke klar over.Imidlertid har jeg den senere tid forsökt å få en oversikt over ekteskap og etterkommere til Niels' 8 barn.Så langt har jeg ikke funnet frem til mye om dette, men arbeider videre med saken. Har etter besöket i Viborg og på Hald bestillt flere interessante böker og kopier av mange relevante dokumenter.Ser for eksempel at sönnen Knud f. ca. 1331 (Riksråd og Herre til Hald) oppgis å ha hatt 2 sönner;- Christopher- JepDessuten datteren, Helene/Elen f. ca. 1330, som var gift med Christiern/Christian Pederssön VENDELBO f. ca. 1334. Ridder og Landsdommer. I deres ekteskap finner jeg to döttre registrert;- Else f. ca. 1359- Anne f. ca. 1365Hva med de andre 6 barna til Niels?!Har noen ytterligere informasjon om dette?På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Friis Konst

Fant dette avsnitt i det store kildematerialet i.f.m. arbeidet med BUGGE slekten; - 'De Bugger svang Svaend og HerreskjoldI Frihedskamp, mod Tynge og Vold;Men Skjold og Vaaben blev lagt i Muld,Og Navnet forsvant med Borg og Guld.Dog frem af Mulde sköd nye Skud,De Buggeroser gikk ikke ud.Paa Fjeld og Slette de blomstrer endOg skaenked od mange aedle Maend.Men Andens Svaend og med troens SkjoldFor Hjertets Frihed, mot FjendevoldSe siden kaemped og dervwd vandtSig borg og Skatte, som aldrig svandt.Gud give. de Bugger Led for LedDa falner de ei, gaarmaa stedse vandre i Kristi Fjed! Da falner de ei, gaar aldrig ud,Men blomstrer her og evigt hos Gud.' - Teksten skal visstnok komme fra BONDESEN's bok om BUGGE og er oversatt fra Dansk av Carsten BERG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Bente Elisabeth Lier

Hei Thomas Friis.. Vet ikke om jeg har rett, men Mogens/Anne Zahl flyttet til Vardø sier du. Min morfar er fra Vardø og stammer fra Bugge slekten han er 19.slektsledd fra Ridder Niels. Men i 15. ledd fra slekten Bugge er vedkommende gift med en fra familien Zahl. Hun er f. ca. 1738. Hennes familie er fra Ole Hansen Zahl, f.1793. Hans far er Hans Olsen Zahl,handelsmann, Nordvika, f. ca. 1690-1733. Kan dette være interessant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.