Gå til innhold
Arkivverket

[#42015] Køhler-saken

Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Spørsmålet til Jonas Hove : NEI. Johan Borgos : Eg har ikkje peiling.Men nå har jeg annet å foreta meg i helgen , så jeg kommer vel innom forumet til uken igjen.Jan Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Takk, Astrid, det var som jeg ante. Det svekker lommeboka som bindeledd til keiserfamilien i Østerrike-Ungarn, og styrker Rigmors mistanker i (3447) tilsvarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonas Hove

Til JFJ(3451).Da tror jeg vi likesågodt kan forkaste teorien om at RIOU skal stå for 'Rudolph Imperior Ostereich Ungarn' (Rudolf eller Rudolph? Ostereich, Osterreich, Österreich eller kanskje Oesterreich? Imperior eller imperium?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Blekk-bokstavene på lommeboka har vi jo hatt flere runder på i flere av Køhler-debattene, så jeg skjønner ikke hvorfor JFJ trekker dette 'poenget' fram igjen. Bokstavene kan være skrevet av Hugø Køhler selv, eller av dattera Gudrun, som Rigmor antyder i (3447). Men det betyr jo ikke noe i denne sammenhengen. Bokstavene kan bety nær sagt hva som helst. Jeg har både sett - og snudd og vendt på - denne lommeboka på SAK, og bokstavene ser ikke mindre klønete og 'moderne' ut i virkeligheten enn det de gjør på bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivert Perry Nerland

Nå har det vært så meget detaljerte innlegg og anna i denne saka, at det som i den senere tid har kommet frem, er regelrett sprøyt ifra den ene ende til den annen, og jeg håper nå at noen ser til å 'få opp' øynene for 'å stoppe denne galskapen'. Isåfall tusen hjertelig takk fra SPN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skorpen

Til 3452: Her til lands brukte vi det latinske alfabetet når vi skreiv latin - og det gotiske til dansk/norsk. Østerrikarane brukte vel også latinske bokstavar når dei skreiv latin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Jan Frode Johansen

Jeg ber Redaktøren fjerne alle bilder med nålevende etterkommere av Hugo Køhler fra Debattforum. Likeledes all tekst som omhandler disse. Jeg har ikke inhentet tillatelse til å poste slike innlegg og tar det på min kappe. Undertegnede ber likevel derfor Redaktøren fjerne dette etter ønske / krav fra et av familiemedlemmene.Et alternativ er å slette alle Kølhler debattene.Med vennlig hilsenJan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Jan Frode, jeg forstår deg dithen at det dreier seg om foto som du selv har publisert i dine egne innlegg. Har du oversikt over hvilke av dine innlegg det dreier seg om ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Da kan jeg opplyse at jeg har sikret disse debattene for alltid. De er kopiert og konvertert til en pdf-filJeg kommer snart til å publisere en søkbar web-bok på 1059 sider som inneholder alle debattene og alle innleggene om Køhler som har vært skrevet her på forumet.Dette gjør jeg fordi Køhler-saken har vært unik på mange måter, og den vil da kunne stå som et eksempel på ulike debattteknikker, blandet med mye annet som jeg ikke vil gå inn på her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Hvis Jan Frode får gehør om å slette bilder av avissider han har publisert i egne innlegg, kan jo dere andre (som har tilgang til disse avisene) publisere de samme bildene på nytt. Ingen skade skjedd for leserne, med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Når det gjelder boken jeg publiserer så er det ikke noe problem å sladde bilder hvis jeg får ønske om det fra de det gjelder. Det er bare å ta kontakt med meg direkte, og jeg regner med JFJ formidler kontakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Det er klart at mange angrer på at de har stått frem i aviser, ukebladet etc, men å få gjordt noe med det etterpå er omtrent umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Jeg skjønner ikke dette helt. Køhlers etterkommere har jo selv valgt å stå fram frivillig i media.med fullt navn og bilde.Det som tidligere er publisert vil for alltid være der. Det beviser vel avisene fra 1945 – 1946. Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Etter hvert vil de fleste avisers arkiver være tilgjengelige for allmennheten på nettet. Som et eksempel kan jeg nevne at alle Agderpostens utgaver fra 1940 til dags dato nå er skannet og tilgjengelige for hvem som helst (mot en mindre avgift, riktignok).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Eg gissar på at det er det uhøflege og barnslege utfallet i innlegg (3423) det vert reagert på. Så mykje anna kan det ikkje vera?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Etter over 4 års arbeid ,hver uke , mange ganger daglig trekker jeg meg nå ut av Køhler saken. Ingen har bedt meg om å gjøre det, men saken har blitt en så stor belastning for meg og min famile at det er ikke verdt å fortsette på min families bekostning.Hva utfallet blir av saken kan jeg ikke svare på. Det blir opp til de ulike aktører å avgjøre. Det har vært spennende , givende , krevende og belastende. Jeg føler ikveld en stor byrde blir tatt av mine skuldre. Saken er for meg et avsluttet kapittel offentlig. Men jeg tar vare på alt som er samlet inn og har jo også gode minner. Desverre har ting skjedd bak kulissene som dere aldri kan få vite.Jeg fikk en fin mail ikveld som jeg vil gi et utdrag av fra en anonym person :' Jeg forstår godt at du trekker deg i denne saken, du har vært utrolig til¨å stå på, det undrer meg at du har orket å holde på så lenge. Når du og din familie på toppen blir angrepet og sjikanert, det gjør meg vondt. Jeg takker deg så mye for det du har gjort, økonomisk må det og ha vært en stor belastning. Håper vi fortsatt kan holde kontakten og være venner.'Med dette avslutter jeg mitt engasjement i hele saken og i debattene om Køhler her inne.Jeg ønsker ikke å svare på noen flere spørsmål her inne , ikke for å være uhøflig , men jeg trenger å distansere meg fra det hele.Takk for engasjementet fra dere alle. Jeg bærer ikke nag til noen , jeg er nå fri til å bruke min tid på andre ting.Vennlig hilsenJan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank H. Johansen

Det er selvfølgelig totalt uakseptabelt at du og din familie har blitt angrepet og sjikanert, og jeg håper da at det ikke er noen av debattantene her inne som står bak!Om debatten her inne til tider har gått litt varm, så er det desto viktigere å skille person og sak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Ove Hattrem

JFJ kan spare krokodilletårene, med sin egen fortid som SMS- og telefonsjikanør mot de som sa ham og vrangforestillingene hans imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Eg synest å minnast at Jan Frode ba om orsaking for det feilsteget, og det vonar eg at dei som har sjikanert Jan Frode også gjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonas Hove

La meg sitere JFJ:Jan Frode Johansen, Sør-Audnedal, 2.5.2006 09:03 (223) Jeg har idag bedt Redaktøren stanse evt.fjerne Temaene omkring Køhler. Jan Frode JohansenJan Frode Johansen, Sør-Audnedal, 2.5.2006 09:00 (64) Jeg har nå bedt Redaktøren stanse evt. fjerne debattene om Køhler Jan Frode JohansenJan Frode Johansen, Sør-Audnedal, 2.5.2006 10:22 (225) Jeg skal nå prøve å oppsummere debatten. Jeg startet tråden i håp om å få hjelp til å finne ut mer om Køhler og om mulig finne bevis for at han var Johan Orth. Debattantene har i stor grad vært uenig med undertegnede(det har de sin fulle rett til å være) Det har imidlertid vært endel meninger om Køhler som er kommet på nettet her og som jeg mener ikke ikke burde vært skrevet av hensyn til familien til Køhler.Jeg har tidligere blitt gjort oppmerksom på vær-varsom-plakaten og har sikkert selv vært ubetenksom i stunder.Men her er det viktig at en ikke skriver ting som kan såre barnebarn og oldebarnetc av personer som omtales. Spesiellt ikke 'diagnostisere' en person som et psykiatrisk tilfelle uten faglig grunnlag.Og hva har vi med det å gjøre? Debatten har startet nokså greit men fullstendig sporet av i endeløse meningsutvekslinger om mine arbeidsmetoder og lignede. Jeg ønsker at redaktøren fjerner begge tema fra brukerforum da det kan såre familien å lese det noen her skriver.Jeg refererer her til Vær-Varsom-Plakaten.Derfor er det ikke nok å stoppe tema-de må fjernes etter min mening. Med vennlig hilsen Jan Frode JohansenJan Frode Johansen, Sør-Audnedal, 25.3.2007 12:31 (6) Kan bare avslutte denne tråden også.Ville bare informere om at nå er ting på gang !Jan Frode Johansen, Sør-Audnedal, 16.5.2007 21:19 (7) Neimen om jeg stopper tråden likevel ! 2 mnd etter har jeg skiftet mening.Jan Frode Johansen, Sør-Audnedal, 6.6.2007 20:07 (247)Jeg kan få stoppet debatten om jeg vil.Det står faktisk i min makt å få gjort det,men jeg håper vi kan få en saklig og munter debatt uten idiotiske krumspring.Ønsker dere debatten stoppet?Eller fortsatt ha den? Folk må jo lure på hva slags forum dette er.Jan Frode Johansen, Lindesnes, 26.1.2009 22:18 (3273) Det forblir en privatsak som ikke skal ut i offentlighetenJan Frode Johansen, Lindesnes, 24.3.2009 00:03 (3304) Det er feil å tro at hele familie står samlet bak et ønske om å sette meg av saken.Jeg gjør oppmerksom på at det er snakk om 3 arvinger. 2 av dem ønsker ikke meg lenger pga at jeg har blitt intervijuet av media.Jan Frode Johansen, Lindesnes, 30.4.2009 09:05 (3339) Idag har jeg tatt en avgjørelse som på mange måter har vært vanskelig , men nødvendig for meg og familen min. JEG TREKKER MEG SOM FULLMEKTIG FOR FAMILIEN TIL HUGO KØHLER. Dette har ingenting med kritikken fra slektsforskere å gjøre , men av andre belastende årsaker. En epoke er over.Jan Frode Johansen, Lindesnes, 30.4.2009 10:43 (3340) Sken har fort tatt en ny vending. Etter en tlf samtale som kom fra en i familien vil jeg likevel fortsette som fullmektig for 2 av etterkommerne til HUGO KØHLER. Jeg ekskluderer 2 personer pga private omstendigheter. Ting skjer fort og det kan selvsagt virke både forvirrende og merkelig. Men slik er det nå engang. Jeg er fortsatt engasjert , men kun for 2 av familiemedlemmene, som jeg har et inderlig godt forhold til og jeg er blitt instendig oppfordret til å fotsette.Noen som vil vedde om hvor lenge det tar før JFJ er tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.