Gå til innhold
Arkivverket

[#42933] Nils Jacobson Friis, Landvik (1572) og sv.son Lasarus Engelson, Grimstad - oppl?


Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Nermo

Jeg har stort sett lagt ut det jeg har om Friis på de omtalte web-sider (se http://nermo.org/slekt/d0034/g0000054.html#I11434), og har ikke mye å tilføye. Skal tro om Nørholm(en) ikke er samme gård som Knut Hamsun senere eide og bebodde, og som hans etterkommere nå driver som et slags museum ?Dødsåret til Trond Tordsson Benkestok kjenner jeg ikke, men har notert 'før 1624'. Det er vel fullt mulig at hans kone Anne Teiste's barn med neste ektemann Niels Jacobsen Friis er født så sent som 1615(1620?)-1625.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Knut og Per for nye innlegg, og nok ein takk til deg, Knut, for tilsendt melding med eit svært imponerande materiale samla om denne ætti av Per Rosenkilde.Eg har i kveld studert dei ''sentrale'' delane av materialet og manglar etter dette i gunnen berre ein einaste detalj:* Kva yrke hadde Nils Jacobson Friis til Landvig?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Holte Rosenkilde

Friis-ætten har jeg ikke forsket spesielt på selv, mine (eldste) data er vesentlig fra Landgraff, men bekreftet av andre forskere.Disse har også sett noe på hva brødrene Henrik og Nils Jacobsen Friis drev med. Som lavadelsmenn flest på den tiden hadde de flere jern i ilden, det ville ikke være feil å sette gårdbruker, godseier eller handelsmann inn i feltet Yrke. Den beste beskrivelsen er imidlertid skutehandler, begge brødrene var engasjert i trafikken mellom Sørlandet og Jylland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Per Nermo og Per Rosenkilde for nye innlegg. Eg er imponert over dei omfattande ætteoversiktene som de båe har bidrege med, Per Nermo på nettet og Per Rosenkilde i det store materialet, som Knut Fasting har sendt til meg.Du Per Nermo etterlyser ''fasit'' for det som eg har funne ut med bakgrunn i debatten og tilsendte opplysningar. Her følgjer eit utdrag av manuskriptet, som eg har førebudd for bygdeboki for Luster under gnr. 111, Fet (band VII):~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 1. Anna Hansdotter Teiste, f. [i Hafslo] kring 1586, gifte seg første gongen kring 1608, uvisst kvar, med Trond Thorson Benkestok, ein soneson av futen Trond Tollefson Benkestok på Gjeresvik i Meløy (1497-1558), opphavleg godseigarson frå nedre Jørongo i Hafslo. Trond var truleg f. i Klepp kring 1575. Trond var vel helst for godseigar å rekna, og han og Anna busette seg på Hananger i Vanse (Lista) der Trond d. kring 1711. Anna gifte seg so att kring 1713 med Nils Jacobson Friis frå Landvik i Moland, Aust-Agder. Han var son av futen Jacob Hermanson Friis på Landvik, opphavleg frå Danmark, og kona Helvig Madsdotter Skade frå Refstrup, Gadbjerg, Vejle amt i Danmark, og f. i Moland kring 1572. Nils Friis var truleg godseigar og skutehandlar, og han og Anna budde på Landvik i Moland der¤¤¤¤¤ (dødsåret til Nils Friis?)¤¤¤¤¤ (dødsåret til Anna Teiste?)Me kjenner til tre born etter Anna, eitt frå første ekteskapet og to frå det andre:a. NN Trondson eller Trondsdotter Benkestok, f. i Vanse kring 1609, d. i Vanse kring 1610.b. Helvig Nilsdotter Friis, f. i Landvik kring 1615, d. truleg på Skaregrøm i Fjære kring 1668. Helvig gifte seg i Landvik kring 1635 med Lasarus Engelsen, f. i Skien kring 1591. Han d. på Skaregrøm kring 1642. Lasarus var handelsmann i Grimstad, men han og Helvig budde på Skaregrøm i Fjære. Dei fekk fem born i lag.c. Mari Nilsdotter Friis, f. i Landvik kring 1620, d. på Nørholmen i Eide kring 1676. Mari gifte seg 1644 med Samuel Friis Larsson, presteson frå Vestre Moland og f. der kring 1609. Han d. på Nørholmen i Eide kring 1666. Samuel og Maren busette seg på Nørholmen i Eide, Aust-Agder, der Samuel var sagbrukar, trelasthandlar og skipsreiar. Han og Maren fekk to born i lag.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Eg tek gjerne imot kommentarar, og skulle nokon ha greie på (om lag) kva tid Nils og Anna døydde, ville det vore svært so kjekt å få med...Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Såvidt jeg skjønner dekker 'Skaregrøm i Fjære' omtrent det området der småbyen Grimstad (lokalt 'Grømstad') idag ligger, og stedsomtalene burde vel i så fall justeres der etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Per og Jarl for kommentarar til oppstillingi mi. Dei to årstali er retta, og eg har gjort nokre mindre justeringar med ''geografien''...MEN, for å halda seg til ''eldre'' terminologi, so er det vel ikkje feil å seia at garden Landvik høyrde til Moland, den gongen Moland var eigen kommune/prestegjeld? Eller fér eg feil?Sameleis, so var vel Fjære eigen kommune/prestegjeld?Til sist so vonar eg framleis at nokon kan bidra med omtrentlege dødsår for Nils og Anna...?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Skjønner ikke helt dette med Moland. Vi har austre Moland - nå en del av Arendal, og vestre Moland, nå en del av Lillesand. Landvik er både bygdenavn og gårdsnavn, og da får du evt. skrive 'Landvik i Landvik'....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Jarl og Benn for nye innlegg.No er eg litt desorientert... Budde ikkje Nils Friis på GARDEN Landvik? Om det gamle prestegjeldsnamnet var Landvik, kva heitte so GARDEN der Nils og Anna budde, Molland?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Rostrup

På 1600-tallet besto Nedenes prosti av prestegjeldene Gjerstad (med anneksene Søndeled og Vegårdshei, siden også Risør), Holt (m. anneksene Flosta, Dybvåg, Østre Moland og fra 1705 Arendal), Øyestad (m. anneksene Fjære og Froland, siden også Hisøy), Hommedal og Vestre Moland. Grimstad var en del av Fjære.Hommedal bestod av hovedsognet Landvik og annekssognene Eide og Herefoss. Prestegjeldet kaltes også Landvik etter hovedsognet. Landvik er også navnet på en gård i hovedsognet. Se gård nr. 18 her: LenkeVestre Moland bestod av hovedsognet Moland og annekset Høvik. Lillesand hører til Vestre Moland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Per, Benn og Randi for nye oppklarande innlegg. Etter dette trur eg at eg har so nokolunde ''gongen'' i det, men lett er det so menn ikkje med alle desse små lokale administrative einingane... Men so arbeider eg for den volummessige største kommunen i Sogn og Fjordane og bur i ein av dei største i Buskerud...Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

En brordatter av Henrik og Niels Jacobssønner Friis fra Landvig gård i Nedenes, nemlig Karen Danielsdatter Friis (f. ca.1600) var g.m. Trond Hansson Teiste til Lunde og Hananger (Vanse, Lista). Jeg har i debatt 43115: ''Var Trond Teiste (til Lunde og Hananger) gift m. Birgitte Rasmusdatter ?'' (Lenke) stilt et spørsmål vedr. Trond's andre koner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

En brordatter av Henrik og Niels Jacobssønner Friis fra Landvig gård i Nedenes, nemlig Karen Danielsdatter Friis (f. ca.1600) var g.m. Trond Hansson Teiste til Lunde og Hananger (Vanse, Lista). Jeg har i debatt 43115: ''Var Trond Teiste (til Lunde og Hananger) gift m. Birgitte Rasmusdatter ?'' (Lenke) stilt et spørsmål vedr. Trond's andre koner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.