Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#47496] Familien Egilsen fra Søndeled/Risør til Amerika 1903

Recommended Posts

Gjest Oddbjørn Johannessen

Takk skal du ha. Jeg har et av manifestene og skal finne de to andre.For ordens skyld: Svenning Egilsen (Svenum Eigildsen) ble født i Gjerstad 27. oktober 1858: Lenke (l.nr. 92). Mora var fra 'Kongsnæs' i Gjerstad, der familien også bodde i 1865. Faren var fra Nissedal.

(25) Nå har jeg sett på alle manifestene. Selv om han er registrert som single/unmarried i et par av dem, tror jeg det må være snakk om samme karen. Han har åpenbart vekslet mellom snekker- og sjømannsyrket. Antakelig har han innimellom tatt hyre som skipstømmermann.

Nå fant jeg følgende innførsler i ministerialboka for Søndeled (MINI A-4)Fol. 368b (Udflyttede): 28/2 1885 til Amerika - Tømerm. Svenung Egilsen, Kranen, f. 1858 og Kone Severine Sørensen, Korstvedt, f. 1858. Ægteviede 22/1 85.Fol. 252b (Ægteviede): 22/1 1885 - Svenung Egilsen, ungk., Tømmermand, Kranen, f. i Gjerestad 1858 og Serine Sørensen, pige, f. Korstvedt 1858. Brudgommens far: Arbeider Egil Svenungsen. Brudens far: Tømerm. Anon Sørensen.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.