Gå til innhold
Arkivverket

[#47559] Giske og Bjarkøy: Miniseminar i Busevika i Ålesund

Gjest Bjørn Jonson Dale
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Hansen

Hei.Ja den matten ble ikke god, jeg trodde faktisk 30 timer fra fra 13.58 skulle bli 30 timer fra 13.58 pluss litt tid (2 min) til å skrive innlegget, men det er vist en annen tidsregning på østlandet som sier minst 34 timer nordpå. ok. jeg venter fortsatt i spenning, selv om det blir minst 4 timer lengre venting.MvhKnut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Nyheten er at Lars Løberg idag har utgitt artikkelen: ''Bjarkøyætta - middelaldergenealogi i dataalderen''; - i: Are S. Gustavsen (red.): Adelskap forplikter. Festskrift til Tor Ragnar Weidling på 50-årsdagen 9. august 2007 (Adelsprosjektets skrifter 4, kane.benkestokk.teiste forlag, c/o Vigerust, Oslo, epost toreher@online.no eller tel 22571189), s. 62-75.Skriftet kan bestilles fra meg. I Lars' artikkel er blant annet uttalelser til Knut Hansen, Tromsø, drøftet flere ganger. Rett mye av den siste ukes ordskifte dreier seg om forhold som står sentralt i den nye artikkelen.Bjørn; ditt eksemplar ble postlagt som apost fredag 10/8. (På grunn av spesielle omstendigheter ble boka først lansert 10/8 og ikke på årsdagen 9/8.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Jonson Dale

Litt forsinka gratulasjon til Tor! Håper at han blei glad for presangen.Og takk, Tore, for ekspeditt utsending! Eg gler meg stort.Møtte Ole Jørgen B her om dagen, og i dag, men han var ikkje i mellomalderemodus, forsto eg. Synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Hansen

Hei.Ja da var spenningen utløst. Respons kan jeg ikke komme med før jeg får trykksaken i hendene. Men det lover ikke godt å være utsatt for debatt uten å kunne forsvare uttalelser.MvhKnut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Finn, ditt ex ble sendt torsdag 9/8 som B-post.Bjørn: takk for info, jeg visste ikke at B befant seg på dine kanter av Europa.Knut, jeg forsøkte å få seg til å bestille per epost. Derfor mine henvendelser her forrige uke.Boklanseringen foregikk i kveld på Hovedøya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Knut, prisen for hele festskriftet er kr 170, dertil kommer porto, som idag (B-post) er 21, men fra neste uke må det sendes som a-post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Jonson Dale

Takk Tore, andre utgivarar og forfattarar for flott festskrift til Tor Weidling!Det suste gjennom brevsprekka her i formiddag. Dette må ha vore rekord i postgang.Dei (enno ventande?) innanlandske lesarane har mykje å glede seg til. Utrulig kor mykje interessant og nytenkande stoff som kan få plass på 80 A5-sider.Med Lars Løberg sitt stykke, Bjarkøyætta - Middelaldergenealogi i dataalderen, er første innlegget til Bjarkøy-Giske seminaret på plass. Eg ser fram til friskt og givande ordskifte.Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Eg undrast om B-post står for 'Bortkomen post', men eg er vel for utålsam.Kom Lars med noko nytt da Bjørn eller er det meir ei oppsummering av debattane her på forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Jonson Dale

Inkje nytt, men ei grei oppsummering av ordskifta. Om noke er 'nytt' er det vel at Lars satsar på at Bjarne Erlingson kan ha arva Giske fra Andres Nikolasson som så kan ha arva godset fra Margrete Nikolasdatter. (Dette er i alle fall ein luftig teori.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Jonson Dale

Formatet på skriftet er ellers ikkje A5, men noke melleom dette og A4; eg veit ikkje kva det heiter.I alle fall er det mykje å glede seg til. Godbiten i skriftet er kanskje Øystein Rian: Det skjulte Norge. Trekk ved norsk historie som har gått i glemmeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv Magne Apelseth

Eg trur vi og må sjå ein gang til på Pål Vågaskalm og sonen Nikolas. Kven var dei og kvifor kjem godset deira (Dyngjarnes=Dønnes) i eiga til Bjarkøyættlingane? For det gjorde det vel? Der kan vere mykje å ta tak i der og. Har Lars trekt dei inn i arbeidet sitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Jonson Dale

Nei. Siste delen av stykket hans er, som nemnt, temmelig 'luftig', og eg trur ikkje han har henta teorien sin anna enn fra, ja, lause lufta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Har no fått festskriftet i hende og fått skumma igjennom artikkelen til Lars Løberg.Tida strekk diverre ikkje til for ein grundig gjennomgang no, men som Bjørn skriv, så såg det ut som ein rimeleg grei oppsummering av debatten her på forumet. Eg må likevel vedgå at eg vart litt vonbroten over at teorien om Kristin som Andres si frilledotter ikkje var kommentert. Eg går ut frå at at det kan ha noko med artikkelens dedline å gjera.Framleis vil eg jo hevda at det er dette som gjev den beste forklaringa på kvifor Bjarne fann det naudsynt å gje Kristin Giske i testamentgåve, samtidig som det forklarar at Bjarne kunne ha full disposisjonsrett over Giske og Giskegodset i 1309, sjølv om Kristin levde i beste velgående.Elles vil eg påpeika to feil i artikkelen som vedkjem meg sjølv. Ein stad er det sagt at eg driv Midtnorsk slektsforskning. Dette er ikkje tilfelle. Dette er eit selskap som eksisterte ei kort stund for 15-20 år sidan og har seinare vore sovande. Det vert heller ikkje rett å kalla meg slektsforskar. Eg driv konsulentverksemd innan kartlegging av biolologisk mangfald i samband med ymse utbyggingar som kraftliner, kraftverk osv.Eg har vore fiskebåtskipper m.a. på Finnmarka, eg har fagbrev som hustømrar og trebåtbyggar, eg har også vore lærar med mykje meir i tillegg til at eg prøvde å leva av slektsforskning ein liten periode av livet mitt. Sjølv om eg har drive med alt dette gjennom livet så gjev det meg ikkje nokon rett til verken å kalla med skipper, tømrar, lærar eller slektsforskar i dag. I dag er eg konsulent innan biologi og ingenting anna.I tillegg vart eg kalla Finn Oldervoll ein stad, namnet er altså Finn Oldervik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Finn: jeg fikk ikke lest Lars' artikkel før trykkingen, - men beklager de gale opplysningene. Du skriver at selskapet er sovende - mener du at det eksisterer fortsatt eller er det avviklet ?Ellers så er det nå ekspedert ca 220 ex av boka. Jeg antar at flere han synspunkter på innholdet, særlig Lars' artikkel.Bjørn: formatet er vanlig bokformat, 17x24 cm.Men Lars' artikkel mener jeg at Giske-forskningen absolutt har kommet videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Hansen

Hei.Det synes som om det er problem med å se en arvegang på Giskegården.Finn (243), det er ikke mulig for Erling Vidkunsson eller barna hans og arve en datter av Andres Bjarnesson, uansett om hun var ekte eller uekte. Den eneste som kan forklare den arvegangen som synes å ha skjedd er en søster av Erling Vidkunssons kone Elin. Om du mener noe annet, må du forklare hvordan dette skulle gå til.MvhKnut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Tore (245)Eg har sett på Midtnorsk Slektsforskning som ikkjeeksisterende dei siste 15 - 20 åra. Den korte tida det eksisterte var ikkje slike tenester momspliktig, så selskapet vart avvikla av seg sjølv på grunn av manglande aktivitet. Eg skreiv i eit innlegg om Aspaætta då eg kom inn på dette forumet for vel 1 år sidan, at eg ikkje hadde drive aktivt med slektsforskning på 10-15 år og dette er rett.Til Knut (245)Eg er litt usikker på kva du siktar til med spørsmålet ditt, -- om du meiner heile Giskegodset eller om du meiner Giskegard. Eg går ut frå at du tenkjer på det siste, då Kristin som frilledotter til Andres Bjarneson ikkje ville arva noko som helst etter faren, men at alt ville gå til Bjarne Erlingsson som far (så framt ikkje Andres hadde andre og ekte born i tillegg til Kristin). Spørsmålet vert da korleis Erling Vidkunnsson også kunne verta eigar av Bjarnes si gåve til Kristin, nemleg Giskegard. Dette kan det vera mange forklaringar på, m.a. han kan ha kjøpt det. Eg er på litt usikker grunn når det gjeld ein eventuell arv etter ei frilledotter, men eg går ut frå at det som er er kome frå farsida går attende til farsida om Kristin døyr utan livsarvingar. Erling var då den næraste i arvefølgja, og dermed vert også Giskegard hans eigedom. Her kan sikkert større ekspertar enn meg koma med innspel?Om Kristin som frilledotter til Andres i det heile teke skulle få noko som helst frå farslekta si etter at Andres døydde måtte ho få det som gåve av Bjarne. Altså, så lenge det var andre framom henne i arverekkja så ville ho heller ikkje få noko av arven etter Bjarne. Dette visste Bjarne og han ville då gje Kristin denne gåva for å sikra at jenta, som var av hans eige blod og kanskje også av gamal Giskeætt, skulle få juvelen i godssamlinga, nemleg Giskegard. Eg trur vi må sjå på mor til Kristin som ukjend og at ho vil forbli ukjend. Som eg har skrive tidlegare, så trur eg biskopætta var der for å ta vare på interessene til Elin og den påsette svigersonen Erling Vidkunnsson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv Magne Apelseth

Bjørn 242, betyr det at Lars legg fram kjeldelause teoriar i artikkelen sin? Er det noko som helst i artikkelen som tyder på at han har funne 'nye' kjelder som knyt Andres Nikolasson til Giske, eller er det ei eventuell nylesing av Codex Frisianus han legg til grunn? Det er noko skurrar her !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Hansen

Hei.Finn (247), om jeg forstår deg rett, så er Kristin eneste livsarving etter Bjarne, og at Erling Vidkunsson arvet henne.Om Kristin virkelig var barnebarnet, hvorfor skulle Baronen avspise henne med skarve Giskegård? Hun ville jo arvet ”halve” Norge. Godset på Opplandene var så stort at det kunne brødfø hele tjenerstaben i ett år, godset på Nordmøre, gods i Sogn og Baronens del av Bjarkøygodset, i tillegg til Giskegodset.Dersom Baronen hadde andre livsarvinger ville ikke Erling Vidkunsson få noe arv etter Kristin.Testamentet levner ingen tvil, baronen Bjarne har arvingER ”mig och mine arffuinger”. Altså mer enn én. Når vi så finner en Helge i Bjarkøy før Erling Vidkunsson bruker tituleringen Bjarkøy, og at Erling Vidkunsson ikke disponerer Giske før etter sønnen Bjarnes død, så blir arvegangen fra Kristin til Erling Vidkunsson i beste fall problematisk.I tillegg kommer Jon som også har arverett, og fortrinnsvis om han var brorsønn av Margrete og Margrete var Giskearvingen.MvhKnut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Knut!Ei frilledotter hadde ingen arverett etter far sin, dvs. ho kom som nr. 51 i XIII. arv (etter Spangen). Bjarne som far derimot kom som nr. 2 etter ektefødde søner og døtre. Det er opplagd at Bjarne ville arve Andres om Kristin var uegte fødd. På den måten kunne Bjarne få hand om Giske og heile Giskegodset. Dvs. at han hadde full eigedoms- og disposisjonsrett over godset i 1309.Som uegtefødd ville heller ikkje Kristin arve noko som helst etter farfaren. For at Kristin skulle få noko frå farsslekta si, så var det heilt naudsynt at Bjarne gav henne denne gåva. Når det gjeld Jon, så kan han jo vera i same situasjon som Kristin, dvs. uegte fødd og då helst son til Vidkunn og halvbror til Erling. Heller ikkje Jon ville ha rett til arv etter Bjarne.Bjarne kunne ha ei drøss med arvingar, men Erling kom først i arverekkja og vart difor sitjande med godset. Dette utelukkar i så fall at Bjarne hadde andre ektefødde nevøar i live enn Erling då testamentet vart utferda. Derimot ville Erling ta arven framføre eventuelle nieser som var i live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.