Gå til innhold
Arkivverket

[#47559] Giske og Bjarkøy: Miniseminar i Busevika i Ålesund

Gjest Bjørn Jonson Dale
 Del

Recommended Posts

Gjest Leiv Magne Apelseth

At den eine Erling blir omtala som i Hildegard i 1360 (Erlinghs Einarssonar j Hildugarðe) , og at den andre Erling gjev bort delar av Ornes i 1380 (j Ornese atta laupa bool tolfret hundrad) indikerar sterkt at vi her har med ein og same Erling å gjere. Dessutan, Einar Torgilsson i Hildegard var ein frende til Erling Åmundesson i Hildegard. Erling Åmundesson har svært likt segl med det Erling Einarsson i 1380 har. Einar i Hildegard har ingen segl etter seg, det vi veit er at han i 1323 brukte seglet til Jon Falkener (truleg ein Kolbeinsson). Altså Finn, ingen bevis, men svært sannsynleg at desse to Erling karane var ein og same Erling, Erling Einarson i Hildegard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Leiv Magne (526)Eg har lang lunte i kveld, så difor undrast eg på kvifor det faktum at Erling Einarsson gjev bort Ornes i 1380, 'indikerer sterkt' at han er identisk med Erling i Hildugard frå 1360?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontekst Finn, kontekst, les og du skal finna ! Men kva storleiken på lunta di har med dette temaet å gjere Finn, det trengs det ei forklaring på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

No var det ikkje storleiken på lunta eg nemnde, men lengda. Difor vart eg like vis av svaret ditt.Ein annan ting eg undrast på. Om det var så at Erling Vidkunnsson åtte Ornes og eigedomen gjekk i arv til ei av dotrene til Erling, - f.eks. den Fru Sigrid Erlingsdotter som er nemnd i Gottskalks Analer. Om ho var gift med Erling Einarsson, korleis kunne då Erling gje bort Ornes til dotter si, Ingebjørg i 1380. Sigrid var jo daud alt i 1356. I tilfelle dette skal henga på greip, så måtte Erling ha arva kone si då ho døydde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Og kvifor er han ikkje relevant. I tråden om mågane til Erling Vidkunnsson er Erling Einarsson lansert som ein desse mågane, i tillegg til Sigurd Haftoresson og Eiliv Eilivsson. Er ikkje denne hypotesa gangbar lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 525 spør du etter _prov_ Finn. i 526 svarar eg at prov ikkje finnast. I 529 blandar du i hop Erling Vidkunnsson og Ornes, kvifor det? Har du kjelde å visa til der Erling eig Ornes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Nei naturlegvis har eg ikkje det. Det det finst prov på, er at Ornes var i eiga til Margrete Bjarnekone eller Bjarne sjølv. Dette går fram av Bjarne sitt testamente LenkeDet er då ganske stor muligheit for at Ornes hamna hos Erling Vidkunnsson og vidare til etterslekta hans. Om det er tilfelle, så bør Erling Einarsson frå 1378 og 1380 vera ein dotterson til Erling Vidkunnsson. I tilfelle han var det, ville han han ha arva mor si (som kunne vera identisk med den Fru Sigrid som døydde i 1356). Om Erling hadde vore gift med Sigrid, ville det vel ha vore borna som arva ho, ikkje Erling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du opptrer med rimeleg mange ukjente faktorar i siste avsnitt i innlegg 533 Finn! Er i det heile nokon av sluttningane dine der som kan finnast at i kjeldene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Om ei hypotese er stadfesta gjennom kjeldene, så er det vel ikkje noko hypotese lenger.Spørsmålet her er vel heller om kjeldene motseier hypotesa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Eg såg ikkje spørsmålet ditt før eg la inn ssiste innlegget.Og kven skulle denne Ranveig vera?Eg er forresten ikkje særleg glad i gjetteleikar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Hansen

Hei.Finn, du henviser til tråden ”45242: Giskeherren Erling sine mågar - kor mange og kven?” Hvorfor mener du at Tore Vigerust tar feil i innlegg 10 i samme debatten når han sier: ” Einar Erlingsson har vært regnet som Erling Vidkunssons fetter (farsøstersønn).”? om dette er tilfelle hvordan skulle han (Erling Einarsson) da ta arv etter Erling Vidkunsson?MvhKnut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Til KnutKorleis kunne Erling få tak i Ornes om han var son til Ingeborg Erlingsdotter? Arva Ingeborg noko etter Bjarne? Ornes var truleg Giskegods, sidan det er nemnd i samband med Margrethe 'Bjarnekone'. Dessutan er det ikkje særleg naturleg at eit søskenbarn til Erling Vidkunnsson skal ha ei gifteferdig dotter i 1380.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Hansen

Hei.Leiv Magne, den Ranveig Bjarnedtr nevnt i jordebøkene for Trondenes, kan være død lenge før 1277, årstallet (1277) er direkte misvisende for donasjonene som omfattes av dette årstallet. Sigurd Bonde kan ha gitt eiendommen i 1265 eller enda tidligere, i forbindelse med en årsdag for Ranveigs død. Ranveig var da antakelig datter av Bjarne Mårdsson, og døde gammel og mett av dage.(524), ser du for deg mulige konjunkturer, mer eller mindre legitime?Finn, det er neppe mange som forsto forklaringa på hvorfor du mente Tore Vigerust tok feil.MvhKnut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Knut (540)Eg har ikkje hevda at Tore tok feil. Eg hevdar berre at dei som Tore refererer til tok feil.Det vi veit er som følgjer. Rett etter år 1300 er Urnes i Sogn i eiga til Bjarne Erlingsson d.e. 80 år seinare er garden i eiga til Erling Einarsson. At sistnemnde eventuelt var son til ei syster av Bjarne og Vidkunn gjev inga god forklaring på kvifor Urnes kom i eiga til Erling Einarsson. Om han var ein dotterson til Erling Vidkunnsson, så gjev det ei god forklaring. Det er forskjellen på dei to hypotesane.At Erling Einarsson har gifteklare dotrer 40-50 år seinare enn Erling Vidkunnsson styrker heller ikkje hypotesen som Tore refererer til.Er dette så håplaust å forstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Hansen

Hei.Finn, du må lese innleggene. Det er oldebarnet til Erling Vidkunssons faster (”Margrete”?) som blir gift i 1380. Hvorfor skulle ikke Bjarnes søster ha arverett på ham?MvhKnut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rannveig gift med Torgils skotbrotter (kring 1300) kan ha vore av Bjarkøyætt (oppattkalla etter oldemor si) og mor til Einar Torgilsson i Hildegard. Var Erling i Hildegard eller faren Åmund gift med ei søster av Bjarne, kan vel dette forklare både frendskapen i 1312 og arvegangen kring Ornes-restane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Er lei for at eg ikkje la merke til at sitatet frå Tore inneheld den ikkjeeksisterande Einar Erlingsson. Eg oppfatta det som om det var Erling Einarsson som var søskenbarnet til Erling Vidkunnsson.Når det det gjeld ei eventuell syster til Bjarne Erlingsson d.e. (om ho var samfedre og ektefødd), så ville ho ta heile arven etter broren om han ikkje hadde andre søsken i live, eventuelt livsarvingar. Erling Vidkunnsson ville ikkje fått noko i arv etter onkelen. Det veit vi at han fekk. Dermed kunne ikkje Bjarne ha nokon syster i live då han døydde.(Med tanke på kva Lars Løberg har snikra saman til møtet i Oslo på nyåret, så tek eg eit ørlite atterhald)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Jonson Dale

Eg trur ikkje konjekturen trengst heller... Prøv heller å forstå Sigurd Haftorson si veldige jordegodsgave til Erling Einarson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Var denne gåva så veldig då?Eg har oppfatta gåva som eit forsøk på å retta opp ei skeivfordeling ved arveoppgjeret etter Erling Vidkunnsson, men om Bjørn har betre framlegg, så er eg sjølvsagt interessert.Ein annan ting som er interessant i spørsmålet om den Fru Sigrid Erlingsdotter som døydde i 1356 var gift med ein Einar som kunne vera far til Erling Einarsson. Sidan Sigrid har Frue-tittelen, så bør vel Einar vera riddar. Var Einar i Hildugard det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Feil igjen Knut. Ei syster kjem i 3. rekke 7. arv etter Spangens system, medan ein brorson kjem i 4. rekke 13. arv. Det betyr i klårtekst at ei eventuell syster av Bjarne ville ta heile arven om han ikkje hadde brør eller livsarvingar i live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg provoserte med vilje for at vi skulle kome litt vekk frå den sedvanlege drøvtygginga av slutningar danna for over hundre år sidan. Då Torgils skotbratter dukka opp nytta eg høve til å tenkje litt nytt. Av og til sit eg med inntrykk av at vi ikkje flyttar oss av flekken, men blir sittande å repetere gamalt nytt. Den konjekturen eg la fram har mange svakheitar ved seg, men den set søkjelyset på to frå før uløyste problemstillingar, nemleg frendskapen i 1312, og ein mogleg veg kring delar av Ornes frå Bjarne fram til Ingebjørg. Bjarne skriv vel ingenting konkret i testamentet sitt om kven som skal få det som vart att av Ornes, kanskje heile? Ornesrestane har vel då gått til ein eller annan som naturleg arv. Men kven som fikk Ornes er ikkje godt å finna ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.