Gå til innhold
Arkivverket

[#48840] Foreldre til Jan Rasmussen Hop, tollbodvekter i Bergen?


Gjest Lill Juelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill Juelsen

Jan Rasmussen Hop skal være født 1742 eller 1743, trolig i Bergen, men ikke sikker.Han giftet seg med Karen Agnethe Bruland f. 1743, død 1810.Har noen foreldrene til Jan?Mvh Lill Juelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Bjørn Davidsen

Dette er nok Askøy-folk, i alle høve budde dei der. Dei nytta kyrkja i Strusshamn frå 1742/43 (vigde frå 1743), Domkyrkja før det. Eg skal sjå nærare på dette når eg kjem heim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ja, da skjøner jeg. Kikket litt i Fana, men fant ingen som passet, så det er altså Hop på Askøy.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg er ikkje så sikker på at dei du har funne, er rette foreldra. Dei får nemleg ikkje born på Hop etter at dei gifter seg. Det gjer derimot desse:Ekteskap:AS0025,0,Rasmus,Knudsen,,Enckemand,,,,Malene,Rasmusdatter,Hop,,,Kirkebok for Askøy A1 fol. 252a,,1710,1745Døypte born i Askøy:AS0025,1,Rasmus,Knudsen,Hop,,,,,Malene Rasmusdtr,,,,,Søren,1710,,1745AS0025,2,Rasmus,Knudsen,Hop,,,,,Malene Rasmusdtr,,,,,Jan,0511,,1746AS0025,3,Rasmus,Knudsen,Hop,,,,,Malene Rasmusdtr,,,,,Hans Christian,2109,,1749Kan det vera denne Jan som kjem til byen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Her døde Karen Agnethe Bruland [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=35&filnamn=bedo1668&gardpostnr=66924&merk=66924#ovre>LenkeHer blir da Karen Agnethe Rasmussen gift med Ole Sandberg Lenke Her er familien i 1801, den viser at Karen har vært gift før LenkeHer er vel Ole i 1815 med ny kone Lenke Her er Ole sitt 2 ekteskap Lenke Her døde vel Ole Pettersen Sandberg og der står det at han er født i Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Både 9, 10 og 11 kan vera rett.Elles ser det ut til at Rasmus K. flutter til Solheimsviken. I alle høve er det ein med det namnet som får eit barn der i 1751, to år etter at siste er døypt i Askøy, men kona sitt namn er ikkje oppgjeve. Dette ville vore ei naturleg vandring for ein som kom til Hop på Askøy; det var berre ein mellomstad for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Viril i 20 år er då ikkje noko, i alle høve ikkje om vi snakker om askøyfolk. Men eg trur ikkje han var derifrå. Skal sjå på saka, men må då gå ut or DA for ein stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Slik det ser ut etter alle innlegg så er nok ekteparet til Bjørn det riktige paret og Elias Rasmussen som Arnfrid viser til er trulig halvbroren fra Rasmus sitt første ekteskap, han var no enkemann da han gifta seg med Malene. Det hjelper med litt linker av og til. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Saka er truleg løyst. Men fyrst: Den lenka di, Oddvar, er det same som eg henta frå Askøy-basen min i (6).For her er kva eg fekk frå statsarkivar Egil Øvrebø om jølstringar i si tid:Knut Rasmussen Kjøsnes, *1673-1756, soldat, gift 1703 med Dorte Anderstr Øvrebø bnr. 2. Born:Rasmus f. 1702, tente hos byfogden i Bergen etter 1734.Christian f. 1706, tente i Bergen 1734.= ? Rasmus Knutsen em, gift i Askøy 2/9 1745 med Malene Rasmusdtr Hop. Born i Askøy 1745-1749. Kom til Sælen før 1757.= ? Rasmus Knutsen Øvrebø em, gift i Fana 21/11 1762 med Rakel Jonstad, død som enkje, begr. Domk. 12/8 1769.= ? Christian Knutsen ungk og bonde, gift i Domk. 3/8 1732 med Gunille Eriksdtr, pige. Dei har barn til dåpen i Domk. 1733 frå Øvretræ, 1737 frå Strømsnes, faren er forpakter der.Rett skal vera rett: Hop var eit springbrett mot betre vilkår. Difor er Hop-folket så vanskelege å finna ut av, eller rettare: meir krevjande. Men var dei frå jølester, ser vi det same mønsteret - dei drog vidare mot Fana. I dette høvet via Solheim. Resten av saka er vel berre eit spørsmål om kor djupt ein klarer å grave i kjeldene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Må rette meg selv, han var viril i 30 år, for første barnet med Signy (som også nevnes Sygni og Syneva) var i 1722; Ahled 1722, Lars 1725, Knud 1727, Knud 1729, Elias (nevnt før) 1731, Rasmus 1733, Elen 1736 (7 barn), så med Malene: Søren 1745, Jan 1746, Hans Christian 1749 og kanskje Synneve 1751 (eter 1. konen) (4 barn).Min manns oldefar, også fra Askøen, Ludvig Strømsnes, forhenværende politimann, etterlot seg 13 barn fra tre ekteskap; i det 1. 5 barn, i det 2. 5 barn og i det 3. 3 barn, de siste lever kanskje enda. Det var noen som døde som små også, men husker ikke i farten tallet. Barna var født fra 1892 til 1921, altså over 29 år. Så den godeste Rasmus var i godt selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg har i mitt register, frå 1742-1911, tre ekteskap med 16 born. Det er i den bolken rekord i Askøy. Men eg veit der er menn som har fleire born i fleire ekteskap, truleg òg kvende som har fleire born i fleire ekteskap. Eg kjende eit ektepar der ute som hadde 15 born saman i nyare tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Så har vi oldefar til min kjære tante, industrigründeren Peter Jebsen, 11 barn med Anna Uthus og 12 med Sophia Sundt, tilsammen 23 barn over 34 år, fra 1856 til 1890 + visstnok et uekte.Beklager, Lill, for at vi har bedrevet snikk-snakk i tråden din!Mvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Dei kunne det før òg, og særleg då. For då, og særleg før 1800, var det naudsynt med mange born. Formora mi på Askøy hadde 11 born, men berre to vaks opp og fekk etterslekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Jaja, takk skal dere ha for det hele. Jeg har en større anledning i familien denne uken og håpet egentlig å kunne 'spikre' Jans foreldre i 'kartet' jeg vurderer å gi, men har noen stygge hull i. Han er såvidt jeg vet også født tidligere enn den Jan som er omtalt ovenfor.Mvh Lill J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Er det dette runde tale når han døyr du sikter til, ville eg ikkje teke det som eksakt. Runde tal vert ofte brukt om omlag-alder:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Bjørn: Jeg har allerede forespurt 'kilden' min, men han har nok gått og lagt seg :-). Han har det nok ikke fra dødsfallet, ettersom han har brukt enten '42 eller '43 som fødselsår.1746 som det står ovenfor, er derfor et stykke unna...Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Då kan eg diverre ikkje hjelpe lenger. Då må du få kjelda di til å finna ein betre Jan Rasmussen HOP i kjeldene. Eg finn i alle høve ingen andre som høver kring Bergen. Der er det to HOP-gardar, ein i Fana og ein på Askøy. No har vi altså funne ein Jan Rasmussen fødd på Hop på Askøy i 1746, men ingen i Fana og ingen i Bergen. Då får kjelda di ha lukke til med det vidare arbeidet. Vonar han finn den rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.