Gå til innhold
Arkivverket

[#52358] Erling Vidkunnsson, Torleif Erlingsson og Tjøtta.

Gjest Finn Oldervik
 Del

Recommended Posts

Gjest Finn Oldervik

Er lei for at dette vart litt uklårt. Årstalet eg refererer til er 1476, same årstalet som Hartvig Krummedike døydde. Det er den som har den beste odelen då som eventuelt kan gjera krav på odelsgodset etter Katarina Markvardsdotter f. Buk. Mannen hennar, Hartvig Krummedike, som arving etter dei felles borna deira, kan sitja med odelsgodset hennar så lenge han lever, men når han er daud skal odelsgodset vederlagsfritt gå attende til rette odelsarving. Eg kan ikkje sjå at det er nokon med betre odel enn Ivar Trondsson i Aspa (og kanskje broren Arne Trondsson på Husby i Todalen). Det er dette tilhøvet som etter mi meining fører til at alle borna til Ivar Trondsson ser ut til å sitja med store jordeigedomar kringom i Noreg, - også på Vestlandet og i Nord-Noreg. Men også på Austlandet ser det ut som om etterkomarane til Ivar åtte mykje jordegods.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Per (149)Nei, eg meiner at Gaute Nilsson Kane på Straum var gift med ei dotter av Ivar Trondsson i Aspa. Det var difor at Gallebrørne (som hadde ei dotter av Gaute Kane som mor) kunne eiga ein del av Skjeggen i Bergen (som Ivar kjøpte av mågen sin), og det var også slik dei fekk hand om Ornes (som Ivar fekk etter Katarina Buk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Mye av dette er vel avklart tidligere. Når det gjelder Månstad-ættens koblinger til Kane, så finnes det i hvert fall et edruelig oppsett i Per Reidar Christiansens artikkel:Christiansen, Per Reidar Bjørnerud, (1968–). 'De gamle ættene fra Månstad i Nes i Jemtland'. NST 38 (2002): 255-325.Ellers så har vi da diskutert Kane før i verden: [url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=46347&sok=Kane&nr=5&antinnlegg=69&startnr=&antall=&spraak=n#anker>LenkeJeg er derimot usikker på hvorvidt jeg har poengtert noe sted at eneste kjente ektefelle til herr Gaute Kane Toraldesson (på Berg på Eiker), er fru Margreta Johansdotter. Hun opptrer i flere brev, hvorav dette kanskje er det med største beviskraft:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(154:) Jeg har ikke forstått det slik. Er ikke helt sikker på hva vi er ment å skulle lese mellom linjene i Gustavsen's innlegg #155.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

det Are egentlig mener, er at av og til kan faktisk hardtslående fakta fra nypublisert vitenskap være bedre enn luftige teorier til halvstuderte røvere --:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Truleg er det eg som er den halvstuderte røveren her (egentlig en bra tittel), men kva er 'de hardtslående fakta fra nypublisert vitenskap'. Om Tore sikter til Christiansens artikkel om Månstadætta, så har eg så vidt eg veit aldri uttalt meg om denne slekta - heller ikkje om nokon Soleig Torsteinsdotter. Heller ikkje om Kirkeberg på Eiker kan eg hugsa å ha sagt noko, i alle fall ikkje høgt ;-). Av den grunn vert det vel litt søkt i dette tilfelle å samanlikna 'halvstuderte røvere' med 'hardtslående vitenskap'. Det vert som å samanlikna epler med spikar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Hardtslåande vitskaplege fakta er ikkje å vanvørda. Difor har eg teke meg tid til å skumma gjennom artikkelen til Christiansen i NST 38 s. 255 ff. Interessant lesnad, om enn noko perifert i høve emnet i denne tråden.På s. 262 får vi veta at Torstein Skjeldulfsson var gift med ei Magnhild Andresdotter og at ekteparet hadde dotra Botild g.m. Odd Skjeldulfsson. Det vert også hevda at Torstein 'muligens var far til Gaute Niklasson Kanes hustru, Solveig (Såleig). Kjelda til denne 'vitskaplege' påstanden skulle vera Geirr I. Leistad i ein muntleg argumentasjon.Seinare i artikkelen i eit kapittel som omhandlar Månstadættas seglbruk (pil gjennom elglår), får vi så noko av argumentasjonen presentert. Det skal vera ein gravstein ved Hedrum kyrkje i Vestfold som er opphavet til 'påstanden'. På denne gravsteinen er det nemleg hogd inn 8 våpenskjold, der gravsteinen er laga til minne om adelskvinna Ulvhild Iverdotter. Denne Ulvhild var dotter til Iver Jensson (Muslingskal) til Fresje og kone Karen Olavsdotter Galle, dotter av riddar og riksråd Olav Galle. Mor til Olav Galle var den tidlegare omtalte Kirsten Gautesdotter Kane. På steinen er det innhogd eit våpen som har som motiv ein pil gjennom eit elglår samt over dette våpenet, Kaneslekta sitt våpen. Her går det etter kvart fram at Solveig Torsteinsdotter eventuelt måtte ha vore gift med Gaute Niklasson Kane sin far, Niklas Toraldsson Kane, noko som også følgjer av tavla på s. 324.Sett bort frå den ikkje heilt vitskaplege påstanden om at Solveig var gift med Gaute, så er dette sjølvsagt interessante opplysningar som kan vera med å kasta nytt ljos over ymse slektssamanhengar.Sidan mor til Solveig Torsteinsdotter heitte Magnhild, er det grunn til å minna om den lite påakta Nils Kenne på Nordmøre som hadde ei syster som heitte Magnhild (teke frå minnet).Om vi gløymer det som ikkje er heilt vetskapleg i artikkelen til Christiansen, så står vi att med at det ganske truleg er Solveig Torsteinsdotter (Månstad) som var kona til Niklas Toraldsson Kane og mor til Gaute Niklasson Kane på Straum, Nordmøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Ein liten retting; Far til Gaute Niklasson til Straum heitte ikkje Niklas Toraldsson Kane, men Niklas Gunnarsson. Toralde Gunnarsson) var bror til Niklas (Nils).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Når Soleig Månstad nå 'flyttes' en generasjon tilbake blir jeg i tvil mht. om det var hun eller kona til Gaute Niclasson Kane som tidligere var (?) g.m. Svein (på Gautestad), lensherre, nevnt 1420 og 1436, som hadde døtrene Aase (datter Jorun) og Ragnhild (datter Ingeborg).Svein skal muligens ha vært s. av sysselmann på Hedemarken, Sunnulv Ivarsson, som også kan ha vært far til Jorunn, g.m. Niculas Andresson, Berdor Ivarsson Hovin og Hartnik Henriksson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Ut frå kronologien kunne det i alle fall ikkje vera kona til Gaute som var gift med denne Svein. Gaute levde vel i siste halvdel av 1400-talet. At han hadde ei kone som var gift med ein person som levde i første halvdelen av same århundret høyres lite rimeleg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Per (164): Det var etter det siste jeg har sett Jorunn Niclasdatter som var gift med Gaute, men denne sto bare oppført uten patronym eller slektsnavn. Dette så jeg i en tavle tilknyttet en artikkel i NST for en del år siden angående Dyre Sevaldssons ætt (Lunnerætten) og noe om Østby-ætten. Har ikke eksakt kildeangivelse her og nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Svein: Takk for svaret. Jeg skjønner ikke hva du mener i setningen ''Det var etter det siste jeg har sett Jorunn Niclasdatter som var gift med Gaute ...''. Hva menes med ''etter det siste'' ... ?Far til den Jorunn jeg nevner som d. av Aase Sveinsdotter skulle være lagmann på Hedemarken, 'Nicles Olafsson wppa Hofuina j Aall' (Storhove, Fåberg ?), f. feb 1442.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 'etter det siste jeg har sett' menes nettopp dét: Jeg har ikke sett en konstellasjon som du skisserer i (164) etter artikkelen jeg nevner ble skrevet.I debatt 40775 'avlives' vel Niklas = Niklas Olavsson LenkeHer går det forresten også frem at artikkelen jeg forsøkte å komme på i (168) var Per Reidar Bjørnerud Christiansen: 'Dyre Sevaldssons ætt, og litt om Hove- og Østby-ættene', i NST XXXV, 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Hvis det var Gaute Niklasson Kane som var g.m. Jorun Niklasdotter (datterdatter at Gaute's mor og dennes første mann ?), som må det vel ha vært FØR han ev. ble g. med en ukjent datter av Ivar Trondsson i Aspa.Og Jorun skulle altså være Gaute's niese (halvsøsterdatter). Dette høres vel ikke sannsynlig ut ... (LITT mer sannsynlig blir det kanskje om Aase og Ragnhild ev. var Svein's døtre fra et tidligere ekteskap ...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi skal holde Gaute, g.m. Jorunn Niclasdatter utenfor denne debatten. Jeg tror ikke det er mulig å vite sikkert hvem han var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.