Gå til innhold
Arkivverket

[#52409] Christen Christensen Mechlenborg f ca 1710/Karen Ellingsdatter


Gjest Anne Lise Hovdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Andre Nygård

Hei.Det trenger ikke være at de var nær beslektet at man trengte kongelig bevilgning for å gifte seg. Noen ønsket å gifte seg i hjemmet og det måtte de søke kgl. bev. for. De samme når en eller begge parter var skilt fra et tidligere ekteskap.MVH Rune Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Andre Nygård

Hei.Det trenger ikke være at de var nær beslektet at man trengte kongelig bevilgning for å gifte seg. Noen ønsket å gifte seg i hjemmet og det måtte de søke kgl. bev. for. De samme når en eller begge parter var skilt fra et tidligere ekteskap.MVH Rune Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Sund

De som jeg har sett i kirkebøkene som har fått Kongelig bevilgnig for å gifte seg, har det enten stått at de var beslektet i fek. 4. ledd. Eller hvis de giftet seg hjemme så har det stått at de giftet seg i huse.Anne Lise husker du om det sto noe slik.Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Nei jeg kan ikke huske om det sto noe om at de var nært beslektet, men jeg tenkte kanskje de var det siden de måtte ha Kongelig tillatelse for å gifte seg. Nå har jeg jo mikrofilmen med kirkeboka 1739-1750 på fjernlån, og ser en gang til når jeg kommer meg på biblioteket. Jeg vet at kirkeboka er utlagt på internett, men der står ikke faddere, forlovere eller nøyaktige tidspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Sjekket fellesdatabasen 1739-1824 en gang til her på Digitalarkivet, og der står det bare Kongelig tillatelse til trolovelse på Karen Ellingsdatter og Christen Christensen. Da er det vel også det som står i originalen. Jeg har forresten aldri sett i en kirkebok at noen hadde Kongelig tillatelse til å gifte seg hjemme, men jeg har sett at noen har giftet seg i huset. Da har iallefall ikke jeg sett at det sto noe om Kongelig tillatelse. Jeg har inntrykk av at de som var høyt oppe på den sosiale rangstige ofte giftet seg hjemme.Til Per Nermo: Ja det er av og til vanskelig å forstå hvordan folk 1700-tallet tenkte, og det skulle jo ikke etter vår bedømmelse ha noe å si om konene var tremenninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde riktignok notert at Christen Christenssøn Mechlenborg (c1710-1756) var gift med sin kusine (søskenbarn), men det kan jo være feil. Om det skulle være Karen Joensdatter eller Karen Ellingsdatter vet jeg ikke.(Karen Ellingsen var forøvrig 'muligens' nittenmenning av Christen, gjennom hennes norske (Benkestok-Smør-Huk) og hans danske (Frese-Juel-Saltensee-Ulfeldt-Hvide-Rein-Blindheim) adelige herkomst, men det skulle vel passere. Selv er jeg attenmenning av kona mi, men det har jeg ikke fått noen problemer med. Så langt.)(Karen Joensdatter var forøvrig også 'muligens' nittenmenning av Christen, gjennom hennes norske (Oxe-Smør-Huk) og hans danske (se over) adelige herkomst).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Vet du hvilken kilde du har ifra at Christen og Karen var fetter og kusine. Jeg kan ikke se at det skulle være mulig, for vi vet jo at Christens foreldre var Christen Hansen født ca 1670, og Eva Christensdatter Mikkelborg(ca 1680-1762).Foreldrene til Karen Jonsdatter het jo Jon Andersen og Doreth Trondsdatter, men de burde jo ha hett Hansen/Hansdatter eller Christensen/Christensdatter hvis Karen Jonsdatter og Christen skulle være fetter og kusine. Nå kan jo f.eks. Christen Hansen være halvbror av Jon Andersen eller Doreth Trondsdatter, og i såfall så kan jo Christen og hans første kone regnes som fetter og kusine. Det samme kan også gjelde 2.kona Karen Ellingsdatter og hennes foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Dette er det som det står ordrett i kirkeboka ved trolovelsen i 1747: 'Den 3.januar 1747: Kongelig tilladelse trolovet i Gaasvær, Christen Christensen Gaasvær med Karen Ellingsdatter'. Det er alt som står. Det ser ut som om det kan konkluderes med at Christen og Karen ikke var nært i slekt. Har ellers funnet 2 av barna deres som døpt i kirkeboka:1)Karen døpt 15.10.1747 i Meløy kirke. Jeg har henne fra før som konfirmert i Rødøy kirke 03.07.1763, og hun ble gift med Ole Hvidt Selsøen ifølge morens skifte i 17802)Christen døpt 10.p.trinit(10.08)1749. Jeg har 2 noteringer på hans dåp(8.p.trinit og 10.p.trinit), og det er mulig jeg har skrevet 8.trinit som informasjon til tidligere til noen. Det riktige skal altså være at han ble døpt 10.p.trinit(10.08)1749. Har ellers på Christen at han døde 28.07.1824, og at han ble gravlagt 08.08.1824. Han ble konfirmert i Rødøy kirke 22.06.1766, og han ble gift med Maren J.Ellingsen.3)Elling Christensen ble født 1752-53, og var 10 år ved farmorens skifte i 1762 og 18 år ved farsøster Kirstens skifte i 1771. Han ble gift 20.11.1784 i Lurøy kirke med sin kusine Elisabeth Lucia Hansdatter Mechlenborg(deres fedre var jo brødre). Det var skifte på Elling i Støtt i Meløy i 1808. Elling var borger, skipper og handelsmann. Merkelig nok så har jeg ikke notert noe om Kongelig tillatelse til giftermål på disse, men nå har jeg jo kun giftermålet og ikke trolovelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Sund

Det der tyder jeg som at de har fått tillatelse til å trolove seg på Gåsvær og ikke noe annet.Har også sett en gang ei kirkebok det sto at det var gitt kongelig tillatelse til å trolove seg i huse til (husker ikke personens navn i farta). Der sto det etter på at det var presten som hadde gitt den tillatelsen.Hilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Til Per Nermo: At Christen Christensen Mechlenborg har aner ned til slektene Frese(Marina Frese/Carsten Rickertsen) og Juel(Bodil Juel gift med Hans Iversen Holst født ca 1445)har jeg registrert, men hvor kommer de andre slektene inn? Jeg mener jeg har sett noe om forbindelse til slektene Hvide og Blindheim, men at det ikke var godt nok dokumentert til at jeg ville legge det inn i slektsprogrammet(selv om jeg har hatt moro med å legge opp en linje ned til Harald Hårfagre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Anne Lise / 35:) Jeg har 2) Christen Christensen Mechlenborg (1749-1824) gift (ca.1773) med Lucia Magdalena Andreasdatter Walnum (1751 Ytre Kvarøy, Lurøy - 1789 Myklebostad, Sjona, Nesna) (jeg kjenner 6 barn her). Var han i tillegg eller istedet gift (når ?) med 'Maren J. Ellingsen' ? (Hvem var hennes foreldre ?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Det er noe som ikke stemmer med det jeg har her angående Maren J.Ellingsdatter, for jeg har at hun var gift med Christen Mickelborg Støtt ved sin fars skifte i 1831. Det var jo 7 år etter Christens død, så det må være Christens sønn Christen født 1772 som må være hennes ektemann. Marits far som det var skifte på i Gaasvær i 1831 var Mads L.Ellingsen, og kona var Anna Dorthea Johnsdatter. Det er bra det er noen som er våken her, men nå har jeg fått et problem:Nå har jeg prestert å slette alle barna til Christen født 1749 her og kona. Så nå svever barna til Christen og kona Lucia foreldreløse i mitt program, bortsett fra Christen døpt 12.07.1772 i Lurøy kirke som jeg husket navnet på slik at jeg fikk lagt han inn igjen. Hva het de andre barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(37:) Jeg kan (for kuriositetens skyld) gjengi flg. anerekke til Christen Christensen Mechlenburg (c1710-1756) (med et par tvilsomheter i de eldste ledd, siden man vel ikke vet med sikkerhet hvem som var foreldrene til Helena Guttormsdatter (c1180-c1211) og heller om det var hun som var mor til Cæcilia Esbensdatter Hvide) :Jon Smjørbalte ('kanskje' 16. tippoldefar til CCM (og hans kone Karen Ellingsdatter) !)Eldrid Jonsdatter BlindheimIngrid Guthormsdatter Rein (g.m. Guttorm Austmansson)Helena Guttormsdatter (usikre foreldre) (g.m. Esbern Assersen Snare)Cæcilia Esbensdatter Hvide (usikker mor)Ingeborg Andersdatter UlfeldtCæcilia LagesdatterNN Iversdatter SaltenseeIver NielsenPeder Iversen JuelElisabeth Pedersdatter JuelWedde Hinrichsen FreseIngken Weddesen FreseMaria Ingkensdatter FreseMargrethe CarstensJens Olufssøn MechlenborgOluf Jenssøn MechlenborgChristen Olsen MechlenborgEva Christensdatter MechlenborgChristen Christenssøn Mechlenborg (c1710-1756) på Gåsvær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(40:) Jeg har Maren Johanna Madsdatter (Ellingsen) notert som g.m. Christen Ellingsen Mechlenborg f. 1786 (i Gåsvær ?) og død 1781 på Støtt.De barna (utover Christen f. 1772) som jeg har notert etter CCM og Lucia er Barbara/Barbro Maria (f.1774 Ytre Kvarøy, Gildeskål), Andreas/Anders Walnum Christensen Mechlenburg (f.1777 Kvarøy, Lurøy), Karen Margrethe (f.1779 Onøy, Lurøy), Hans Christian (f.1781), Adelus (f.1787 Myklebostad, Nesna) og Lucinius (f.1789, samme år som moren Lucia døde den 25. Juni).Men jeg vet IKKE om dette er alle !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Koblet ikke Maren J.Ellingsdatter til den Maren du skriver om her, men jeg har selvfølgelig også henne som gift med Christen Ellingsen Mechlenborg. Han ble døpt 20.08.1786, og var som du sikkert vet handelsmann på Støtt. Maren har jeg som født 1800 og død 17.03.1872(fra 'Slekten Benkestok'. Hans foreldre har jeg jo tidligere skrevet om her(Elling Christensen Mechlenborg og Elisabeth Lucia Hansdatter Mechlenborg)Jeg hadde bare Hans Christian foruten Christen fra før ser jeg, og jeg har Hans Christian som døpt i Lurøy kirke XIXp. trinit(16.09)1781. Ja nå slipper han iallefall å sveve foreldreløs i slektsprogrammet mitt iallefall, og så har han jo fått flere søsken der enn han hadde før. Så takk for informasjonen. Det kan bli mer tilfeldig hva jeg registrerer når det gjelder etterkommere av søsken til forfedre(i dette tilfellet blir det jo etterkommere i et par generasjoner etter min ane Hans født ca 1713 sin bror Christen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du enig i at den 'Maren J. Ellingsdatter' som var gift med 'Christen Mickelborg Støtt' ved sin fars skifte i 1831 må være identisk med Maren Johanna Madsdatter (Ellingsen) (død 1872) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Ja jeg er enig i det, og det var bare jeg som ikke helt hadde sett sammenhengen mellom Maren J.Ellingsdatter i skiftet etter hennes far Mads i 1831 og Maren Johanna Madsdatter Ellingsen. Jeg burde jo ha sett det, men jeg registerer jo bare henne og ikke hennes foreldre siden hun er inngiftet til mine 'slektninger' her. Derfor så jeg ikke sammenhengen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Noe av årsaken til sammenblandingen her var vel også at det var flere Christen Mikkelborg på samme tid. Når det sto om Maren J.Ellingsdatter i skiftet etter hennes far i 1831 så tenkte jeg ikke på at det var flere Christen Mikkelborg i Støtt på samme tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Remi Pedersen

Innlegg 42: I tillegg til de barna du nevner fikk Christen og Lucia datteren Aarsel Thodal. Hun ble døpt 27.10.1785, gravlagt 11.12.1785.Innlegg 40: Angående personen i skiftet du nevner på Gåsvær i 1831. Matz Jacob Ellingsen, født 27.08.1758 Leivset, Fauske, døpt 03.09.1758, Skjerstad, død 11.03.1830 Gåsvær, gravlagt 29.04.1830, Meløy. Sønn av skipper og handelsmann i Leivset Lars Ellingsen, født 1712 i Fiskevåg, Saltdal, døpt 11.09.1712, Saltdal, død 1787, Leivset, gravlagt 28.07.1787, Skjerstad og hustru (gift 11.11.1736, Skjerstad) Maren Matzdatter Lind, født ca. 1716, Skjerstad, død 1793, Leivset (De fikk totalt 11 barn).Madz Jacob var yngste i denne søskenflokken. Han giftet seg i 1798, Meløy, med Anna Dorthea Jochumsdatter Schjelderup, født 1775, Øvre Skjerstad, døpt 25.04.1775, Skjerstad, konfirmert 21.10.1792, Skjerstad, død 10.05.1831, Gåsvær, gravlagt 29.05.1831, Meløy. Hun var datter av (barn nr. 4 av 5) Jochum Pedersen Schjelderup, født 1712 Kvarv, Sørfold, døpt 07.11.1712, Folda, død 1795, Øvre Skjerstad, gravlagt 01.02.1795, Skjerstad. Han var lensmann i Skjerstad. Anna Dortheas mor var Magdalena Hartvigsdatter og hun var Jochum sin 3. kone. De ble gift 26.07.1769, Skjerstad. Magdalena er født 1740, Breivik, Skjerstad, døpt 12.03.1740, Skjerstad, død 07.06.1813, Øvre Skjerstad, skifte 04.05.1814, Øvre Skjerstad.Så her kommer du inn i slekten Schjelderup igjen.Hilsen Remi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anne lise hovdal

først nå ser jeg anerekka du la ut per, og tusen takk for den. burde sett den i går. skriver på venninnes pc, og store bokstaver er ikke mulig å få til her.anne lise hovdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heisiden det er snakk om Mikkleborg/Ellingsen og deres eventuelle slektskap med hverandre så tar jeg med et oppset som kom etter et skifte i Meløydenne Oles sønn John, 1609-1680 finnes i Benkestokk boken og er oldefar til Elling Christophersen 1676-1730. Kanskje noe her kan hjelpe. Tar med 3 generasjoner (av 289 sider) for de som har E-mailadressen min kan jeg sende filen.1. Generasjon1. Ole NN, d. i Femris, Gildeskål, NO. Barn: 2. i. NN Olsdtr. 3. ii. John Olsen f. 1609. iii. Nils Olsen, f. i Femris, Gildeskål, NO, d. før 1729 i Femris, Gildeskål, NO. Hans skal ifølge Kirsten Larsdtrs skifte i 1729 ha etterlatt eg barn og Barnebarn men ingen viste hva de het. iv. Ole Olsen, d. før 1729. han hadde og barn og barnebarn men ingen visste noe om dem. 4. v. Karen Olsdtr. vi. Anna Olsdtr, d. før 1729. Heller ikke hennes barn kjente de til På Omnes, Trolig er hun og død i Gildeskål. Hun hadde flere barn og barnebarn. 2. Generasjon2. NN Olsdtr, f. i Femris, Gildeskål, NO. Hun giftet seg med Lars NN, d. i Åmnes, Meløy, NO. Barn: i. Kirsten Larsdtr, d. 1729 i Åmnes, Meløy, NO, skifte 1729 i Åmnes, Meløy, NO. Hun giftet seg med Anders Thomasen, d. i Åmnes, Meløy, NO.3. John Olsen, f. 1609 i Femris, Gildeskål, NO, d. 1680 i Gåsvær, Meløy, NO, ref.nr soane, yrke Lensmann. (1) Han giftet seg med Birgitte Kristensdtr Aalborg, f. 1620 i Øysund, Meløy, NO, (datter av Kristen Aalborg og Margrethe Johnsdtr Benkestok) d. 1675 i Gåsvær, Meløy, NO, ref.nr soane. (2) Gift ca 1676, med Karen Ellingsdtr, f. ca 1650, d. 1720 i Gåsvær, Meløy, NO, skifte 27 feb 1721 i Gåsvær, Meløy, NO, ref.nr s. 47-49. Barn med Birgitte Kristensdtr Aalborg: 5. i. Margrete Johnsdtr f. 1640. 6. ii. Anne Johnsdtr f. 1648. 7. iii. Karen Johnsdtr f. 1652. 8. iv. Kirsten Johnsdtr f. 1654. Barn med Karen Ellingsdtr: 9. v. Ole Johnsen f. ca 1677. vi. Elling Johnsen, f. ca 1679 i Gåsvær, Meløy, NO.4. Karen Olsdtr, d. før 1729 i Femris, Gildeskål, NO. hun hadde to døtre men hennes manns navn er ikke oppgitt. Barn: i. Eli Hansdtr, f. i Femris, Gildeskål, NO. 10. ii. Margrethe Hansdtr. 3. Generasjon5. Margrete Johnsdtr, f. 1640 i Gåsvær, Meløy, NO, d. 1729 i Storselsøy, Rødøy. (1) Hun giftet seg med Gabriel Hansen, f. 1620, d. 1701 i Storselsøy, Rødøy. (2) Hun giftet seg med Nils Jensen, d. 1712 i Selsøy, Rødø, skifte 1712 i Selsøy, Rødø. Barn med Gabriel Hansen: 11. i. John Gabrielsen f. ca 1670. 12. ii. Berit Gabrielsdtr. 13. iii. Margrethe Gabrielsdtr.6. Anne Johnsdtr, f. 1648 i Gåsvær, Meløy, NO, d. 1678 i Meløysund, Meløy, NO. Gift 1670 i Meløy Kirke, Meløy, NO, med Willum Melchersen, f. ca 1640, d. ca 1697 i Øsund, Meløy, NO, skifte 7 mai 1697 i Øsund, Meløy, NO, yrke Lensmann i Meløy. Willum: se s. 263 og s. 150 note 2 i Benkestokkboken. Barn: 14. i. Melcher Willumsen f. 1671. 15. ii. Sophie Willumsdtr f. 1673. 16. iii. Berit Willumsdtr f. ca 1675. 17. iv. Margrethe Willumsdtr f. ca 1677.7. Karen Johnsdtr, f. 1652 i Gåsvær, Meløy, NO, d. 1734 i Valle Nedre, Meløy, NO. (1) Gift ca 1672 i Meløy, Helgeland, med Christopher Olsen, f. ca 1645, (sønn av Ole Olsen og Dorthe Christophersdtr) d. 1680 i Valle, Gildeskål, NO. Christopher: gården Nedre Valle var da i Meløy. (2) Gift ca 1682, med Hans Pedersen Berg, f. 1653 i Valle Nedre, Meløy, NO, d. etter 1718 i Valle Nedre, Meløy, NO. Hans: Han var en av dem som skrev under på skjøtet den 14 september 1714, på gården Vigdelen som ble solgt til Gunder Johnsen fra Meløy. Barn med Christopher Olsen: 18. i. Dorthe Christophersdtr f. 1674. 19. ii. Elling Christophersen f. 1676. 20. iii. Berit Christophersen f. 1678. Barn med Hans Pedersen Berg: 21. iv. John Hansen Berg f. 1684. v. Hans Hansen Berg, f. 1690 i Valle Nedre, Meløy, NO, d. 1763 i Valle Nedre, Meløy, NO, skifte 1763 i Valle Nedre, Meløy, NO. han hadde ikke barn. Gift ca 1724 i Meløy, Helgeland, med Anna Willumsdtr, f. ca 1690 i Meløysund, Meløy, NO, (datter av Willum Melchersen og Kirsten Pedersdtr) d. 1761 i Valle, Gildeskål, NO. 22. vi. Berithe Hansdtr Berg f. 1692. 23. vii. Benjamin Hansen Berg f. 1694. 24. viii. Christopher Hansen Berg f. etter 1701.8. Kirsten Johnsdtr, f. 1654 i Gåsvær, Meløy, NO, d. 1715 i Valle Øvre, Meløy, NO, skifte 13 aug 1715 i Valle Øvre, Meløy, NO, ref.nr soane. Hun giftet seg med Anders Hansen, f. 1640, d. 1712 i Valle Øvre, Meløy, NO, skifte 5 aug 1712 i Valle Øvre, Meløy, NO, ref.nr soane. Barn: 25. i. John Andersen f. 1679. 26. ii. Berit Andersdtr f. ca 1680. 27. iii. Else Andersdtr f. ca 1683. iv. Anne Andersdtr, f. ca 1685 i Valle Øvre, Meløy, NO, d. i Risvær, Lurøy, NO. 28. v. Hans Andersen f. ca 1687. 29. vi. Margrethe Andersdtr f. ca 1689. 30. vii. Kristen Andersen f. ca 1690. 31. viii. Kirsten Andersdtr f. ca 1691. ix. Maren Andersdtr, f. ca 1694 i Valle Øvre, Meløy, NO, d. 1729 i Tjong, Rødøy. Hun giftet seg med Thomas Jensen, d. i Tjong, Rødøy.9. Ole Johnsen, f. ca 1677 i Meløya, Meløy, NO, d. 1747 i Skaugvold, Gildeskål, NO, skifte 2 nov 1747 i Skaugvold, Gildeskål, NO. Gift 1726 i Meløy, Helgeland, med Anna Elisabeth Nilsdtr Parelius, f. 1705 i Fosen, Trøndelag, (datter av Nils Olsen Parelius og Anna Elisabeth Falch) d. 1750 i Skaugvold, Gildeskål, NO, skifte 27 jun 1750 i Skaugvold, Gildeskål, NO. Barn: 32. i. Sara Marie Olsdtr Parelius f. 1727. 33. ii. John Olsen Parelius f. 1728. 34. iii. Peter Olsen Parelius f. 1732. 35. iv. Karen Andrea Olsdtr Parelius f. 1735. 36. v. Anna Elisabeth Olsdtr Parelius f. 1737. vi. Ellen Olsdtr Parelius, f. 1744 i Meløya, Meløy, NO, d. 1805 i Åmnes, Meløy, NO, skifte 20 jun 1805 i Åmnes, Meløy, NO. Gift i Meløy Kirke, Meløy, NO, med Hans Pedersen, f. 1741 i Åmnes, Meløy, NO, (sønn av Peder Nilsen og Margrethe Ellingsdtr) d. ca 1819. 37. vii. Maren Olsdtr Parelius f. 1747.10. Margrethe Hansdtr, f. i Femris, Gildeskål, NO, d. 1740 i Femris, Gildeskål, NO, skifte 21 mai 1740 i Femris, Gildeskål, NO. (1) Hun giftet seg med Ole NN. (2) Hun giftet seg med Peder Kristensen. Barn med Ole NN: 38. i. John Olsen. ii. Karen Olsdtr, f. i Femris Nord, Gildeskål, NO, d. i Mevær, Gildeskål, NO. Gift i Gildeskål, NO, med Nils Andersen, d. i Mevær, Gildeskål, NO. 39. iii. Anne Olsdtr.Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Takk for svaret Steinar: Når det gjelder generasjon 5 så er det noe som ikke stemmer. Det er Nils Jensen som det er skifte på i Selsøen i 1712. Han er i skiftet ført som gift med Karen Siursdatter og ikke Margrethe Jonsdatter. Margrethe døde jo først i 1729, så hun må jo da ha giftet seg med Nils før 1712. Det er jo ikke mulig at Nils kan ha vært gift med Margrethe Jonsdatter og Karen Siursdatter på samme tid. Det må ha vært 2 Nils Jensen i Selsøen på samme tid, som begge døde i ca 1712.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.