Gå til innhold
Arkivverket

[#53570] Trenger aner til disse fra gården Kraksletten i Troms ( tromsøysund)


Gjest Rolf Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Finnes det noe folketelling på Hanna Bergithes Johannesdatter som kom fra Selnes i Balsfjord og hennes foreldre ( Johannes Larsen evt hans hustru ).Hadde vært greit om noen kunne finne Johannes Larsen og evt hans kone s foreldre også.Lurer på om det finnes mere data (Foreldre) på Disse: Bertheus Hansen fra Strømmen/ Strømsbukta Elen Pedersdatter fra Thomasjorda( hun var vel tjeneste jente der) Peder Christophersen (1760-?) Ingeborg Andersdatter BergForeldre til Hans Henrik Andersen (1816- ?)gift med Hanna Bergitte Johannesdatter.Kan dette være mulig å finne for noen ? Mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Finnes det foreldre til Johannes og Peternelle.Lurer på om denne Johannes Larsen er av samisk /kvensk avstamming.Er han født i Sverige tro ? Har noen svar på dette tro? Har prøvd å lete, men mulig jeg ser på gale steder.Etter alder å regne ut fra det som jeg greier å tyde av denne kirkboka skal han være født ca 1801 og hans ektefelle i 1800. Om det er Amundsdatter det skal stå på henne ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Du har sikkert rett.Det er som sagt utydelig Lurer på om hennes mann Johannes larsen er født i 1801 el 1802 tror hans far er Lars Kielsen.Håper noen kan sjekke dette for meg.Så dette i kirkebøkerne til Salsten. Om det stemmer vet jeg ikke. RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.