Gå til innhold
Arkivverket

[#60067] Nasjonalt nettsted for slekt


Gjest Odd Einar Tømmerås
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Eide

Til innlegg 197. Jeg mottok ganske mange bilder av Spangens Darre/Schelderup og jeg er svært glad for å ha fått dette. Det er imidlertid vaskelig å lese skriften selv på min nye skjerm. Jeg lurer på hva jeg kan gjøre for å få et godt lesbart bilde? Forstørrelse virker ikke.IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Inger (201)Jeg skal skanne dette og legge det ut her. Da blir kvaliteten bedre. Jeg lover.Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Takk for tilbudet - jeg setter stor pris på det. Men det er ikke noe som haster. Du er en mann med mange jern i ilden så gjør skanningen i en roligere periode. Det er urolig fint gjort av deg å bruke av din privattid til å dele slektsstoff med andre på denne måten. Det beste er at dette er stoff som bare et fåtall har visst om og kanskje enda færre har hatt mulighet til å bli kjent med.Takk for din store generøsitet!IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Odd Einar Tømmerås

Ville bare si at iniativet og gløden fra Mæland og Wangensteen er noe vi alle kan ta lærdom fra.Del alt med alle. Om det er fakta hypoteser eller fri fantasi, del det med alle,så kan hver enkelt finne ut om det er kjøtt på beina.Dere har vunnet min store respekt for Deres arbeid ! Selvfølgelig må hr.Vigerust nevnes first and formost.Denne glitrende hjerne burde vært tildelt statsstipendiat innenfor slekt og historie !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Takk for fine ord, Odd Einar! Støtter deg også når det gjelder Lars Ove, og ikke minst Tore, som vi alltid kan ta kontakt med om vi har et litt vanskelig genealogisk problem.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

kan dere ikke gå sammen og søke statsstipend for meg, da ? - kunne vært kjekt å ha ! (som er avløsning fra dagens situasjon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Einar Tømmerås

Æres den som æres bør ! Kanskje trenger vi en stipendiat innenfor slekt-historie ? Når jeg trekker frem hr.Vigerust som mulig kandidat skal det ikke stikkes unde en stol at at mange kommer i nærheten.Madame Mæland-Monsigneur Wangensteen og 5-6 andre personifikasjoner her på bruket burde også få en stjerne i margen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Koselig å få noen rosende ord Odd Einar :-) Det sporer til mer innsats fra min side.Jeg er nettopp kommet hjem fra en tre ukers bilferie gjennom Danmark, Tyskland, Frankrike, Italia, Østerike, og i 'gamle Øst-Tyskland' (hvor forøvrig veistandarden var sånn cirka 700% bedre enn i Norge!)Så i neste uke fortsetter jeg arbeidet med å skanne nye artikler fra SAH som jeg vil legge ut på min hjemmeside.Og jeg støtter forslaget fra Tore om å skrive en søknad for han om stipend i felleskap :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Otto:Norge er vel i verdenstoppen når det gjelder beskatning av bilbruk, og etter min mening desidert på bunn når det gjelder veistandard i Europa, så å betale mer tar jeg som en fleip fra deg:-)Men dette var en gedigen avsporing fra debatten. Jeg ber om unnskyldning for at jeg rotet meg inn på en hullete sidevei. (det vil si; at jeg helt åpenbart har kommet hjem til Norge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Einar Tømmerås

Hvorfor ikke søke om statsstipendiat for 2-3 personer som kan drive Nasjonalt nettsted for slekt ? Vi trenger det.Og jeg har nevnt flere kandidater tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Lars Ove,Har du også fått sånn der sydlandsk adresse nå?Arbfrid'nsom har vært og drukket noen Hansa i tropevarmen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.