Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#62951] Noen som ønsker oppslag i Norske Sykepleiere?

Recommended Posts

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Carsten Schanche

Samlemani på biografier Helge og så er det jo greit å kunne dele dette med andre.Kari Rusten, helsesøster, Gran, Hadeland. F. 17/6-06 i Heidal, Gudbrandsdalen. Ungd.skole. Sykepleieutd.: Diakonissehusets sykehus fra 1932. Spes.utd.: Statens helsesøsterskole 1950-51. Repetisjonskurs ved samme, aug. 1957. Off. godkj. sykepleier.Praksis som sykepl.: Hamar sykehus 1935-36. Lovisenberg 1936-39. Hamar sykehus 1939-44. Ringen rekreasjonshjem, Ring, mai 1944 - mai 1945. V.Gausdal 1945-54. Hamar sykehus 1954-55. Fylkessykehuset Lillehammer 1955-56. Østre Gausdal 1956-58. Hamar gamlehjem. Gran, Hadeland fra 1959.

• 3 uker senere...
Gjest Thorbjørn Meringdal

Finner du ei Alma født 1916 i Romsdalen. Ho var styrar på Lesjaskog eldresenter i mange år. Mor er Brit Slettaøyen. Hennes etternavn vet jeg ikke, kan ha vært Slettaøyen, Ormheim,Ormem,Ellingsen,Gjershaug,... mvh Thorbjørn Meringdal, Oslo

Gjest Inger-Johanne Indrestrand

Undskyld Carsten at jeg blander meg inn, men siden jeg har jobbet sammen med henne, tror jeg at jeg har funnet den rette Alma som Thorbjørn etterlyser.Alma Enstad f. 16.12.1916 i Grytten. assistentsøster, Aker Sykehus. Sykepl.utd. N.K.S.sykepl.skole, Oslo 1950-53.Off.godkj.sykepl. Distr.søster på Lesjaskog 1953-56. Ass.søster Aker Sykehus psykiatrisk avd. fra 1956.mvh Inger-Johanne.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.