Jump to content
Arkivverket

[#62951] Noen som ønsker oppslag i Norske Sykepleiere?

Guest Carsten Schanche

Recommended Posts

Guest Jan Samuel Halvorsen

Er det mulig og finne Kathrine Evarda Hansen,født i Helgeroa/Brunlanes 30 Januar 1898 - døpt 6 Mars 1898.Tror hun var en stund i Narvik som sykesøster.På forhånd mange takk!! Mvh.Jan S

Guest Svein Tislevoll

Finnes det noe om Helene Tidslevold, født 28.8. 1922 der ? Tidslevold kan vel også staves Tislevoll og Tislevold enkelte ganger. Hun ble utdannet i Trondheim.V.h. Svein.

Guest Carsten Schanche

Jan SamuelKathrine Hansen, sykepleierske, Fagertun Aldershjem, Tønsberg. Født 30-1-1898 i Helgeroa, Brunlanes. Sykepl.utd.: Telemark Fylkessykehus, Skien 1916-19. Off.godkj.sykepl.Praksis som sykepl.: Bratsberg sykehus 1919-20, Narvik Tbc.hjem 1921-37. Fredrikstad komm. sykehus 1940-45. Mysen sykestue 1945-47. Grønland gamlehjem, Oslo 1947-54. Fjeld Pleiehjem, Tønsberg 1954-58.

• 1 month later...
Guest Arne B. Kristiansen

Hei, finner en en Franziska 'Disis' Mathilde Raabe Stockfleth f. 17/10-1886 gift med læge Arne Kolbjørn Wiig.??

Guest Carsten Schanche

ArneHun er ikke omtalt, men i studentbiografien til Arne Kolbjørn står det at han giftet seg i Oslo 6-10-1916 med rødekorssøster Mathilde Franziska Raabe Stockfleth ('Disis'), f.17-10-1886, dtr. av avdøde distriktslæge i Vefsen Joachim Gotthilf Stockfleth (f.23-6-1849, død i 1898) og Valborg Therkla, f.Schullze (f.7-10-1857, dtr. av stortingsmann og sakfører og forfatter Hans Henrik Schreiber Schulze og hustru f.Høegh).Barn: Inger Benedikte Stockfleth Wiig, f.18-3-1918 og Valborg Franziska Stockfleth Wiig, f.10-6-1919. Begge disse ble utdannet leger og er omtalt i norges læger.

• 3 weeks later...
  • 3 months later...
Guest Arne B. Kristiansen

Lurer på to andre også....Marit Birgithe Selmer-Olsen f. 6/10 1921 gm Olaf Sælen.og moren hennes Tordis Aslaug Gaarder f. 2/3 1892 gm Sigurd August Selmer-Olsen.

Guest Carsten Schanche

ArneEneste jeg finner omtalt er Peggy Marit Sælen (f.Selmer-Olsen), sykepleierske (tidl.aktiv), Kalandseidet. Født 6-10-21 i Stavanger. Sykepl.utd.: N.K.S. sykepl.sk., Stavanger 1940-43. Off.godkj.sykepl.Praksis som sykepl.: Egersund sykehus 1943-46. Helse- og bedr.søster Strand komm. 1947-50. Avd. og lab.søster Hatlestad sykehus 1950-53.

Guest Carsten Schanche

ArneUtdrag fra forordet i bøkene:Det var opprinnelig hensikten å ta alle utøvere av yrket inn i verket. Dette støtte imidlertid på flere praktiske vanskeligheter, og forlaget ble derfor enig med Norsk Sykepleierforbund om å utarbeide verket innenfor rammen av forbundets medlemmer. Enkelte sykepleiere har av personlige årsaker ønsket å være anonyme.

Guest Heljar Westlie

Jeg kan godt tenke meg å vite hva som står om mim mormors søster, Anna Theoline Pedersdatter Stenseth f. 23.11.1904 i Snertingdal (Biri, Oppland).På forhånd takk :) Ev kan svar sendes på email: m a h e l w e krøllalfa g m a i l punktum c o m. Her er et bilde av Anna, 'Tante Pose' som vi kalte henne.

bilete10467. stenseth - sykepleier.jpg

Guest Heljar Westlie

Foreldrene til Anna var Peder Nicolaisen og Maria Larsdatter.Vet hun var ansatt på Kysthospitalet i Stavern, men vet ikke når (har bilder derfra). Anna ble gift med den noe eldre Petter Selæg, som var formannskapssekretær i Drammen men han døde i 1950 etter et ca 3-4 år langt ekteskap. Jeg er usikker på hvilke etternavn hun kan ha brukt gjennom årene. Hun døde i 1995.Virker ikke som mitt bilde av Anne kom med og prøver igjen.

bilete10471. stenseth - sykepleier.jpg

Guest Anne Ørvig

Har du mulighet til å se om du finner noe informasjon om Edle Marie Skjærstad, født 14.03.1920? Hun tok sykepleien på Haukeland sykehus i Bergen, tror jeg. Vennlig hilsen Anne

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.