Jump to content
Arkivverket

[#62951] Noen som ønsker oppslag i Norske Sykepleiere?

Guest Carsten Schanche

Recommended Posts

Guest Britt Iren Neergård

Takk for at du så etter.Var klar over at hun reiste til Amerika, men håpte på å finne ut hvor hun var utd og om hun jobbet noen steder her hjemme før hun dro.mvh Britt Iren

• 1 month later...
Guest Carsten Schanche

ArneIngen Unni Bentzen er omtalt.JohannesNorske sykepleiere I og II. Utgitt etter godkjenning av Norsk Sykepleierforbund. Redaktør: Johan B. Straume. Athene Forlag, Oslo 1960.

Guest Arne B. Kristiansen

Hva om en leter med etternavnet Gustafson......Du har vel ikke hørt om en lignende bok fra Sverige og Danmark...

• 2 weeks later...
Guest Arne B. Kristiansen

Det var da synd, takk for hjelpen uansett. Hadde da trodd at de var omtalt uansett, om en hadde kunnet få tak i noe informasjon.

Guest Carsten Schanche

HaraldNorske skolefolk 1966:Christian August Stranger-Johannessen, skolestyrer i 9-årig barneskole, f.10-11-1903 i Oslo. Foreldre: Telegraffullm. Johan Fredrik Johannessen og lærer Thora f. Stranger.Stord lærerskole 1924. Div. kurs i engelsk. Univ.eks. i fonetikk og filosofi. Norges lærerlags kurs i engelsk, fonetikk og metodikk. Tidl. tilsatt i Oslo. Nå tilsatt ved Bogen-Botn skole, Tysfjord. Studiereiser til Hellas, Sverige, Danmark og USA. Form. i skolerådet 1964. Kass. i det lokale lærerlag. Hobby: Den helenske antikk, sprog (engelsk, latin).Gift 1936 med Torveig Bergh. Foreldre: Redaktør Oscar og Marie Bergh. 2 sønner.

Guest Harald Flaten

Ja, da fikk jeg ikke vite noe om Torveig, men fikk opplysninger om Christian August i stedet, og det er jo like bra (nesten).Takk skal du ha igjen, Carsten

Guest Carsten Schanche

GeirElizabeth Leiros, røntgensøster, Det Norske Radiumhospital. Født 4-8-1918 i Evenes. Husmorsk., handelssk. Sykepl.utd.: Røde Kors sykepl.sk., Stokmarknes 1942-45. Spes.utd.: Rtg. Off.godkj.sykepl.Praksis som sykepl.: Ass.søster Stokmarknes sykehus 1945 - nov.1946, avd.søster 1946 - juli 1948. Tysklandsbrigaden avd.søster 1948-49. Løkken Verk sykestue, sykepl. 1949-51. Oversøster Trondheim militære sykestue 1951 - mai 1954. Feltsykehuset Korea mai 1954 - nov.1954. Stokmarknes sykehus ass.søster rtg.avd. 1955-57. Radiumhospitalet ass.søster rtg.avd. fra 1957.Tildelt F.N.-medaljen, Norsk Koreamedalje. The Korean War Service Medal. The Meritorious Unit Commendation.

• 3 weeks later...
Guest Anders Bakken

Kaster meg på med en forespørsel her jeg. Den jeg lurer på er Lise Bakken fra Vinstra, født 26.04.1916. På forhånd takk.Anders.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.